لیزر تمیزکننده در صنایع غذایی

شستشوی لیزری نقش مهمی در نظافت خطوط تولید در صنایع غذایی دارد. قطعات معمولی که با لیزر تمیز می شوند عبارتند از قالب ها، ظروف نانوایی، سینی های پخت، نوار نقاله ها، دیگ ها و غیره. به طور خاص برای صنایع غذایی، تمیز کردن لیزری در مقایسه با سایر تکنیک های کلاسیک مانند سندبلاست، انفجار یخ خشک، پیرولیز، مواد شیمیایی، تمیز کردن با فشار آب یا هوای تحت فشار بالا و.. مزایایی دارد.

دستگاه تمیزکننده لیزری به نام های لیزر تمیزکننده، تمیزکننده لیزری، جرم برداری فلز، لیزر تمیزکننده قطعات، لیزر زنگ زدایی، زنگ زدایی لیزری، دستگاه لیزر تمیزکننده، دستگاه تمیزکاری لیزری، لیزر زنگ زدایی فلزات، جرم برداری لیزری و.. شناخته می شود.

توقف کوتاه مدت

ما می خواهیم زمان کمی از دست بدهیم تا کمترین ضرر را در تولید صنایع غذایی مان داشته باشیم. ماشین‌ها، قالب‌ها یا دیگ‌ها نیاز به جداسازی دارند، که بسیار زمان‌بر است. با تمیز کردن شیمیایی یا سندبلاست، قطعات باید در مناطق ویژه تمیز شوند زیرا تأثیر آن بر محیط زیست  بسیار زیاد است. مزیت بزرگ تمیز کردن لیزر این است که امکان انجام آن در محل وجود دارد. آلودگی تبخیر می‌شود یا پایین می‌آید و به راحتی می‌توان آن را جارو کرد. بنابراین لازم نیست کل محیط به طور کامل محافظت یا تمیز شود. در مدت زمان کوتاهی دوباره به مرحله تولید باز می‌گردید!

ضرر کمتر در تولید 

هنگام راه اندازی مجدد پس از تمیز کردن با روشهای قبلی، اولین محصولات هنوز کیفیت مطلوبی ندارند و هنوز قابل فروش نیستند. ولی در روش تمیز کردن با لیزر، تمیز کردن بسیار عمیق ارائه می شود که به نظر می رسد هر بار در حال پخت روی اتوهای جدید هستید. بهترین کیفیت، بلافاصله پس از راه اندازی مجدد!

بهداشت بالاتر

تمیز کردن لیزری اطمینان حاصل می کند که بیشترین قسمت از آلودگی تبخیر شده و کثیفی باقیمانده شل شده و پایین آید. در طول فرآیند تمیز کردن، یک حرارت کوتاه اما شدید رخ می دهد که باعث تبخیر می شود. این گرما سطحی از تمیزی را می دهد که هیچ فناوری دیگری نمی تواند به آن برسد، همچنین این گرما اثر ضد باکتریایی نیز دارد. دیگهای بخار، قالب ها و نوار نقاله های شما هرگز اینقدر تمیز نبوده اند!

هیچ خاکی در اطراف پرواز نمی کند

انفجار یخ خشک عملی تر از سندبلاست است زیرا دانه ها به سادگی تبخیر می شوند و به همه جای محیط نمی رسند. مشکل بزرگ این است که ذرات آلودگی، متلاشی شده و به محیط زیست پرواز می کنند. ذرات یخ خشک پس از آن ناپدید می شوند، اما کثیفی که خارج شده و در محیط پرواز می کند، اکنون در همه جا وجود دارد. این کار اغلب به تمیز کردن دستی اضافی نیاز دارد تا همه چیز واقعاً تمیز شود. یا می توانید کل محیط را با فویل  محافظت کنید، اما این کار ساعت ها طول می کشد.  ولی در تمیز کردن با لیزر، کثیفی ها تبخیر می شوند یا از سطح زیرین جدا می شوند. آن را جاروبرقی بکشید و حالا همه چیز آماده است. حتی بدون نیاز به پوشاندن همه چیز.

عمر طولانی تر برای قالب های شما

قالب کوکی یا سینی پخت از تکنیک های تمیز کردن کلاسیک رنج می برند. اشکال تیز در قالب ها، با سندبلاست و انفجار یخ خشک و تمیز کردن شیمیایی گرد می شود. هیچ نیرویی در تمیز کردن با لیزر اعمال نمیشود و بنابراین هیچ سایشی روی قطعات شما ایجاد نمی شود. پرتوهای لیزر 100% از نور تشکیل شده و هیچ اثر سایشی ندارند. پرتو نور بر روی سطح زیرین شما منعکس می شود و آلودگی را در بالا تبخیر می کند. قالب های شما به طور قابل توجهی بیشتر دوام می آورند!

بدون تغییر شکل حرارتی

یک راه سریع برای پاك کردن دسته‌ای از قالب‌ها یا سینی‌های پخت این است که آن‌ها را در فر پیرولیتیک بسوزانید. عیب این روش این است که تغییر شکل حرارتی ممکن است رخ دهد که باعث می شود قالب شما برای همیشه غیر قابل استفاده باشد. به لطف انعکاس پرتو لیزر بر روی قالب یا سینی پخت، تمیز کردن با لیزر لایه آلوده را به شدت گرم می کند، اما نه لایه زیرین را. گرمایش لایه زیرین بسیار محدود است. حتی بلافاصله پس از تمیز کردن، می توانید سطح را با دست برهنه لمس کنید!

صحبت کردن در محیط امکان پذیر است

تمیز کردن با فشار آب یا هوای فشرده می تواند بسیار پر سر و صدا باشد. حتی در حدی که دیگر هیچ ارتباطی در منطقه ای که در حال نظافت است امکان پذیر نیست. این نه تنها آزاردهنده است، بلکه حتی می تواند برای شنوایی افراد شما خطرناک باشد. تمیز کردن لیزری صدای وزوز خفیفی ایجاد می کند، که قابل مقایسه با سایر تکنیک های تمیز کردن نیست. حتی هیچ محافظ شنوایی مورد نیاز نیست، بنابراین صحبت با همکاران همچنان بدون خطر آسیب به شنوایی امکان پذیر است.

پوشش های ارزان تر

پوشش های آزاد می تواند هزینه زیادی داشته باشد. اگر قالب های پخت شما با تمیز کردن لیزر تمیز شود، پاك کردن کمتر مورد نیاز خواهد بود و می توانید از پوشش های ارزان تری استفاده کنید زیرا سطوح زیر آن بسیار تمیز هستند. برخی از مشتریان حتی به طور کامل پوشش مصنوعی را کنار می گذارند و فقط با گریس کار می کنند. صرفه جویی بزرگ!