دو راه برای رسیدن به رنگ صاف با مدادهای رنگی
یکی از بزرگترین چالش ها برای اکثر ما رهایی از سوراخ های کاغذ در لایه های رنگی ما است. مهم نیست موضوع چیست ، ما همیشه به دنبال راه های بهتری برای رنگ صاف با مدادهای رنگی هستیم.

این موضوع به ویژه مهم است اگر موضوع شما دارای یک آسمان باشد. مگر اینکه پر از ابر شوند ، بیشتر آسمان یکپارچه از یک سایه آبی به رنگ دیگر و از نور به تاریکی حرکت می کنند. شما به راحتی نمی توانید لبه هایی بین آن سایه ها داشته باشید. سوراخ های کاغذی نیز قابل قبول نیستند.

شما می پرسید: “اما حلال ها یا تکنیک های پیچیده ای برای رنگ کاملاً صاف لازم نیستند؟”

نه. اجازه دهید من دو روش برای به دست آوردن رنگ صاف را با شما در میان بگذارم ، و شما در حال حاضر این ابزار را دارید!

نمونه اول روی کاغذ آبرنگ مطبوعاتی 140lb است که نسبتاً صاف است.

نمونه دوم مربوط به Canson Mi-Teintes است که چندان هموار نیست. این دو روش در اکثر کاغذهای مناسب برای مداد رنگی قابل استفاده است.

دو راه برای رسیدن به رنگ صاف با مدادهای رنگی
با لایه بندی دقیق رنگ صاف بدست آورید.
بهترین راه برای بدست آوردن رنگ صاف با مدادهای رنگی ، لایه بندی دقیق است. فرقی نمی کند که شما ترسیم کنید یا از چه مداد یا کاغذ استفاده کنید. هر لایه را آنقدر با دقت بکشید که رنگ به ترکیب کم و یا بدون نیاز به ترکیب برسد.

برای نرمترین رنگ ، از چند لایه از فشار سبک استفاده کنید. هر لایه ای که اضافه می کنید بیشتر پر می شود و باعث می شود رنگ یکنواخت تر و صاف تر به وجود آید.

برای رسیدن به رنگ صاف می توانید از فشار سنگین استفاده کنید. تیره ترین نوار در نمونه زیر با فشار بسیار سنگین کشیده شده است. مقادیر دیگر چندین لایه از سکته های مکرر است که با فشار نور اعمال می شود.

دو راه برای رسیدن به رنگ صاف با مدادهای رنگی – لایه بندی
برای ایجاد رنگهای جدید یا تغییرات ظریف و همچنین ایجاد رنگی صاف ، چندین لایه لایه کنید.

مدادهای خود را تیز نگه دارید ، به طوری که به دندان کاغذ برسند. برای لایه بندی رنگ صاف ، سکته های کوچک نیز مناسب هستند. بسیاری از هنرمندان همچنین نوارهای مدور را توصیه می کنند زیرا لبه های آنها باقی نمی ماند. اگر تازه به مداد رنگی علاقه مندید و نحوه یادگیری را یاد می گیرید ، بهتر است نوازش دایره ای را یاد بگیرید.

اما اگر شما یک هنرمند تثبیت شده باشید ، ممکن است سکته های دیگری را ایجاد کرده باشید که نتایج مطلوب را به دست می آورد. به استفاده از آن سکته ها ادامه دهید.

با مخلوط کردن حوله کاغذی ، رنگ صاف دریافت کنید.
راه دوم برای بدست آوردن رنگ صاف با مدادهای رنگی ، مخلوط کردن آن با حوله کاغذی است. این روش به خصوص در Canson Mi-Teintes و سایر مقالات دندانپزشکی خوب کار می کند.

بگذارید چگونه با حوله کاغذی مخلوط کنید.
بسته به اندازه دست و اندازه منطقه ای که می خواهید مخلوط کنید ، یک تکه دستمال کاغذی را به صورت چهارمتر یا کوچکتر خرد کنید. کاغذ باید به اندازه کافی کوچک باشد تا محکم نگه داشته شود ، اما به اندازه کافی بزرگ باشد تا به طور مؤثر ترکیب شود. من معمولاً سه بار یک حوله کاغذی را می چسبانم.

حوله کاغذ را در مقابل نقاشی مالش دهید. صدمه دیدن غیرممکن است (غیر از مخلوط کردن لبه ها) بنابراین از استفاده از فشار سنگین نترسید.

دو راه برای رسیدن به رنگ صاف با مدادهای رنگی – حوله کاغذی مرحله 1
مقداری رنگ روی حوله کاغذی خاموش می شود. اشکالی ندارد می توانید با این مقاله به آمیختگی خود ادامه دهید ، اما توجه داشته باشید که اگر شروع به مخلوط کردن منطقه ای از رنگ دیگر کنید ، اولین رنگ روی رنگ جدید روشن می شود ، به خصوص اگر رنگ دوم از رنگ اول سبک تر باشد.

دو راه برای رسیدن به رنگ صاف با مدادهای رنگی – حوله کاغذی مرحله 2
تصویر زیر ترکیبی از سمت چپ را نشان می دهد ، اما در سمت راست نیست. به نظر نمی رسد که خیلی اتفاق بیفتد ، اما در مورد Canson Mi-Teintes ، بسیار تولید کننده است.

دو روش برای به دست آوردن رنگ صاف با مدادهای رنگی – نمونه مخلوط
من تقریباً در مورد هر نوع کاغذی که مرتباً از آن استفاده می کنم با حوله کاغذ آمیخته ام. این شامل Stonehenge ، Canson Mi-Teintes و کاغذ آبرنگ مطبوعات داغ 140lb است.