10 عدد دوربین اصلی برای شناسایی در دنیای دیجیتال امروز وجود دارد. این که آیا شما یک کامپکت دیجیتال یا یک دوربین SLR دیجیتال دارید، این قطعات به ناچار در اکثر دوربین ها یافت می شود.

1. لنز

لنز یکی از بخش های حیاتی دوربین است. نور از طریق لنز وارد می شود، و این جایی است که فرایند عکس آغاز می شود. لنزها می توانند به صورت دائمی به بدن یا قابل تعویض باشند. آنها همچنین می توانند در فاصله کانونی، دیافراگم و سایر جزئیات متفاوت باشند.

2. منظره یاب

نمایاب را می توان در تمام DSLR ها و برخی مدل های Compact دیجیتال یافت. در DSLR ها، این منبع بصری اصلی برای گرفتن عکس خواهد بود، اما بسیاری از Compact دیجیتال امروز، منظره یاب معمولی را با یک صفحه LCD جایگزین کرده است.

3. بدن

بدن بخش اصلی دوربین است، و بدن می تواند تعدادی از اشکال و اندازه های مختلف باشد. DSLR ها بزرگتر و سنگین تر هستند، در حالی که دیگر دوربین های مصرفی وجود دارد که به راحتی کوچکتر هستند و حتی قادر به جا به جیب هستند.

4. شاتر رها

دکمه شاتر آزاد کردن مکانیزم است که شاتر را آزاد می کند و بنابراین توانایی ضبط تصویر را فراهم می کند. طول زمان شاتر باز و یا “در معرض” با سرعت شاتر تعیین می شود.

5. دیافراگم

دیافراگم با قرار گرفتن در معرض نوردهی تصویر با تغییر قطر باز شدن لنز، میزان نور را که به سنسور تصویر می رسد، کنترل می کند.برخی از Compact دیجیتال دارای یک لنز دیافراگم ثابت، اما اکثر دوربین های جمع و جور امروز دارای حداقل دیافراگم کوچک هستند.این محدوده در f / stop بیان می شود. برای DSLR ها، لنز با محدودیت f / stop متفاوت است، اما معمولا با خواندن طرف لنز، به راحتی تعریف می شود. مجموعه ای از اعداد حاوی f / stop یا f / stop range وجود دارد، ex: f / 2.8 یا f / 3.5-5.6. این پایین ترین تنظیمات در دسترس شما با این لنز خواهد بود.

6. سنسور تصویر

حسگر تصویر تصویر تصویری را به یک سیگنال الکترونیکی تبدیل می کند که سپس به کارت حافظه شما ارسال می شود. دو نوع اصلی از سنسورهای تصویر وجود دارد که در اکثر دوربین های دیجیتال استفاده می شود: CMOS و CCD. هر دو فرم سنسور یک کار را انجام میدهند، اما هر کدام از آنها یک روش متفاوت از عملکرد دارد.

7. کارت حافظه

کارت حافظه تمام اطلاعات تصویر را ذخیره می کند و در ظرفیت اندازه و سرعت آنها متغیر است. انواع اصلی کارت های حافظه در دسترس CF و SD کارت ها هستند، و دوربین ها بر اساس نوع مورد نیاز متفاوتند.

8. صفحه LCD

صفحه LCD در پشت بدن یافت می شود و می تواند در اندازه متفاوت باشد. در دوربین های جمع و جور دیجیتال، ال سی دی معمولا به طور کامل جایگزین منظره یاب شده است. در DSLR ها، ال سی دی عمدتا برای مشاهده عکس ها پس از تیراندازی است، اما برخی دوربین ها نیز “حالت زنده” را دارند.

9. فلش

فلش درایو در همه دوربین ها به جز برخی از DSLR های حرفه ای در دسترس خواهد بود. گاهی اوقات می تواند مفید باشد برای ارائه کمی نور اضافی در شرایط کم نور و کم نور.

10. کنترل های کاربر

کنترل های هر دوربین بسته به مدل و نوع متفاوت است. Compact دیجیتال اصلی شما ممکن است تنها تنظیمات خودکار را داشته باشد که می تواند برای محیط های مختلف استفاده شود، در حالی که یک DSLR کنترل های متعددی برای عکسبرداری خودکار و دستی همراه با تنظیمات سفارشی دارد.

 

 

منظره یاب چیست