آموزش نصب تيوب ليزر

در اینجا آموزش کامل نصب تیوب لیزر Co2 بر روی دستگاه لیزر از شرکت الماس صنعت برتر را داريم تا به شما در انجام این کار با سهولت بیشتری کمک کند.

نکات مهم

برای قبل و در حین نصب باید به نکاتی توجه کرد که در بهبود عملکرد و .. تاثیر بسزایی دارد.

نکته یک
در هنگام نصب تیوب لیزر به این نکته توجه کنید که باید مهر و موم سر تیوب پاک شود.

نکته دو
از سیم های ارائه شده در داخل بسته برای اتصال سیم HV (منبع تغذیه لیزر) به تیوب استفاده کنید. از اتصال مستقیم سیم ها به صفحات جداگانه دو سر لوله خودداری کنید تا به HV دستگاه شما آسیب نرساند.

نکته سه
هنگام بستن تیوپ به جای خود در داخل دستگاه، حتما از اسفنج موجود در بسته بندی محصول یا اسفنج مشابه در اطراف لوله و بین شیشه و پایه استفاده کنید.

نکته مهم در این موضوع عدم فشار به شیشه تیوب پس از نصب است، بنابراین تیوب را در جای خود محکم کنید تا علاوه بر استحکام و عدم لرزش، تیوب لیزر فشرده نشود و بین اسفنج ها بدون مشکل بماند. البته در داخل چند نگهدارنده ابر یا اسفنج کوچک برای نگهداری مناسب وجود دارد، که دیگر نیازی به اسفنج یا چیزی شبیه آن نیست. چنین هولدرهایی را می توانید از ایران پادرا تهیه کنید.

نکته چهار
یکی از نکات مهم در نصب جهت ورودی و خروجی آب می باشد و در طول عمر تیوب لیزر شما بسیار موثر خواهد بود. بنابراین شیلنگ های آب ورودی و خروجی را همیشه طبق دستورالعمل نصب کنید.

نکته پنج
به مسیر نصب توجه کنید زیرا ورودی آب باید به سمت پایین و خروجی آب تیوب لیزر به سمت بالا باشد، این امر برای حذف حباب های هوا در هنگام آبگیری لوله بسیار مهم است

آموزش نصب تیوب لیزر

در ابتدای نصب باید تیوب لیزر را با زاویه ای نصب کنید تا حباب های آب از لوله خارج شده و داخل لوله گیر نکنند. این زاویه باید از ابتدا تا انتها حدود نصف نوک انگشت و خروجی لیزر به سمت بالا باشد. توجه داشته باشید که وجود حباب در داخل مجرای تیوب لیزر به دلیل ایجاد مرکز تجمع حرارتی باعث شکستن و ترک خوردن شیشه در آن نقطه می شود.

سیم HV (منبع تغذیه لیزر) مطابق دستورالعمل نصب هر مدل لوله، سیم HV ضخیم قرمز HV را تا انتهای لوله و سیم مشکی نازک را به خروجی نور لیزر نصب کنید. توجه داشته باشید که راه اندازی دستگاه بدون اتصال صحیح این سیم ها به HV و قطعات الکترونیکی دستگاه آسیب می رساند.

برای اکثر این قطعات پس از نصب باید سیم ها را روی سیم قرمز رنگ و انتهای تیوب، روکش پلاستیکی داخل بسته قرار داد تا از نشتی الکتریکی به بدنه دستگاه و آسیب های احتمالی جلوگیری شود، اما لوله لیزر Co2 تولید می شود. در ایران پادرا به نام PERSI دارای این پوشش پلاستیکی بادوام است.

<span style=”color: #000000;”>توجه: HV مخفف ولتاژ یا توان لیزر است.</span>