قبل از شروع برنامه نویسی C، ابتدا با زبان آشنا شوید.

C یک زبان برنامه نویسی عمومی است که برای طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی از سیستم های عامل مانند ویندوز و iOS به نرم افزار هایی که برای ایجاد فیلم های 3D استفاده می شود استفاده می شود.

برنامه نویسی C بسیار کارآمد است. این دلیل اصلی این است که چرا آن را بسیار محبوب است با وجود بیش از 40 سال سن.

برنامه های استاندارد C قابل حمل می باشند. کد منبع که در یک سیستم نوشته شده است در سیستم عامل دیگری بدون تغییر کار می کند.

همانطور که اشاره شد، زبان خوبی برای شروع برنامه نویسی یادگیری است. اگر شما برنامه نویسی C را می شناسید، نمی دانید که برنامه شما چگونه کار می کند، بلکه قادر به ایجاد یک تصویر ذهنی در مورد نحوه کار کامپیوتر است.

اطلاعات بیشتر در مورد زبان C

تاریخچه برنامه نویسی C

C به طور دقیق با سیستم عامل یونیکس ارتباط دارد

توسعه سیستم یونیکس

نسخه PDP-11 سیستم یونیکس در زبان مونتاژ نوشته شده است. زبانهای مجمع زبان های برنامه نویسی سطح پایین هستند که مخصوص معماری کامپیوتر خاص هستند. آنها سخت است که بنویسند و درک کنند.

توسعه دهندگان سیستم عامل یونیکس (از جمله دنیس ریچی و استیون سی جانسون) تصمیم گرفتند سیستم را در زبان B بازنویسی کنند. با این حال، B نمی تواند برخی از ویژگی های PDP-11 را که منجر به توسعه C.

در سال 1972، توسعه ی C از سیستم یونیکس PDP-11 شروع شد. بخش بزرگی از یونیکس در C بازنویسی شد. در سال 1973، C به اندازه کافی قدرتمند بود که در هسته یونیکس مورد استفاده قرار گیرد. دنیس ریچی و استیون جی. جانسون تغییرات بیشتری در زبان را برای چندین سال انجام دادند تا آن را در سیستم عامل یونیکس قابل حمل کنند.

اولین کتاب در برنامه نویسی C

در سال 1978، اولین کتاب برنامه نویسی C ، زبان برنامه نویسی C منتشر شد. اولین نسخه این کتاب، برنامه نویسان را به صورت غیر رسمی زبان ارائه داد. این کتاب در میان برنامهنویسان C به عنوان “K & R” محبوب است و توسط Brian Kernighan و Dennis Ritchie نوشته شده است.

ANSI C

با رشد سریع زبان C برای چندین سال، وقت آن رسیده که زبان آن را استاندارد سازد.

C89 اولین استاندارد C توسط موسسه استاندارد ملی آمریکا (ANSI) در سال 1989 منتشر شد. این نسخه به عنوان C89 محبوب است.

C99 در اواخر دهه 1990، چندین ویژگی جدید مانند توابع inline، چندین نوع داده جدید و اعضای آرایه انعطاف پذیر به استاندارد C اضافه شد. این معمولا به عنوان C99 شناخته می شود.

C11 استاندارد C11 دارای ویژگی های جدیدی نظیر نوع ماکرو عمومی، عملیات اتمی، ساختار ناشناس است که در C99 وجود ندارد.

همه این سه استاندارد نیز به نام ANSI C شناخته شده اند.

“برنامه های استاندارد C قابل حمل هستند” این به این معنی است که برنامه هایی که از استاندارد ANSI C پشتیبانی می کنند در میان سیستم عامل قابل حمل هستند.

اگر شما برای برنامه نویسی جدید هستید، بهتر است استاندارد را دنبال کنید (ANSI C در مورد برنامه نویسی C) که در همه جا پذیرفته شده است. این به شما کمک خواهد کرد زبان را همانطور که در نظر گرفته شده یاد بگیرید