اصطلاح Glassblowing

Anneal – روند برداشتن تنش ها در ظروف شیشه ای در طول فرایند شیشه ای.


اجاق کوره – قطعه ای از تجهیزات مورد استفاده برای حذف استرس در ظروف.


نقطه آنیل – دما که در آن استرس در شیشه حذف می شود. درجه حرارت آنیل برای هر نوع شیشه متفاوت است.


ssembly Blowhose – این ابزار برای نفوذ هوا به شکل شیشه استفاده می شود. درهم آمیخته یک انتساب در یک طرف و یک سوئیچ در طرف دیگر. مفصل گردنده یک دستگاه است که اجازه چرخش شیشه ای را می دهد که دمیده می شود. چرخش به شکل شیشه ای با لوله های لاتکس یا لاستیکی و یا مونتاژ لوله / لوله متصل می شود. لایه بردار معمولا حدود شش (6) پا و ID 3/16 است. لاتکس به دلیل وزن سبک و کم هزینه آن معمولا استفاده می شود.


شیشه بوروسیلیکات – این نوع شیشه ای است که اغلب در آزمایشگاه استفاده می شود. این یک شیشه مقاوم در برابر حرارت است که حاوی 5٪ اکسید بوریک است. علاوه بر مقاومت برجسته به شوک حرارتی و حرارتی، عینک بورسیلیکات برای دوام شیمیایی و ضرایب کم حرارتی شناخته شده است. نام تجاری شما ممکن است بیشتر آشنا با PYREX (Corning)، KIMAX (Kimble) و Duran (Schott) باشد. در glassblowing علمی شیشه استفاده می شود در لوله، میله یا ورق فرم. این معمولا چهار (4) طول پا است. قطرها در میلی متر بیان می شوند.


مشعل ها – این دستگاه ها معمولا برای استفاده ثابت در نیمکت یا ماشین تراش طراحی شده اند. شیشه ای که کار می کند به داخل و اطراف شعله منتقل می شود. اندازه شعله توسط شیرها تعیین می شود که جریان و ترکیب گاز سوخت و اکسیژن را تنظیم می کنند.


کالیپر – ابزار مورد استفاده برای اندازه گیری قطر داخلی و / یا قطر خارجی لوله یا میله شیشه ای و ضخامت دیواره.


کرک ها – این ها می توانند به اندازه کافی ثابت باشند تا به طور موقت سوراخ ها را در شیشه قرار دهند. آنها معمولا از چوب یا چوب طبیعی ساخته شده اند.


ابزار برش – ابزار مورد استفاده برای خراش سطح لوله یا میله شیشه ای. زیر تیغه کاربید تنگستن را ببینید.


الماس Scribe – دست ابزار برگزار شده با نقطه الماس استفاده می شود برای ایجاد یک علامت دائمی در شیشه.


عینک های Didymium – لنز Didymium چشم خود را از برخی از نور و نور UV تولید شده در فرآیند glassblowing محافظت می کند. آنها شیشه شیشه را فعال می کنند تا شیشه را ببینند در حالی که در شعله کار می کند.


فایل – فایل ها ممکن است برای خراش لوله شیشه یا سطح میله مورد استفاده قرار گیرد. فایل های سه گوشه (مثلثی) ساده ترین استفاده است.


پودر آتش – فرآیند استفاده از شعله برای صاف کردن انتهای لوله یا میله شیشه ای.


Flint Lighter – یک ابزار دستی برای ایجاد یک جرقه هنگام احتراق مشعل یا مشعل استفاده می شود.


سولفید فروخته شده – این عینک های سیلیکا غیر آهنی (غیر سینتیکی) در خانواده کوارتز است.


قطعات شیشه ای – موارد پیش ساخته معمولا از تامین کنندگان ظروف خریداری می شود. نمونه هایی از جمله اتصالات O-ring، اتصالات، و اتصالات است.


نوار شیشه ای / سرامیکی، لوله و پد – اینها جایگزین های آزبست است که در حین شیشه سازی، به عنوان اسپارک، پشتیبانی، عایق و غیره استفاده می شود.


Lathe Lathe – یک قطعه از تجهیزات به عنوان کمک در چرخش شیشه ای استفاده می شود.


شیشه ای (چرخ برش) – ابزار الکتریکی مورد استفاده برای برش لوله و دستگاه شیشه ای.


میله های گرافیتی / کربن و شکل دهنده ها – ابزارهایی که برای شکل دادن یا شکل دادن به شیشه های داغ مورد استفاده قرار می گیرند. این ابزار دست ابزار ممکن است در میله، تخت، مخروط و فرم های سفارشی یافت می شود.


Glass Glass – این اصطلاح توسط glassblowers برای توصیف عمومی شیشه در خانواده بوروسیلیکات استفاده می شود. بیشتر شیشه های شیشه ای علمی شامل شیشه های سخت است. نگاه کنید به “شیشه نرم” زیر “.


شیشه ای داغ شیشه ای – هر شیئی که برای نگهداری یا نگهداری شیشه داغ استفاده می شود.


هیدروژن – این گاز سوخت مخلوط با اکسیژن برای تولید درجه حرارت گرم به اندازه کافی برای کار کوارتز. این بسیار قابل اشتعال است قبل از کار با آن، مطمئن شوید که با MSDS مشورت کنید.


ID – در داخل قطر.


Lapping Wheel – قطعه ای از تجهیزات الکتریکی که برای ایجاد سطوح مسطح بر روی شیشه استفاده می شود.


نشانگر – مداد موم یا جوهر مورد استفاده برای شناسایی نقاط خاص / اطلاعات در مورد ظروف. بسته به نوع مارکر، علامت ممکن است پس از گرمایش دائمی باشد یا نه.


گاز طبیعی – این گاز سوخت با اکسیژن مخلوط شده است تا حرارت را به اندازه کافی برای کار بر روی شیشه بوروسایلیکا تولید کند. این متشکل از متان با مقادیر نیتروژن و اتان است. این یک شعله برای تولید کوارتز به اندازه کافی تولید نخواهد کرد. این بسیار قابل اشتعال است قبل از کار با آن، مطمئن شوید که با MSDS مشورت کنید.


OD – قطر خارج.


اکسیژن – در هنگام استفاده از یک مشعل یا مشعل، گاز اکسیژن خالص با هیدروژن، گاز طبیعی یا پروپان مخلوط می شود. به عنوان یک اکسید کننده، فرآیند احتراق را افزایش می دهد، و اجازه می دهد که شعله های داغ تر از آن باشد که تنها از گاز سوخت استفاده شود. اکسیژن خالص بسیار واکنش پذیر و خطرناک است. اطمینان حاصل کنید قبل از کار با MSS و / یا تامین کننده گاز خود مشورت کنید.


کوپلینگ Pluro – این ها می توانند اندازه ی لاستیک های قابل تنظیم را در انجماد در شیشه ها استفاده کنند.


Polariscope – این دستگاه برای شناسایی فشار / استرس در شیشه استفاده می شود که می تواند منجر به شکستن اگر نه از طریق انجماد حذف شود.


پروپان مانند گاز طبیعی، پروپان، یک گاز سوختی با اکسیژن است که برای تولید حرارت به اندازه کافی داغ است تا شیشه بوروسیلیکات کار کند.


کوارتز – این خانواده از شیشه تقریبا سیلیکات خالص (SIO 2 ) است. به طور گسترده در صنعت نیمه هادی استفاده می شود، برای کاربردهای با درجه حرارت بالا و برای طیف سنجی در طول موج هایی که شیشه بوروسیلیکات ممکن است باعث ایجاد اختلال شود. خواص کوارتز سوخته و راهنمای استفاده در شرکت ملی علمی در دسترس است.


رگولاتور – تنظیم کننده های گاز یک دستگاه کنترل کننده فشار یک یا دو مرحله هستند که بین ابزارهای شیشه ای مانند مشعل ها و منیفولد گاز، خط تحویل یا سیلندر گاز فشرده که گازها را به آنها می دهند، نصب می شود. Air Products دارای یک SafeGram فوق العاده در انتخاب تنظیم، نصب و بهره برداری است .


پایه حلقه و گیره – یک پایه حلقه یک پایه آزمایشگاهی مشترک است که با یک گیره قابل تنظیم برای نگهداری ظروف شیشه ای ثابت استفاده می شود. انگشت شستشو باید از شعله مستقیم مشعل خود محافظت شود. برای این منظور در دسترس است.


چرخش – روند به طور مداوم تبدیل لوله و یا میله شیشه ای زمانی که آن را در شعله یا در وضعیت نرم شده است. چرخش اطمینان حاصل شود که تمام طرفهای لوله / میله در معرض شعله قرار می گیرند و در دمای برابر قرار دارند.


Soft Glass – این عینک ها در خانواده سدیم آهک هستند و معمولا حاوی سیلیکا 71-75٪، سدیم 12-16٪، آهک 10-15٪ و مواد رنگی هستند. شیشه نرم به طور معمول به علت کم بودن نقطه نرم شدن و شکننده بودن آن در برنامه های علمی کاربرد ندارد. این عمدتا در لامپ های LED (نشانه های نئون) و آثار هنری است.


نقطه تطبیق – درجه حرارت که در آن شیشه ها تحت شرایط خاص خود تحت وزن خود قرار می گیرند.


فشار یا استرس –
این تنش یا فشرده سازی در شیشه ای است که در طول مراحل گرمایش و خنک کننده فرایند شیشه ای ایجاد شده است. استرس / فشار از طريق آنيلن در يک شعله سرد يا، در حالت مطلوب، يک اجاق خنک کننده، کاهش مي يابد.


شوک حرارتی – ناگهانی، خنک کننده سریع یا گرم شدن سطح شیشه ای که ممکن است شکسته یا شکسته ایجاد کند. عینک هیدروکربن های سخت مقاوم تر از شوک حرارتی نسبت به عینک های نرم است.


مشعل – مشعل معمولا دستی هستند. بر خلاف مشعل های ثابت (شیشه به شعله منتقل می شود)، مشعل در اطراف شیشه ای که ثابت است حرکت می کند.


چاقو کاربید تنگستن – این ابزار دست برای ایجاد یک خراش روی سطح دیوار شیشه ای برای ایجاد “برش” در مواد استفاده می شود.


تنگستن انتخاب – این ابزار دستی برای “دوختن” سوراخ های کوچک و ترک در شیشه ای با هم استفاده می شود. یک میله تنگستن تیز شده (1/16 تا 1/8 اینچ OD) به یک دسته متصل می شود، ترجیحا یکی که حرارت را انتقال نمی دهد. این ابزار معمولا طول 6 تا 10 اینچ است.


محدوده کاری – درجه حرارت که در آن شیشه ای به اندازه کافی شکل می گیرد، مهر و موم شده یا باند.

آموزش شیشه گری درس سوم