سبز دیگر فقط یک رنگ نیست. اینک نماد اکولوژی و یک فعل است.

از ابتدای زمان ، سبز نشانگر رشد ، تولد دوباره و باروری است. در روزگار معصومیت ، “مرد سبز” وجود داشت – نمادی از باروری. در کشورهای مسلمان از رنگ مقدس و در ایرلند رنگی خوش شانس است. این رنگ آسمانها در سلسله مینگ بود.

سبزیجات امروزی را می توانید در طیف وسیعی از اشیاء پیدا کنید: سوپ نخود فرنگی ، لعاب های ظریف سلادون ، فرش شکیل براق ، دیوارهای حمام بیمارگونه ، زمردها ، واسی و مریم گلی. زبان انگلیسی برخی از ویژگی های عجیب و غریب را منعکس می کند: آیا ترجیح می دهید با حسادت ، سبز پشت گوش یا سبز در اطراف آبشش سبز باشید؟ (انگلیسی Idiomatic آمریکایی به شدت حسادت ، نابالغ یا حالت تهوع.)

معانی جهانی سبز

سبز به طور جهانی با طبیعت در ارتباط است.
سبز نمادی از بوم شناسی و محیط زیست است.
چراغ راهنمایی در سراسر جهان سبز است.
معانی بی نظیر سبز در فرهنگ های مختلف

در چین ، گرین ممکن است نمادی از کفر باشد. یک کلاه سبز نشانگر این است که همسر یک مرد نسبت به او تقلب می کند.
در اسرائیل ، سبز ممکن است نمادی از خبرهای بد باشد.
در ژاپن کلمات آبی و سبز (“ao”) یکسان است.
در اسپانیا ، جوک های عجیب و غریب “سبز” است.
خوشبخت یا بد شانس؟

سبز در اکثر فرهنگهای غربی یک فرهنگ خوش شانس است. یک پیراهن سبز نماد این است.
شما بسیاری از اتومبیل های سبز را در مسیرهای اتومبیلرانی پیدا نمی کنید زیرا آنها بدشانس تلقی می شوند.
سیرک ها و مسافرین مسافر در استرالیا ممکن است رنگ سبز را بدشانسی قلمداد کنند.
یک قافیه قدیمی انگلیسی در مورد رنگ های عروسی: “متاهل به رنگ سبز و شرمنده دیده می شود.”

نماد رنگی

در این دوره الکترونیکی زبان رنگ را بیاموزید.

برگ انجیر و آب نبات سبز
طراحی با Green
سایه های سبز بیشتری نسبت به هر رنگ دیگری وجود دارد. انواع سبزها از سبزهای زرد ، مانند گیاهان آهک و آووکادو ، تا آنهایی که دارای رنگ آبی (مانند زمرد) هستند. آبزی یا فیروزه ای رنگ هایی هستند که به طور معمول نیمی از رنگ سبز و نیمه آبی دارند.

طیف وسیعی از سبزیجاتچگونه سبز روی چشم تأثیر می گذارد
کور رنگی

تقریباً 5٪ – 8٪ از مردان و 5/0٪ از زنان جهان متولد می شوند. افرادی که پروتئین (قرمز ضعیف) و دوتان (سبز ضعیف) دارند ، 99٪ از این گروه را تشکیل می دهند.

برخی از کشورهای اروپایی با استفاده از رنگی که یک مستطیل در اطراف آن دارد ، رنگ چراغ راهنمایی مشخصی را ترسیم کرده اند تا روشن باشد که سبز و قرمز است. برخی ایالت های ایالات متحده خطوط مورب را از طریق چراغ های راهنمایی سبز به عنوان کمک رنگ لامپ قرار داده اند.
خروج gren در آتش

علائم خروج سبز هنگام دود شدن هوا از مزیت مهمی برخوردار است (به عبارت دیگر ، هنگام آتش سوزی). با علائم خروج قرمز ، به نظر می رسد مانند یک آتش سوزی – آتش نشانان در واقع به داخل ساختمان های سوزان رفته اند و سعی کرده اند این علائم را بیرون بیاورند! با نشانه ای سبز ، مردم می دانند که این آتش سوزی نیست بلکه راه ایمنی است.
نه تنها نشانه های Exit باید سبز باشد تا از اوایل دهه 70 با استاندارد بین المللی تعیین شده برای علائم ایمنی مطابقت داشته باشد بلکه باید از نماد استاندارد بین المللی گرافیکی برای خروج نیز برخوردار باشد ، همانطور که در ISO 6309 و ISO / DIS 3864 قسمت 1 و قسمت 2 آورده شده است. زمان آن است که در نظر بگیریم که همه علائم خروج باید در سراسر جهان یکسان باشد. زمان بیدار شدن ایالات متحده و پیوستن به جامعه