گرفتن دوربین با دست

گرفتن صحیح دوربین با دست اولین قدم برای جلوگیری از ایجاد لرزش در آن است. شما باید وزن دوربین را روی کف دست چپ بیاندازید، انگشتان خود را در زیر لنز باز کنید به طوری که بتوانید نوار زوم آن را بگیرید و به راحتی کنترل کنید. وقتی می خواهید از لنز های خیلی بزرگ استفاده کنید، به جای بدنه دوربین باید لنز را پشتیبانی کنید.

۲

تک پایه (Monopod)

درست است که برای ثابت نگه داشتن دوربین هیچ وسیله ای بهتر از سه پایه نیست، اما زمانی که می خواهید حرکت کنید سه پایه وسیله ای دست و پا گیر است. Monopod می تواند جایگزین بسیار مناسبی برای زمانی باشد که برای عکاسی باید مسیر زیادی را با پای پیاده حرکت کنید، استفاده از آن بسیار راحت است و وزن آن هم خیلی کمتر از سه پایه است. اما بر خلاف زمانی که از سه پایه استفاده می کنید، در زمان استفاده از Monopod قابلیت Image Stabilization دوربین را فعال کنید.

۳

مد عکاسی اولویت با سرعت شاتر

اگر می خواهید در کنار برطرف کردن لرزش دوربین از ایجاد شدن ماتی حرکت یا Motion Blur (تاری به وجود آمده به دلیل حرکت سوژه) هم پیشگیری کنید، دوربین را روی مد عکاسی اولویت با سرعت شاتر (TV در دوربین های Canon، یا S در دوربین های Nikon) قرار دهید و سرعت شاتر بالایی انتخاب کنید. حواستان به نشانه دیافراگم چشمک زن گوشه کادر باشد، این علامت به این معناست که سرعت شاتری که انتخاب کرده اید برای عکاسی در شرایط نوری موجود بیش از حد سریع است.

۴

تنظیمات ISO

برای عکاسی با سرعت شاتر بالا در شرایط کم نور مجبور هستید حساسیت سنسور دوربین یا ایزو (ISO) را بالا ببرید. تنظیم ISO روی حالت خودکار (ISO Auto) گزینه مناسبی است و در بیشتر دوربین های جدید می توانید در دوربین سقفی را برای بالا بردن ISO به صورت خودکار تعیین کنید تا دوربین مقدار ISO را بالا تر از آن عدد انتخاب نکند.