عکس های خاص تصاویر بی نظیر هستند. آنها در سراسر جهان به سر می برند و چندین بار به اشتراک گذاشته شده اند، اما چرا اینطور است؟ این نه تنها جنبه های فنی، وضوح و یا کیفیت لنز است که تصویر خوب را می دهد. یک عکس خوب نه تنها به وضوح توسط عکاسی شکل می گیرد، بلکه قصد دارد یک داستانمنحصر به فرد باشد که در آن تصویر و آنچه نمایان می شوند تقریبا شاعرانه است.

چه چیزی باعث می شود یک تصویر خوب یا یک تصویر عالی ممکن است بسیار ذهنی باشد، اما ملزومات یکسان هستند.

برای شروع یادگیری آنچه که یک تصویر خوب می سازد، می توانیم با نگاه کردن به کتاب های عکاسی و یا گالری های آنلاین و پیدا کردن آنچه که ما فکر می کنیم یک تصویر خوب است. پس از بررسی چند مورد، ما می توانیم به سرعت متوجه کنیم که چگونه ترکیب ما را به عکس ها متصل می کند، چقدر روشن است و چگونه بلافاصله می دانیم چه باید بکنیم. حتی آنچه که میگوید مفید است.

عکس مارسیان ریچک

عکس مارسیان ریچک

روشنایی

عکس ما باید به خوبی تشکیل شود، اما مهمتر از همه، روشن است. شما باید چشمان خود را برای آنچهروشنایی خوب است، بدانید. چگونه آن را در موضوع خود و در صحنه خود می افتد؟ توجه به چگونگی نرم و سخت آن

یک عکاس خوب می تواند پیش از آن تشخیص دهد که آیا نور پس زمینه بر عکس او تاثیر می گذارد یا تاثیر می گذارد. او قبل از اینکه “آن را بگیرد” می داند که چگونه نگاه خواهد کرد زیرا او متغیرهایی را که دوربین حس می کند، به رسمیت می شناسد.

همچنین، یک عکاس خوب می تواند با توجه به آنچه که با چشمانش می گوید، در دوربین، همانطور که می تواند باشد، تفسیر شود.

عکس از فیلیپ کینگلر

عکس از فیلیپ کینگلر

ترکیب بندی

یکی از مهمترین جنبه های عکاسی و هر نوع هنر، ترکیب است. ترکیب اشاره به چگونگی عناصر بصری در یک قاب می باشد. قوانین ترکیب را مطالعه کنید و نکته ای را در تیراندازی روزمره آنها اعمال کنید.

در مورد اهداف خود برای قرار دادن موضوع به سمت چپ، راست یا هر کجا که شما آن را قرار می دهید فکر کنید.

زاویه و چشم انداز شما نیز بسیار مهم است زیرا آنها به داستان کمک می کنند و نور ما را می خواهند. آیا شما در عکس “سطح چشم” عکس می گیرید؟ آیا در صورت نزدیک شدن به زمین کمک می کنید؟ فکر کنید بهترین چشم انداز این است که تصویر خود را بگیرید و نترسید که بیش از یک نفر را ببرید!