شیشه برش

لوله و میله شیشه ای در چهار (4) طول پا و قطر متریک آمده است . چهار فوت از لوله به راحتی در شعله درگیر می شود، بنابراین ما باید آن را به اندازه قابل مدیریت کاهش دهیم. یک قطعه لوله 10 میلیمتر OD را انتخاب کرده و آن را روی سطح صاف قرار دهید. علامت گذاری به شیشه به طول 16 اینچ.دو روش اول ذکر شده در اینجا به خوبی برای میله و لوله قطر کوچکتر کار می کنند. برای قطر بزرگتر روشهای 3 و 4 تقریبا قطعا مورد نیاز خواهند بود.

گزینه # 1 – خراش بر روی پایه سپس ضربه محکم و ناگهانی

این روش به خوبی برای مبتدیان کار می کند، اما همانطور که تجربه می کنید، احتمالا ترجیح می دهید Option # 2 (کاملا مشابه) باشد.

  1. خراش روی سطح دیوار شیشه ای را با کشیدن گوشه ای از یک فایل یا، در حالت ایده آل، چاقو کاربید تنگستن عمود بر روی لوله ایجاد کنید. همانطور که در زیر نشان داده شده است:

    نکته : این مرحله را هنگام ایجاد خراش تقریبا 1/8 اینچ انجام دهید. شیشه ای را نمی بینید ریختن شیشه باعث نمی شود شیشه ای را به راحتی از بین ببرد. ضروری نیست که یک خراش طول بکشد. یک تکه کوتاه و یکنواخت، بیشتر احتمال دارد که یک لبه پاک و یا حتی ایجاد شود.

     

  2. لوله را بردارید و انگشتتان را خیس کنید (آب، بزاق) ابتدا. ابتدا خراش را از بدن خود بیرون بکشید.
  3. انگشت شست خود را روی لوله شیشه ای قرار دهید. ابتدا باید بین انگشت شست قرار بگیرد اما در طرف مقابل لوله همانطور که در زیر نشان داده شده است. با تمرین شما می توانید فاصله بین شست خود را که برای شما کار می کند پیدا کنید.
  4. انگشت شست خود را به دور از شما. لوله شیشه ای باید به صورت خالص شسته شود. نکته ایمنی : ممکن است بخواهید دستکش کار (نه لاتکس) بپوشانید یا شیشه را در یک حوله قرار دهید تا امکان بریدن خودتان را کاهش دهد.

یک آموزش برای این روش با تصاویر گام به گام در وب سایت Teralab رابرت هانت موجود است.

گزینه شماره 2 – خراش در حالی که برگزاری و سپس ضربه محکم و ناگهانی

  1. یک لوله را با یک دست نگه دارید.
  2. چاقوی تنگستن کاربید خود را با یک دست دیگر در موقعیت عمودی نگه دارید. لوله شیشه ای را بین انگشت شست و چاقو قرار دهید، آن را کاملا محکم نگه دارید – افقی و نزدیک به بدن خود را برای پشتیبانی و ثبات.
  3. دست را با چاقو پیچ و خم کنید.
  4. لوله را قطع کنید، همانطور که در گزینه شماره 1، مرحله 4 (در بالا) توضیح داده شده است.

گزینه شماره 3 – خراش دادن و اعمال شیشه داغ

این گزینه امن ترین و ساده ترین روش است اگر شما دارای لوله قطر بزرگ است، اما یک شیشه شیشه ای ندارید. این نیز مفید است هنگام تعمیر خطوط خلاء و یا دستگاه، به خصوص آنهایی که در موقعیت ثابت قرار دارند. این روش باید بعد از اینکه مشکلی در کار با مشعل داشته باشید، محاکمه می شود:

  1. لوله ها را با یک فایل یا کاربید چاقو به عنوان گزینه های # 1 و # 2 (در بالا) توضیح دهید.
  2. همانطور که در بالا، خیس خیس است.
  3. انتهای یک میله 6 میلی متر را گرم کنید تا قرمز داغ شود. سریع پایان میله داغ را روی خراش خیس قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که خط خراش فراتر از سطح تماس میله داغ است.

 

نکته: اگر به درستی انجام شود، یک شکاف را تشکیل می دهد و از ابتدا می بینید. اگر کرک به طور کامل در اطراف محدوده حرکت نمی کند، به راحتی ضربه بزنید. این عمل ممکن است ترک در اطراف لوله را تعقیب کند. در عوض، میله شیشه ای را دوباره گرم کنید و دوباره به کرک برسید . مجددا مطمئن شوید میله فراتر از پایان کرک نمی شود.

 

گزینه 4 – ابزار قدرت

اگر شما به یک شیشه شیشه یا بریدن چرخ دسترسی داشته باشید، ممکن است این روش را به روش ساده تر پیدا کنید. برای کارهای کوچک و روزمره این کار بسیار جدی است.

گزینه شماره 5 – برش داغ سیم

این روش برای مبتدیان نیست. این یک حلقه سیم نیکروم است که از طریق منبع تغذیه مقاومت می کند. سیم در اطراف لوله پیچیده شده و سپس بلافاصله به قرمز داغ تبدیل شده است. این می تواند مورد استفاده برای قطع لوله های با قطر بسیار بزرگ در محل (مانند در یک منیفولد خلاء بزرگ ) و یا برای برش بسیار دقیق طول شیشه ای. رابرت هانت توضیح کامل از قطع سیم داغ را در وب سایت Teralab خود دارد.