نحوه انتخاب یک اسپیندل CNC؟

انتخاب مناسب یک اسپیندل یا یک میل میل بسیار مهم است. تا زمانی که برای سرگرمی در تخته سه لا یا پلاستیک های نرم می رود، اسپیندل قلم مو “اسباب بازی” در یک مسکن پلاستیکی ممکن است کافی باشد. اما برای استفاده حرفه ای (به عنوان مثال برای پول) این کاملا نامناسب است. با کار سخت می توان آن را در چند ساعت به اتمام رساند و در کار اقتصادی آن ممکن است تا شش ماه کافی باشد.

اسپیندل های حرفه ای، اسپیندل های کنترل شده اینورتر Induction Inductive بر روی بلبرینگ های سرامیکی با محفظه موتور محکم و کاملا مسکن فلز است. ما انتخاب انقلاب های چرخش و قدرت را داریم.

سرعت اسپیندل ارزش اسمی پلاک (12.000، 15.000، 18.000، 24.000، 40.000 دور در دقیقه) است که به این معنی نیست که اسپیندل همیشه با این چرخش چرخید. انقلاب ها می توانند توسط اینورتر کنترل شوند اما شما باید به یاد داشته باشید که قدرت اسپیندل ارزش گشتاور ضرب شده توسط سرعت چرخشی است، بنابراین در حالی که گشتاور را حفظ می کنید و نیمه را کاهش می دهد، تقریبا نصف قدرت نیز کاهش می یابد. و در اینجا ما باید مصالحه کنیم …

برای همه چیز هیچ چرخشی وجود ندارد. قدرت چرخش بالاتری بزرگتر قطر بلبرینگ است و این یاتاقانها باعث محدودیت سرعت چرخش می شود. قطر بزرگتر تحمل بالاتر، نیروی گریز از مرکز است که توپ ها بر روی مسیرهای در حال اجرا حلقه بیرونی تحمل فشار می یابند و به این ترتیب گرما بیشتر آزاد می شود (یکی از روش های کاهش این اثر، استفاده از سرامیک بسیار سبک تر است توپ ها). بنابراین، اسپیندل 40،000 دور در دقیقه معمولا در محدوده کم توان تولید می شود.

سرعت بالا برای مواد از قبیل آلومینیوم، چوب، مواد کامپوزیتی، ورقه ورقه و غیره بهتر است. وقتی ماشینکاری فولاد، به خصوص فولاد ضد زنگ، گرمانرم یا حفاری با حفاری های HSS، سرعت بالای آن به کار نرفته است.

همانطور که برای قدرت، معیار اصلی حداکثر قطر برش فرز، که مورد استفاده قرار می گیرد و مواد با این برش ها پردازش می شود. برای ماشینکاری آلومینیوم، پلاستیک، چوب یا لمینیت با برش تا 5 میلی متر، اسپیندل (0.8kW 24000 دور در دقیقه) کافی است و به همین ترتیب برش تا 8 میلیمتر – اسپیندل 1 کیلو وات، برش تا 12 میلیمتر – اسپیندل 3.3 کیلو وات، برش تا 16 میلیمتر – 5.6 کیلو وات اسپیندل برای فولاد، ما در درجه اول باید یک چرخ دنده پایین (15،000 تا 18،000 دور در دقیقه) و به ترتیب برش تا 10mm – 3.3kW اسپیندل، برش تا 12mm – 5.6kw اسپیندل، برش تا 16mm – اسپیندل 7kW، برش تا 20mm – اسپیندل 10 کیلووات

اگر شما در حال برنامه ریزی برای تمرین در فولاد هستید، همیشه باید یک اسپیندل قوی تر را انتخاب کنید، به عنوان مثال، اگر شما می خواهید در فولاد با مته 6 میلی متر در 2000rpm با چرخش 5.6kW 18،000 دور در دقیقه تمرین، ما در ما تنها 0.6kW دسترس . شما نمی توانید قدرت ماشین های اسپیندل را با قدرت ماشین های متداول فرز را مقایسه کنید زیرا آنها دارای چرخ دنده ها هستند و نیازی به داشتن چنین گشتاور نیست.

و یک چیز دیگر. پایداری چنین اسپیندل تا 10 سال است …