سرگئی برین در تاریخ 21 اوت 1973 در مسکو، روسیه متولد شد. خانواده اش به آمریكا مهاجرت كردند تا از آزار و اذیت یهودیان در سال 1979 فرار كنند. وی لری پیج را در دانشگاه استنفورد ملاقات كرد و دو موتور جستجو ایجاد كرد كه صفحات وب را براساس محبوبیت مرتب كرد. آنها موتور جستجو “گوگل” را بر اساس اصطلاح ریاضی “گوگل” نامگذاری کردند. از زمان عرضه آن در سال 1998، گوگل تبدیل به محبوب ترین موتور جستجو در جهان شده است.

زندگی زودهنگام
کارآفرین اینترنتی و دانشمند کامپیوتر سرگی میخاولیچ برین در تاریخ 21 اوت 1973 در مسکو، روسیه متولد شد. برن و خانواده اش از اقتصاددان ریاضیدان شوروی به ایالات متحده مهاجرت کردند تا از آزار و اذیت یهودیان در سال 1979 فرار کنند. پس از دریافت مدرک ریاضی و علوم رایانه از دانشگاه مریلند در کالج پارک، برین وارد دانشگاه استنفورد شد و در آنجا ملاقات کرد لری پیج هر دو دانش آموز دكتري را در علوم كامپيوتر گذراندند.

گوگل
به عنوان یک پروژه تحقیقاتی در دانشگاه استنفورد، برین و صفحه یک موتور جستجو را ایجاد کرد که نتایج آن را با توجه به محبوبیت صفحات فهرست کرد، پس نتیجه گرفت که محبوب ترین نتیجه اغلب مفید خواهد بود. آنها موتور جستجوگر گوگل را بعد از عبارت ریاضی “گوگل” نامگذاری کرده اند که به ترتیب 1 به دنبال 100 صفر است تا منعکس کننده مأموریت آنها برای سازماندهی مقدار زیادی اطلاعات موجود در وب باشد.

پس از افزایش 1 میلیون دلار از خانواده، دوستان و دیگر سرمایه گذاران، این جفت این شرکت را در سال 1998 راه اندازی کرد. گوگل در مرکز دره سیلیکون کالیفرنیا مستقر است و گوگل اولین تبلیغ خود را در ماه اوت سال 2004 انجام داد و میلیاردرهای برین و صفحه را برگزار کرد. گوگل از آن زمان به عنوان موتور جستجوی محبوب جهان تبدیل شده است و روزانه در سال 2016 به طور متوسط ​​بیش از یک تریلیون جستجو انجام می شود.

 

جک ماکیست؟