چيلر ليزري چیست

چیلر لیزر، درواقع یک سیستم خنک کننده برای لیزرهای صنعتی، جوشکاری و سایر فرآیندهای لیزری است.

چیلر لیزری جزء اصلی و مهم‌ترین وسیله مورد استفاده در مدیریت دمای لیزر برای تضمین عملکرد با کیفیت بالا و عمر طولانی لیزرهای صنعتی، لیزرهای پزشکی، لیزرهای نظامی و سایر سیستم‌های لیزری است. چیلرهای لیزری، چیلرهای قابل حمل، چیلرهای روی قفسه، چیلرهای آبی و مبدل‌های حرارتی دستگاه‌های کاملاً مستقلی هستند که می‌توانند گرما را از اجزای تولید کننده حرارت لیزر حذف کنند.

فناوری لیزر صنعتی به پردازش خودکار دقیق برای برش با سرعت و دقت بالا، سوراخ کردن، جوشکاری، محیط آزمایشگاهی و سایر فرآیندهای تخصصی نیاز دارد. فناوری لیزر پزشکی به طیف وسیعی از پارامترها برای کاربردهای پزشکی، تشخیصی و درمانی نیاز دارد. لیزرهای پزشکی و علمی برای کیفیت بهینه پرتو لیزر، نیاز به کنترل دقیق و مطمئن دما دارند.

سیستم های خنک کننده مایع (چیلرها) برای حذف گرما از لیزرهای تجاری موجود امروزی و جلوگیری از گرم شدن بیش از حد اجزای حیاتی در لیزرهای صنعتی و لیزرهای پزشکی استفاده می شود. اگرچه سیالات انتقال حرارت زیادی وجود دارد که به عنوان خنک کننده برای طیف گسترده ای از کاربردهای لیزر از جمله لیزرهای پزشکی، لیزرهای نظامی و غیره استفاده می شود. آب تا حد زیادی رایج ترین خنک کننده مورد استفاده است و اگر سیستم به درستی طراحی شده باشد، یک سیستم آب چرخشی (چیلرهای آبی) وسیله ای کارآمد، موثر و قابل اعتماد برای خنک کردن سیستم های لیزری پرقدرت را فراهم می کند.

تعمیر چیلر لیزر

شرکت الماس صنعت برتر ثابت کرده است که تامین کننده قابل اعتماد چیلر لیزرهای سیال و تجهیزات تبادل حرارتی برای تعدادی از کاربردهای لیزر است. این شرکت یک سیستم استاندارد برای شما می‌سازد و در صورت نیاز، سیستمی مطابق با نیاز مشتری برای اندازه، قابلیت حمل، شرایط عملیاتی، بار حرارتی و ردپای سیستم طراحی می‌کند.