مقایسه بین لیزر فایبر مارکینگ و لیزر ماركينگ CO2

به دلیل تطبیق پذیری دستگاه های لیزر، روش های زیادی برای اعمال آنها وجود دارد، مانند لیزر فایبر مارکینگ و co2. همه چیز به عوامل مختلفی بستگی دارد، مانند استفاده ای که می خواهید از آن ببرید، برنامه هایی که می خواهید با دستگاه لیزر انجام دهید، سیستمی که می خواهید اعمال کنید یا حتی سرعت فرآیند.

به همین دلیل، در این وبلاگ به تمام جزئیات ارائه شده توسط هر کدام می پردازیم و به شما کمک می کنیم تا بدانیدکدام یک از آنها برای کجا و چه کاری مناسب تر است. بیایید با صحبت در مورد برخی از اصول، خواص، صنایع کاربردی، مواد کاربردی و مقایسه تفاوت های آنها شروع کنیم.

لیزر فایبر:

اکنون ما بر روی دستگاه های لیزر فایبر مارکینگ تمرکز خواهیم کرد. هر دو تجهیزات فایبر مارکینگ و co2 دارای سر Galvo هستند، سیستمی از آینه ها که لیزر را دقیقاً روی سطحی که می خواهیم علامت گذاری یا حکاکی کنیم هدایت می کند. در این سیستم از دو آینه با فاصله از مواد استفاده می شود که سریعتر می چرخند و سریعتر به موقعیت های مورد نظر می رسند.

لیزرهای فایبر بسته به مواد و ضخامت آن می توانند برش هم بدهند. لیزر فیبر برای علامت گذاری موادی مانند: فولاد ضد زنگ، فولاد کربنی، آلومینیوم، مس، اکریلیک رنگ شده، شیشه آئروسل، پی وی سی و … در میان گزینه های دیگر مناسب است.

انواع مارک لیزر فایبر:

انواع علامت گذاری هایی که می توانیم با تجهیزات ماركينگ لیزری اجرا کنیم به قدرت دستگاه بستگی دارد. با این حال، می‌توانیم حکاکی‌ها و نشانه‌های مختلفی بسازیم. شناخته شده ترین آنها عبارتند از:

  • آنیل کردن. برای علامت گذاری فلز استفاده می شود. فرآیند اکسیداسیون ناشی از لیزر برای به دست آوردن یک علامت رنگی به جای سیاه استفاده می شود. رنگ حاصل ممکن است بسته به قدرت استفاده شده و نوع فلز متفاوت باشد.
  • علامت گذاری رنگ. شباهت زیادی به آنیلینگ دارد. با این تکنیک می توانید طیفهای مختلف رنگ را کار کنید.
  • برداشت مواد. این تکنیک شامل برداشتن مواد بسیار کمی از سطح است تا حکاکی دائمی با علامت مورد نظر باقی بماند. قسمت بالایی زیرلایه حکاکی شده است.

مزایای سیستم لیزر فایبر

تجهیزات علامت گذاری لیزری بسیار متنوع هستند و ما می توانیم از آن برای اهداف بسیار متفاوت استفاده کنیم، آنها یک لیزر فایبر با کیفیت بالا و یک سیستم Galvo دارند. در ادامه دلایل متمایزی که کاربران با این دستگاه های لیزر فایبر کار می کنند بیان شده:

  • علامت گذاری مواد مختلف.  فولاد ضد زنگ، آلومینیوم، فولاد کربن، پی وی سی، طلا، مس، نقره، اسپری شیشه و غیره. بسته به مواد، می توانیم با آن کار کنیم.
  • علائم واضح تر یا حکاکی های عمیق تر.
  • علامت گذاری لیزر دائمی است و به راحتی قابل تغییر نیست و این مارک ها از کیفیت بالایی برخوردار هستند،
  • کاهش آلودگی محیط زیست. ما از چسب و جوهر برای علامت گذاری و اجرای طرح ها و کدها استفاده نمی کنیم،این مواد به سلامت محیط زیست آسیب می رساند.
  • عمر مفید طولانی تا 100000 ساعت و احتمال خرابی تقریباً صفر. علاوه بر این، این لیزر عملاً بدون تعمیر و نگهداری است.
  • عملیات آسان. تجهیزات علامت گذاری لیزری دارای سیستم Plug and Play و نرم افزار لیزر EzCad است که کار با آن و یادگیری استفاده از آن آسان است.
  • سرعت بالا. برای برخی از کاربردها، سرعتی که این تجهیزات می تواند به آن برسد بسیار جالب است. می تواند به سرعت کاری تا 10000 میلی متر بر ثانیه برسد.

سیستم های لیزر CO2

دستگاه حکاکی لیزری CO2 برای حکاکی دائمی و با کیفیت بر روی انواع سطوح عالی هستند. پرتو لیزر دستگاه ماركينگ لیزر Co2 تحمل بسیار پایینی را ارائه می دهد که نه تنها سازنده تر، بلکه بسیار دقیق تر است. این لیزر از نظر زیست محیطی پایدارتر است، انواع دیگر لیزرها تنها می توانند درصد کمی از توان منبع تغذیه شما را به فوتون تبدیل کنند، اما لیزر Co2 حدود 40 تا 60 درصد انرژی مصرفی خود را تبدیل می کند. هزینه نگهداری کمتری دارد، در دستگاه لیزر حکاکی CO2، هزینع نگهداری زیاد نیست، بنابراین ما هزینه ها را کاهش می دهیم و راندمان تولید را بهبود می بخشیم. سهولت استفاده از این دستگاه خودنمایی می کند.

تجهیزات مارکينگ لیزر CO2 : فقط باید الگوهای برش را روی کامپیوتر طراحی کنند و شما می توانید طرح مورد نظر خود را علامت گذاری کنید. امکان اجرای حکاکی با اشکال و طرح های مختلف مانند حروف، کدها، لوگوها، نقشه ها یا اشکال وجود دارد. سیستم‌های علامت‌گذاری ما یک اتصال سریال و/یا USB 2.0 برای انتقال داده دارند، که ارتباط با رایانه شخصی کاربر را تسهیل می‌کند.

چه موادی را می توانیم حکاکی کنیم؟

  • چوب . یکی از جالب ترین مواد، زیرا چوب به ما اجازه می دهد تا با لیزر، بهترین طرح های خود را حکاکی و برش دهیم.
  • تخته سه لا یا ام دی اف. به دلیل هزینه کم آن بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، اما بامبو می تواند گزینه سازگارتر با محیط زیست برای کار باشد.
  • اکریلیک و پلاستیک. انواع بسیاری از اکریلیک ها و پلاستیک ها وجود دارد که می توانیم با لیزر CO2 با آنها کار کنیم.
  • شیشه. در مورد شیشه فقط می‌توانیم آن را حکاکی کنیم، اما نمی‌توانیم آن را برش دهیم. علاوه بر این، با لوازم جانبی چرخشی می توانیم حکاکی اشیاء استوانه ای، مانند بطری یا موارد مشابه را بخوبی انجام دهیم.
  • چرم. هم امکان برش و هم حکاکی وجود دارد. ساخت برچسب ها و لوازم چرمی و ایجاد طرح ها یا کلمات، همچنین می توانیم کیف، کمربند، آثار هنری و غیره را سفارشی کنیم.
  • لاستیک. برای استفاده با دستگاه های لیزر چندان شناخته شده نیست، اما با دستگاه لیزر CO2 میتوانیم روی آنها کار کنیم. برای مثال، مهرهای تبلیغاتی.
  • فلز. اگرچه مناسب ترین ماده برای برش با لیزر CO2 نیست، اما برای حکاکی مناسب است. اجرای طرح های مختلف بر روی سطوح مختلف فلزی.
  • مقوا. یک متریال بسیار مقرون به صرفه و مناسب هم برای برش و هم برای حکاکی. طراحی نمونه های اولیه، جعبه هایی با آرم ما و…
  • کاغذ و مقوا. این دو ماده نیز بسیار ارزان هستند و امکانات زیادی را ارائه می دهند، برای مثال: کارت ویزیت، الگوهای نقاشی و غیره.
  • صنعت بازاریابی. این امکان را به ما می دهد تا لوگوی شرکت، نام، کارت ویزیت و انواع موادی را که می توانند ثبت کنیم

در نتیجه:

پس از دانستن کمی بیشتر در مورد هر دو سیستم لیزر فایبر مارکینگ و co2، می‌توان نتیجه گرفت که هر سیستمی مزایا و معایب خود را دارد. اکنون که در مورد هر دو بیشتر می دانیم، همه چیز به نوع کاری که می خواهید از آن استفاده کنید، انواع برنامه هایی که می خواهید اجرا کنید و بخشی که می خواهید از دستگاه های لیزر استفاده کنید بستگی دارد، باید انتخاب کنید که کدام یک برای شما مناسب است.

 

شرکت الماس صنعت برتر  پيشرو در تولید و واردات انواع دستگاه های برش و حکاکی لیزر، لیزر فايبر مارکينگ، تمیزکننده لیزر، دستگاه جوش لیزر و لوازم جانبی.