شرایط محافظت از تیوب :

  1.  مطمئن شوید دمای آب از 25 درجه سانتیگراد بالاتر نرود.
  2. اطمینان حاصل کنید که آب منجمد نمی شود (به خصوص در زمستان). توجه: در صورت افت دما ، ممکن است لازم باشد آب را از لوله لیزر تخلیه کنید برای جلوگیری از ترک خوردگی لوله لیزر به دلیل آب منجمد ، یک شبه کاهش خواهد یافت.
  3. همیشه در واحد خنک کننده آب، از آب خالص (مقطر) استفاده کنید.
  4. اطمینان حاصل کنید که در واحد خنک کننده آب ، آب با سرعت جریان دارد، 2-4 لیتر در دقیقه. اگر آب با این سرعت در جریان نباشد ، ممکن است به معنای این باشد که لوله به اندازه کافی سریع خنک نمی شود و این باعث کاهش عمر لیزر می شود.
  5. اطمینان حاصل کنید که آند و کاتد به طور صحیح قرار گرفته اند (لوله خروجی است)
    برای اطمینان از موفقیت آمیز بودن نصب ، معمولاً کاتد).
  6. از درگاه خروجی لوله لیزر محافظت کنید – اجازه ندهید که آلوده یا آسیب دیده شود. توسط دود و گرد و غبار اگر کثیف شود ، باید با الکل خالص تمیز شود، چون ممکن است قدرت لوله لیزر تحت تأثیر قرار گیرد. توجه: شما می توانید با استفاده از نوار چسب از اتصال لوله لیزر محافظت کنید. به طولانی شدن طول عمر لوله لیزر کمک کنید.
  7. منبع تغذیه لیزر را تمیز نگه دارید – گرد و غبار و دود بر تولید برق تأثیر می گذارد.
  8. مطمئن شوید که لوله لیزر قبل از شروع کار به درستی قرار گرفته است – در صورت که لوله لیزر به درستی صاف نشده باشد، تأثیر منفی روی نتیجه برش و حکاکی می گذارد.
  9. اطمینان حاصل کنید که آب لوله خشک نشود، زیرا ممکن است باعث انسداد در آن شود. توجه – اگر لوله شستشو داده شده است ، از محلول نمکی تصفیه شده 20٪ برای تمیز کردن آن استفاده کنید.
  10. چون لوله لیزر از شیشه ساخته شده ، شکننده است. هنگام نصب لوله لیزر، از وارد کردن فشار بیش از حد بر روی هر قسمت از لوله لیزر خودداری کنید چون باعث ترک خوردگی یا شکستن لوله می شود.
  11. استفاده از توان لیزر بالا برای مدت زمان طولانی باعث کاهش عمر شما می شود. حتماً لیزر را روی توان صحیح تنظیم کنید. برای برش موادی که استفاده می کنید لازم است و در همه زمان ها قدرت کامل نیست. اگر استفاده از انرژی زیاد برای شما ضروری است ، اجازه دهید لیزر برای مدت زمانی استراحت کند.