انرژی هیدرو الکتریکی چیست؟

هیدرو الکتریسیته اساسا برق تولید شده از انرژی جنبشی در آب متحرک است. مهم است که درک کنیم که آب نیازی به سقوط ندارد، فقط حرکت می کند! انرژی ایجاد شده در این راه به نام قدرت هیدرولیک یا نیروی برق آبی است.

در حال حاضر انرژی آبی، محبوب ترین شکل انرژی تجدیدپذیر است و بیش از 80 درصد از برق تولید شده از انرژی های تجدید پذیر و بیش از 20 درصد از برق جهان را تشکیل می دهد.

کشورهای اسکاندیناوی از کاربران بزرگ برق قدرت هیدروالکتریک استفاده می کنند، و نروژ اکثر برق خود را از طریق Hydro و ایسلند فقط 70 درصد تولید می کند.

بسیاری از ایستگاه های تولید (سد های هیدرو الکتریکی) در سراسر جهان وجود دارد، مانند سد سه گورژ، سد بولدر، سد Hoover و غیره … که همه آنها تولید انرژی از سقوط آب است.

اما با استفاده از جریان آب در جریانها و حوضه ها، انرژی نیز می تواند در مقیاس کوچک تولید شود. این روند نسبتا ساده است، همانطور که همه چیز شما باید انجام دهید این است که یک میله در وسط جریان (این سیستم های برق کوچک قادر به تولید برق کافی برای قدرت یک مزرعه یا مزرعه است).

 

نیروگاه های برق آبی

شایع ترین نیروگاه برق آبی برق با استفاده از آب آشامیدنی استفاده می شود. این یک سد است که در سراسر یک رودخانه ساخته شده است که آب را در پشت آن در یک مخزن قرار می دهد. این آب از مخزن از طریق یک توربین آزاد می شود که یک ژنراتور تولید می کند که برق تولید می کند و فعال می شود.

برخی از نیروگاه های برق آبی دارای توانایی ذخیره انرژی هستند. اینها به عنوان ذخیره سازی پمپ شناخته می شوند. چه اتفاقی می افتد این است که قدرت از شبکه به ژنراتورها ارسال می شود. ژنراتورها توربین ها را به عقب می چرخانند، که باعث می شود توربین ها از یک مخزن پایین به یک مخزن بالا پمپاژ شوند. برای آزاد کردن انرژی، این آب پس از آزاد شدن از طریق توربین ها، چرخاندن آنها به جلو و فعال کردن ژنراتورها و در نتیجه تولید برق است.

مزایا و معایب قدرت هیدرولیک:

 

طرفداران

* هیچ فاضلاب مضر شیمیایی تولید نمی کند.
* گیاهان آبزی دارای دو تا سه برابر چرخه حیات گیاهان سوخت فسیلی هستند
* گیاهان نیاز به نگهداری کمی دارند
* گیاهان آبزی CO2 تولید نمی کنند (زیرا آنها سوخت های فسیلی را نمی سوختند)
* دریاچه های مخزن را می توان برای پرورش ماهی ها و نیز ارائه حفاظت از سیل به مناطق پایین دست.

مضرات

* زیستگاه های طبیعی می توانند نابود شوند (سد سه سد در چین بیش از 1.2 میلیون نفر آواره شده است و تاثیرات ویران کننده ای بر محیط اطراف داشته است.)
هزینه های ساخت و ساز بالا است.
تعداد محدودی از سایت های امکان پذیر وجود دارد.
* از دست دادن زمین مناسب برای تفریح ​​و کشاورزی.