همه ما رویاهایی یا اهدافی داریم که دوست داریم به آنها برسیم. من می خواهم یک سگ را به کار بگیرم ، روی دیوار اتاق خواب خود نقاشی کنم ، از باغ وحش دیدن کنم یا به دانشگاه بروم بدون اینکه دیر اتوبوس شود. اما به طور جدی تر ، همه ما اهداف حرفه ای ، شغلی یا شغلی داریم که دوست داریم آنها را برآورده کنیم. اما غالباً به نظر می رسد رسیدن به این اهداف “جدی” بسیار سخت تر است. من می خواهم فارغ التحصیل شوم و سپس به تحقیق در زمینه روانشناسی اجتماعی یا بازاریابی برای SME بپردازم ، اما گاهی اوقات این اهداف به طرز باورنکردنی بسیار دور ، نامحسوس و در یک مجموعه گیج کننده از حواس پرتی به نظر می رسد. اما با کمی راهنمایی ، اهداف و رؤیاهای ما می توانند کمی دست یافتنی تر به نظر برسند.

رویای شما در دامان شما نخواهد نشست
یک اشتباه معمولی که افراد هنگام رسیدن به هدف یا رویای خود می کنند این است که بی هدف به اطراف خود سرگردان شوید و امیدوار باشید که رویای آنها در دامان آنها بیفتد. مگر اینکه یک فرد فوق العاده خوش شانس باشید ، این اتفاق نخواهد افتاد. برای رسیدن به جایی که می خواهید در این زمینه نیاز به پیش بینی ، برنامه ریزی و تلاش دارید. در دستیابی به رویاهایتان دست یافتنی تر به نظر می رسد ، سه مرحله وجود دارد که می تواند به شما کمک کند: آن را تجزیه کنید ، اهداف کوچک تعیین کنید و اهداف خود را پیگیری کنید. اولین قدم شما خراب کردن آن است.

ویران کن
دلیل رسیدن به اهداف / رویاهای شما ممکن است بسیار دلهره آور به نظر برسد زیرا شما روی تمام تصویر متمرکز می شوید. وقتی هدف پژوهشگر شدن را می گیرید به نظر می رسد دلهره آور است ، گام های بسیاری برداشته شده است ، بنابراین سال ها آماده سازی دارید و می توانید به راحتی از کنترل خارج شوید. اینجاست که تحقیق و تجزیه آن شروع می شود.

با انجام کمی تحقیق می توانم دقیقاً بدانم که برای رسیدن به جایی که می خواهم چه کاری باید انجام شود. سپس می توانید هدف کلی خود را در مراحل کوچکتر کوچکتر تقسیم کنید. محقق شوید ، مرحله اول ممکن است برای دانشگاه باشد اما می توانید آنرا تجزیه کنید ، CV بنویسید یا حتی بیشتر ، 100 كلمه برای CV خود بنویسید. تا زمانی که احساس کنترل شود ، می توانید هدف خود را به اندازه دلخواه خرد کنید. مهم نیست که چقدر آن را خراب می کنید ، زیرا هر بار که یکی از آن مراحل کوچک را فتح می کنید ، قدمی نزدیک تر به دستیابی به رویای خود خواهید بود. در مرحله بعد ، شما از آن قسمت های کوچکتر برای تعیین اهداف کوچک استفاده می کنید.

اهداف کوچک را تعیین کنید
اکنون رویای خود را به تکه هایی شکسته اید که می توانید از آنها برای تعیین اهداف قابل کنترل کوچک استفاده کنید. بازگشت به پژوهشگر ، هدف 1 ممکن است دانشگاههای مورد علاقه باشد ، هدف 2 ممکن است روزهای آزاد دانشگاه باشد ، اهداف 3 ممکن است به سؤالاتی بپرسید که در روزهای آزاد سؤال کنید. این هدف خاص باید طی سالها به اتمام برسد و حتی ممکن است صدها هدف کوچک داشته باشد ، ممکن است هدف شما کوچکتر باشد ، مهم نیست. تا زمانی که شما هنوز هم هدف اصلی خود را دارید ، اهداف کوچک شما ساختار و راهنمایی در مورد نحوه رسیدن به آنجا را ارائه می دهند.

اهداف خود را دنبال کنید
اهداف خوب و خوب برای پیگیری اهداف خوب است اما اگر پیگیری نکنید که چگونه کار می کنید تقریباً هیچ نکته ای ندارد. شما باید در نحوه انجام اهداف کوچک خود نظارت داشته باشید. آیا شما در یکی از مراحل گیر کرده اید؟ آیا راهی وجود دارد که بتوانید آنرا خراب کنید؟ آیا باید تحقیقات بیشتری انجام دهید؟ بعضی اوقات مجبور هستید که به عقب برگردید و اهداف خود را بازنویسی کنید ، نه از هر تقصیری در تغییر وضعیت خود ، بلکه اوضاع تغییر می کند و برای رسیدن به رویای خود باید در بالای مکان خود قرار دهید.