ساخت لوله آزمایشی

لوله های تست نسبتا آسان است، اغلب استفاده می شود، و به شما فرصتی برای تمرین چرخش و مهارت های لهستانی را می دهد. این تمرین شما را به روند دمیدن به شیشه معرفی می کند، شکل و شکل دادن به انتهای لوله.

  1. لوله های OD 10 تا 18 میلی متر را انتخاب کنید. یک قطعه 16 اینچ با انتهای صیقل دهنده، یک قطعه خوب برای شروع است.
  2. مشعل خود را روشن کنید و شعله را مطابق با قطر لوله قرار دهید.
  3. با هر دو دست لوله را بگیرید و چرخش دهید.
  4. لوله ی چرخشی را در شعله ی نیمه ی راه (8 “) نقطه قرار دهید.
  5. هنگامی که لوله نرم می شود (چیزی شبیه یک رشته فرنگی پخته شده، پخته شده) و تقریبا نصف قطر اصلی آن، آن را از شعله جدا کنید، چرخش متوقف نکنید و به آرامی دو انتها را در حدود 6 “از هم جدا کنید.
  6. لوله را به داخل شعله قرار دهید و آنرا به دو برابر مساوی بسپارید. این تمرین به عنوان “امتیاز کشیدن” شناخته می شود. امتیازات را در بطری شیشه ای داغ قرار دهید تا خنک شود. یادآوری: شیشه داغ به نظر می رسد مثل شیشه سرد!

    نکته: نقطه شیشه ای (پس از خنک کردن) را روی سطح صاف کنید. اگر چرخش شما خوب باشد، لوله شیشه ای و “نقطه” بدون محو بودن محور می شود.

  7. شعله خود را به یک پروفایل تیز / شدید تنظیم کنید.
  8. شانه نقطه شیشه ای را به شعاع در یک زاویه قرار دهید – همیشه در هر زمان چرخش – و شیشه ای بیش از حد را بیرون بیاورید و یک نیمه نیمه گرد داشته باشید.
  9. مونتاژ ضربه ای را به لوله شیشه اضافه کنید.
  10. لوله پایین را به درجه حرارت کار متمرکز کنید و ضربه (پف های کوچکی)، شکل پایین لوله.
  11. زنگ می زند به یاد داشته باشید، یک کار شیشه ای تا زمانی که ظروف ضدعفونی نشده است کامل شود!

نکته: این یک زمان خوب برای تمرین کردن دمیدن شیشه است. سعی کنید شعله های مختلف و ترکیب فشار فشار را ببینید که چگونه شیشه ای پاسخ می دهد. لوله شیشه را در مناطق مختلف یا زاویه شعله قرار دهید. Glassblowers از ترکیب گرما، شعله و زاویه، گرانش و فشار در شکل دادن به شیشه استفاده می کنند. با تجربه شما می دانید چه مقدار یا سخت به هوا ضربه، زمانی که اجازه می دهد تا کار گرانش برای شما و حتی زمانی که برای تولید است که ظاهر و یا شکل خاص استنشاق است.

در تقریبا تمام موارد شما باید تلاش کنید ضخامت دیواره ضخامت را در طول پروژه شیشه ای خود حفظ کنید. اگر لوله شیشه ای چرخش نداشته و یا به طور یکنواخت حرارت داده شود، دیوار شیشه ای ممکن است یکنواخت شود، در یک طرف ضخیم و از طرف دیگر نازک باشد. اگر تفاوت در ضخامت دیواره بسیار زیاد باشد، کنترل شیشه ای که کار می کند کنترل خواهد شد. ضخامت دیواره ناهموار به طور یکنواخت به دمای کار نمی رسد، به این ترتیب نقاط داغ (دیوار نازک) که منفجر می شوند و لکه های سرد (دیوار سنگین) حرکت نمی کنند. حتی ضخامت دیواره به شما کمک می کند تا دستگاه شیشه ای ساختاری را تولید کنید.

اهمیت چرخش خوب باید آشکار شود!

آموزش شیشه گری درس یازدهم