سویه های شاهدانه ، مدتها قبل از آزمایش کانابینوئید ، فقط با حواس اندازه گیری می شدند. بو و طعمش چطوره؟ مطمئناً جذابیت کیسه ها از تر و تمیز شدن جوانه ها و رایحه های آن است. اما آنچه واقعاً هر بار ما را از بین می برد رنگ است. 93٪ از خریداران بر اساس رنگ و جذابیت بصری تصمیم گیری می کنند. و هیچ چیز نمی گوید “WOW” مانند بعضی از سبزهایی که سبز نیستند. بنابراین آن رنگ جوانه های شگفت انگیز از کجا نشات می گیرند؟

برخی از گونه های شاهدانه به هنگام گل تغییر رنگ می دهند. راز چیست؟ ژنتیک آنتوسیانین ها گروهی از حدود 400 مولکول رنگدانه محلول در آب هستند که به عنوان فلاونوئیدها طبقه بندی می شوند. آنها مطابق pH آنها قرمز ، آبی یا بنفش به نظر می رسند.

جالب است که ، فلاونوئیدها به طور کلی زرد هستند ، از این رو ریشه لاتین “flavus” به معنی زرد است. آنها همچنین هیچ ارتباطی با عطر و طعم ندارند ، بسیار تلخ هستند.

اثر سقوط
رنگ جوانه اثر پاییز
اعتبار عکس

به برگ درخت در پاییز فکر کنید. با کاهش دما ، آنها از سبز به قرمز ، نارنجی ، زرد یا طلایی تغییر می کنند. حشیش تا نیمه دوم مرحله گل ، با چند استثنا ، رنگ ایجاد نمی کند. پس از محو شدن رنگ سبز ، می توانند بیرون بیایند و بدرخشند.

درجه حرارت نقش مهمی ایفا می کند ، زیرا درجه حرارت سردتر تولید کلروفیل را مهار می کند. کلروفیل ، ممکن است از دانش کلاس ششم به یاد داشته باشید ، عنصر گیاهی است که برای فتوسنتز حیاتی است.

برای حشیش بسته به نوع کرنش ، رنگ های دیگر مشخصی هنگام کاهش دما و کوتاه شدن چرخه نور ظاهر می شوند و از تغییر فصل تقلید می کنند.

دامنه ایده آل برای رشد حشیش ، pH 5/5-5/5 است. اما در هنگام گل دهی ، می توانید برای تقویت یا به حداقل رساندن آنتوسیانین های خاص ، به یک روش یا دیگری تکیه دهید ، و رنگ های خاصی را به وجود می آورد.

سویه های بنفش و آبی
رنگهای جوانه ای بنفش و آبی
اعتبار عکس

بسیاری از گونه های شاهدانه با نسبت های مختلف کانابینوئید ، پروفایل های طعم دار و آنتوسیانین ها به وجود می آیند. برجسته ترین تغییر در شاهدانه سبز بنفش است. سویه هایی مانند Purple Urkle ، Grandaddy Purple و بسیاری دیگر به راحتی آن رنگدانه را تولید می کنند.

برخی از سویه ها به حدی است که شما حتی برای دیدن تغییر نیازی به کاهش دما ندارید ، زیرا این گیاه به طور طبیعی در اواخر عمر شروع به از دست دادن کلروفیل می کند. اورانگوتان بنفش دارای برخی از قوی ترین رنگ های آبی و بنفش در جهان است.

رنگهای بنفش در محیطهای pH خنثی تر ظاهر می شوند. بلوز همچنین از pH بالاتر از بیشتر سویه های شاهدانه برخوردار است.

سویه های قرمز و صورتی
رنگهای جوانه ای قرمز و صورتی نشان می دهند
اعتبار عکس

امروزه موهای قرمز بیشتر مشاهده می شود ، اما در واقع جوانه ها و برگ های قرمز تقریباً به اندازه مشترک نیستند. برای گیاه حقیقی یاقوتی ، برخی از گونه های حاوی رنگ های غالب قرمز مانند گل گل شمن ، که در تصویر بالا مشاهده می کنید ، باید جستجو کنید.

Predator Pink برخی فنوتیپ ها را با رنگ های صورتی و فوکسیای واقعی بیان می کند. با این وجود به خرید هر گونه با رنگ قرمز یا صورتی نپردازید. بیشتر اوقات ، این یا به موها یا لهجه های طعم ، مانند لیموناد صورتی یا گریپ فروت اشاره دارد.

همچنین با دستکاری مواد مغذی می توانید کمی برگ و جوانه گیاه را تغییر دهید. کمبودهای فسفر می تواند این مسئله را ایجاد کند ، اما به اندازه واقعیت نخواهد بود.

سویه های زرد و نارنجی
رنگ جوانه: سویه های زرد و نارنجی
اعتبار عکس

کاروتنوئیدها آن رنگ های مرکبات از رنگ های زرد ، طلایی و نارنجی را به شاهدانه می دهند. برای به دست آوردن این رنگ ها ، شرایط قلیایی بیشتری می خواهید. اگر این رنگ ها در گیاه غالب باشند ، با پایان یافتن مرحله گلدهی و شروع به پژمرده شدن کلروفیل به طور طبیعی ظاهر می شوند.

نارنجی بیشتر موها و جوانه ها را تحت تأثیر قرار می دهد ، مانند Olive Oyl ، Kandy Skunk و برخی از فنون های Alien OG. سویه های زرد شامل Wicked OG ، گریپ فروت و لیمو کوش است که البته در PAX 3 طعم بسیار خوبی دارند.

حشیش سیاه
جوانه های رنگ سیاه و سفید
اعتبار عکس

برخی از سویه های نادر وجود دارد که آنقدر تاریک می شوند که سیاه به نظر می رسند. منشا این ژنتیک به سرزمین های ویتنامی باز می گردد ، I.E. ویتنامی سیاه. سایر سویه های حاصل از هیبریدها ، از جمله سیاه ویلی و سیاه تن ، هر دو جوانه آبنوس و برگ را امضا می کنند.

علاوه بر این ، سویه های سیاه به دلیل فشارخون شدید روانی ، مغزی آنها ذکر شده است. اگر می خواهید تصویری داشته باشید ، این ترسناک یک ضربه مطمئن است. ظاهر غلیظ ناشی از بیش از حد همه رنگهای موجود در برگها است. با دمای گرمتر ، قرمزها و بنفشهای تیره در بعضی موارد با قرمز و طلای سبک تر جایگزین می شوند.

راه های دیگر برای افزایش رنگ جوانه ها
راه های دیگر برای افزایش رنگ جوانه ها
اعتبار عکس

آنتوسیانین ها می توانند در خلاء سلولها در بافتهای گیاهی ، برگها و گلها حضور داشته باشند. بعضی اوقات ، آنها حتی در خود تریکوماها نیز حضور دارند. آنها همچنین برای جذب موجودات گرده افشانی مانند پروانه ها و زنبورها عمل می کنند ، در حالی که آفاتی را که ممکن است بر آنها اسنک بزند یا تخم های خود را با فریب آنها تخم گذاری کنند ، فکر می کنند که گیاه ناسالم است.