لیزر RAYCUS رهبر لیزرهای فایبر چینی

Raycus Laser اولین شرکت داخلی با تمرکز بر تحقیق و توسعه لیزر فایبر، تولید و فروش است. این لیزر با سهم بازار داخلی حدود 15 درصد و سهم بازار جهانی حدود 7 درصد، رهبر مطلق لیزرهای فایبر داخلی است و در صنعت لیزر فایبر جهانی رتبه دوم را دارد.

لیزرهای فایبر آینده روشنی دارند

لیزرهای فایبر ایتربیوم به دلیل مزایایی مانند راندمان تبدیل بالا، کیفیت پرتو خوب و اندازه کوچک، نسبت به لیزرهای دیگر عملکرد بهتری دارند. در سال های اخیر، با توسعه فناوری لیزر فیبر و افزایش تقاضا از سوی صنایع پایین دستی، بازار لیزر فیبر رشد سریعی داشته است. اندازه بازار لیزر فایبر جهانی از 841 میلیون دلار آمریکا در سال 2013 به 2.039 میلیارد دلار در سال 2017 افزایش یافت، با نرخ رشد مرکب سالانه 24.78 درصد، روند رشد سریع را حفظ کرد و انتظار می رود در سال 2020 از 2.5 میلیارد دلار آمریکا فراتر رود.

در سال 2015، چین به عنوان بزرگترین بازار مصرف کننده لیزر جایگزین اروپا شد. سهم درآمد IPG چین از 29.65٪ در سال 2013 به 44.10 % در سال 2017 افزایش یافت. با تقاضای شدید، اندازه بازار داخلی در سال 2017 به 49.5 میلیارد یوان رسید که نسبت به سال قبل 28.57 درصد افزایش داشت. تخمین زده می شود که اندازه بازار داخلی تجهیزات لیزر در سال 2018 از 60 میلیارد یوان فراتر رود.

مزیت شرکت رقابتی

در دراز مدت، شرکت Raycus Laser دارای مزایای آشکاری در فناوری، طرح زنجیره تامین و سهامداران است. از نظر فناوری، این شرکت دارای سه کارشناس “طرح هزار استعداد” به عنوان هسته اصلی خود است. دارای یک تیم تحقیق و توسعه، متشکل از 160 نفر با مدرک دکتری وکارشناسی ارشد. به عنوان فیبرهای نوری ویژه، اجزای فیبر نوری و لیزرهای نیمه هادی. این تیم زنجیره استعداد، نوآوری و  صنعت را درک کرده و در سال 2014 به عنوان تیم ملی نوآوری انتخاب شد.

از نظر هزینه

این شرکت به اجزای اصلی خود ساخته دست یافت و هزینه ها را کاهش داد. در این میان، هزینه فیبر نوری فعال حدود 8 درصد، هزینه منبع پمپ و فیبر نوری غیرفعال حدود 10 درصد کاهش یافت. هزینه قطعات الکترونیکی و منبع تغذیه 25 درصد کاهش یافت. قیمت تمام شده حدود 5 درصد کاهش یافته و قیمت تمام شده مواد اولیه مختلف، سود ناخالص شرکت را به طور مداوم کاهش داده و سودآوری خوبی دارد. انتظار می رود با خرید اخیر Core Fiber توسط این شرکت، موفقیت های بزرگ تری در زمینه فیبر نوری بدست آبد.

همچنین این شرکت توسط گروه علوم و صنعت هوافضا، که یک شرکت دولتی در مقیاس بزرگ با فناوری پیشرفته است، حمایت می شود که مستقیماً توسط دولت مرکزی مدیریت می شود. این کشور چندین محصول سامانه موشکی دارد و همچنین مستقیماً در سری فضاپیماهای «شنژو» و اکتشاف «چانگ ای» شرکت می کند. تحقیق و توسعه، تولید، آزمایش و نظارت بر پروژه ها به صورت ماهانه، سبب پیشرفت  زیاد شرکت می شود.

شرکت های داخلی لیزر فایبر دیر شروع به کار کردند. از سال 2007، شرکت های داخلی با نمایندگی Raycus Laser به تدریج متوجه صنعتی شدن لیزرهای فایبر از توان کم به توان بالا شدند، اما محصولات اصلی فروش در قیمت های پایین تر و ارزش افزوده متمرکز شده اند. در زمینه توان کم و متوسط، محصولات لیزر فایبر پرقدرت همچنان تحت سلطه شرکت های خارجی است.

در حال حاضر، نرخ بومی سازی لیزرهای فایبر کم توان بیش از 95٪ است. لیزرهای فایبر توان متوسط، محفظه های داخلی و وارداتی و لیزرهای فایبر پرقدرت، نرخ بومی سازی تنها 10 درصد است. لیزر Raycus 67.2 درصد از لیزرهای فایبر پرقدرت داخلی را تشکیل می دهد.

 

لیزر نیمه هادی 

لیزری است که در دهه 1960 ساخته شد و از مواد نیمه هادی به عنوان ماده کار استفاده می کرد. در حال حاضر، بازار جهانی لیزر نیمه هادی بسیار بزرگ است و انتظار می رود از 3.72 میلیارد دلار آمریکا در سال 2013 به 5.31 میلیارد دلار در سال 2017 با نرخ رشد مرکب سالانه 9.30 درصد افزایش یابد.

شرکت Raycus Laser سالها تجربه تحقیق و توسعه و تولید لیزرهای فایبر دارد. لیزرهای نیمه هادی مستقیم با توان متوسط ​​و بالا و لیزرهای فیبر دارای فناوری های رایج زیادی هستند. این شرکت در حال حاضر قابلیت تحقیق و توسعه و تولید لیزرهای نیمه هادی مستقیم با توان متوسط ​​و بالا را دارد. این محصولات 80 وات تا 3000 وات را پوشش می دهند. این شرکت نیمه هادی های مستقیم تولید می کند. لیزرها دارای راندمان تبدیل الکترواپتیکی بالاتری نسبت به لیزرهای فایبر هستند. در سال های 2016 و 2017، حجم فروش محصولات به ترتیب 756300 یوان و 3.7394 میلیون یوان بوده است.

Auray Laser قصد دارد از 536 میلیون یوان جمع‌آوری‌شده در IPO برای ترویج ساخت پروژه‌های صنعتی‌سازی لیزر نیمه‌هادی با توان متوسط ​​و بالا استفاده کند. انتظار می‌رود این شرکت در آینده به یک رهبر دوگانه در لیزرهای فیبر داخلی و لیزرهای نیمه‌رسانا تبدیل شود.

 

با ده برابر فضای رشد

در سال 2017، حاشیه سود خالص به 29.37 درصد رسید که از غول بین المللی IPG شرکت پیشی گرفت و توانایی های عالی کنترل هزینه شرکت را نشان داد. سود خالص شرکت قابل انتساب به مادر از سال 2018 تا 2020، 468 میلیون یوان، 697 میلیون یوان و 974 میلیون یوان با نرخ رشد سالانه 68.75٪، 48.98٪ و 39.72٪ خواهد بود. سود تخمینی هر سهم به ترتیب 3.65 یوان، 5.44 یوان و 7.61 یوان خواهد بود. . PE معقول این شرکت در سال 2018 46.77 برابر و قیمت مناسب مربوطه 170.71 یوان بود. اولین پوشش دارای رتبه “اضافه وزن” بود.

Ping An Securities اظهار داشت که Raycus Laser به عنوان شرکت پیشرو لیزرهای فایبر در چین به رهبری فرآیند بومی سازی لیزرهای فایبر ادامه خواهد داد. در آینده، با افزایش مستمر نرخ خودساخته اجزای اصلی و افزایش نسبت فروش محصولات پرقدرت، حاشیه سود ناخالص شرکت بیشتر خواهد شد. فضا برای بهبود. انتظار می رود EPS این شرکت از سال 2018 تا 2020 3.51 یوان، 5.02 یوان و 6.93 یوان باشد که مربوط به نسبت فعلی قیمت سهام به درآمد 41 برابر، 28 برابر و 21 برابر است. اولین پوشش دارای رتبه “توصیه قوی” است.

شرکت Tong Guoxin Securities گفت که تحت رهبری فنی سه کارشناس ملی “طرح هزار استعداد”، این شرکت به طور متوالی محصولات لیزر فایبر پیوسته 100 وات تا 10 کیلووات را توسعه و تولید کرده است، انحصارات خارجی را شکسته، به تدریج جایگزین واردات می شود و باعث رشد سریع شرکت می شود. از سال 2014 تا 2017، نرخ رشد درآمد مرکب شرکت از 60 درصد فراتر رفت و نرخ رشد ترکیبی سود خالص ترکیبی 174 درصد بود.

بنابراین، چرا لیزر RAYCUS اینقدر سریع رشد می کند؟

از یک طرف، در مقایسه با منبع لیزر IPG، Raycus نیز کیفیت خوبی دارد، بر اساس بازار غول پیکر در چین، Raycus Laser واقعاً می تواند هزینه را کاهش دهد تا مشتریان بیشتری را جذب کند.

از طرف دیگر، در مدت زمان بیمه، در صورت وجود هر گونه مشکل کیفیت، تیم خدمات پس از فروش Raycus مستقیماً منبع لیزر مشکل دار شما را با همان مدل کاملاً جدید جایگزین می کند، سرعت پاسخگویی سریع می تواند مشتری را از تعطیلی کارخانه ناشی از مشکل دستگاه نجات دهد.

 

شرکت الماس صنعت برتر  پيشرو در تولید و واردات انواع دستگاه های برش و حکاکی لیزر، لیزر فايبر مارکينگ، لیزر co2، تمیزکننده لیزر، دستگاه جوش لیزر و لوازم جانبی.