هنگامی که ما یک موزه برای دیدن یک اثر هنری را می بینیم، ما آن را از طریق رنگ هایی که می بینیم، می بینیم، زیرا آنها احساساتی خاصی را درون ما ایجاد می کنند و ادعا می کنند که همه آنها واقعیت را متفاوت می بینند. تزئینات داخلی به بررسی رنگ ها در تصمیم گیری در مورد رنگ (و یا به جای انجمن رنگ) دیوارهای یک منطقه مشخص در یک ساختمان نقاشی می شود.

دلیل این امر این است که بسیاری از دفاتر دارای دانه های زیاد، بلوز و قهوه ای هستند که در دکور آنها گنجانده شده است چرا که این رنگ ها باعث افزایش بهره وری می شود. با این حال، این یک قاعده کلی نیست. این امر برای یک محیط شرکتی مناسب است، اما اگر فردی بتواند به عنوان مثال در صنایع مد و یا رسانه ها سخن بگوید، استفاده از رنگ های روشن تر و رنگارنگ تر، باعث تشویق خلاقیت خواهد شد.

بسیاری از آگهی های خودرو به عنوان مدل خود به عنوان سیاه و سفید نشان می دهند، زیرا این رنگ خاص با ثروت و جدیت همراه است. این باعث می شود که مصرف کنندگان بر این باور باشند که محصول ارزش خرید را دارد. حتی صنعت مواد غذایی و نوشیدنی برای جذب بیشتر افراد به مارک های خاص از رنگ استفاده می کند. بسته بندی بنفش و طلای نام تجاری خاصی از نوار آب نبات، تکنیکی است که مشتری را به این باور می رساند که این نوعی حق الناس شکلات است و چرا نمی خواهید بهترین ها را بخرید. از لحاظ فرهنگی، رنگ ها ارزش های متفاوتی دارند. یک عروس در دنیای غربی سفید پوشیده می شود، جایی که همان چیزی است که بیوه در جنوب آسیا می پوشد.

رنگ مغز ما را تحریک می کند و از زمان های قدیم ثابت شده است که روان درمانی جایگزین مفید است. مصری ها و چینی ها برای رنگ آمیزی رنگ ها استفاده می کنند، فرآیندی است که شناخته شده است کروموتراپی. رنگ ها برای کمک به عملکرد بهتر بدن مورد استفاده قرار گرفتند.

با این حال، بسیاری از شک و تردید وجود دارد که امروز تا آنجا که اثربخشی درمان رنگ را در بر می گیرد، غالب است. از آنجایی که هر انسان دارای احساسات متفاوتی نسبت به رنگ های مختلف است، اهمیت جهانی رنگ ها ممکن است در این موارد ممکن باشد یا نباشد.

خط پایین، روانشناسی رنگ و انجمن ها یک بخش جالب از سیستم پیچیده کار مغز ما است، با این که با توجه به بسیاری از سوالات علمی در مورد آن هنوز پاسخ داده نشده است و تفاوت در دلبستگی های فرهنگی به رنگ ها، می توان از طریق مشاهده و تجربه استفاده کرد چگونه رنگ در طول سالها تحت تأثیر مغز قرار گرفته است.