خلاصه

اگر به صنعت مارکینگ و حکاکی لیزری علاقه دارید، احتمالاً می دانید که ما می توانیم انواع مختلفی از دستگاه های لیزر را پیدا کنیم: لیزرهای فایبر و دستگاه های CO2. اما همه از تفاوت ها، ویژگی های منحصر به فرد، مزایا و معایب آنها آگاه نیستند.

به دلیل تطبیق پذیری دستگاه های لیزر، روش های زیادی برای اعمال آنها وجود دارد. همه چیز به عوامل مختلفی بستگی دارد، مانند استفاده ای که می خواهید از آن استفاده کنید، برنامه هایی که می خواهید با دستگاه لیزر انجام دهید، سیستمی که می خواهید اعمال کنید یا حتی سرعت فرآیند. ما در الماس صنعت برتر آخرین تکنولوژی دستگاه های لیزر را داریم که کیفیتی مطمئن از شرکت و بهترین نتایج را ارائه می دهد.

به همین دلیل، در این وبلاگ به تمام جزئیات ارائه شده توسط هر یک از این ماشین ها می پردازیم و به شما کمک می کنیم تا کدام یک از آنها مناسب تر است. بیایید با صحبت در مورد برخی از اصول، خواص، صنایع کاربردی، مواد کاربردی و مقایسه تفاوت های آنها شروع کنیم.

لیزر فایبر:

اکنون ما بر روی دستگاه حکاکی لیزری فایبر تمرکز خواهیم کرد. هر دو تجهیزات لیزر co2 و فایبر دارای سر Galvo هستند، سیستمی از آینه ها که لیزر را دقیقاً روی سطحی که می خواهیم مارکینگ یا حکاکی کنیم هدایت می کند. در این سیستم از دو آینه با فاصله بیشتر از مواد استفاده می شود که سریعتر می چرخند و سریعتر به موقعیت های مورد نظر می رسند.

الماس صنعت برتر دارای تجهیزات فشرده ای است که برای مارکینگ و حکاکی با لیزر طراحی شده است. بسته به مواد و ضخامت آن نیز می توانند برش دهند. لیزر فایبر برای علامت گذاری موادی مانند: فولاد ضد زنگ، فولاد کربنی، آلومینیوم، مس، اکریلیک رنگ شده، شیشه آئروسل، پی وی سی و … در میان گزینه های دیگر مناسب است.

انواع مارک لیزر فایبر:

انواع علامت گذاری هایی که می توانیم با تجهیزات مارک لیزری اجرا کنیم به قدرت دستگاه بستگی دارد. با این حال، می‌توانیم حکاکی‌ها و نشانه‌های مختلفی بسازیم. شناخته شده ترین آنها عبارتند از:

  • آنیل کردن. برای مارکینگ فلز استفاده می شود. فرآیند اکسیداسیون ناشی از لیزر برای به دست آوردن یک علامت رنگی به جای سیاه استفاده می شود. رنگ حاصل ممکن است بسته به قدرت استفاده شده و نوع فلز متفاوت باشد.
  • علامت گذاری رنگ. شباهت زیادی به آنیلینگ دارد. با این تکنیک می توانید سایه های مختلف رنگ را کار کنید.
  • برداشت مواد. این تکنیک شامل برداشتن مواد بسیار کمی از سطح است تا حکاکی دائمی با علامت مورد نظر باقی بماند. قسمت بالایی زیرلایه حکاکی شده است.

مزایای سیستم لیزر فایبر

تجهیزات مارکینگ لیزری بسیار متنوع هستند و ما می توانیم از آن برای اهداف بسیار متفاوت استفاده کنیم، آنها یک لیزر فیبر با کیفیت بالا و یک سیستم Galvo دارند. در ادامه قصد داریم چند دلیل را فهرست کنیم که کاربرانی که با این دستگاه های لیزر فایبر کار می کنند بیشتر از همه متمایز هستند:

  • از طریق مارک لیزر فیبر می توانیم مواد مختلفی را علامت گذاری کنیم: فولاد ضد زنگ، آلومینیوم، فولاد کربن، پی وی سی، طلا، مس، نقره، اسپری شیشه و غیره. بسته به مواد، می توانیم با آن کار کنیم
  • علائم واضح تر یا حکاکی های عمیق تر.
  • برنامه های دائمی علامت گذاری لیزر دائمی است و به راحتی قابل تغییر نیست و این مارک ها از کیفیت بالایی برخوردار هستند.
  • کاهش آلودگی محیط زیست. ما از استفاده از چسب و جوهر برای علامت گذاری و اجرای طرح ها و کدها خودداری می کنیم. این محصولات به سلامت محیط زیست آسیب می رساند.
  • عمر مفید طولانی تا 100000 ساعت و احتمال خرابی تقریباً صفر. علاوه بر این، این لیزر عملاً بدون تعمیر و نگهداری است.
  • عملیات آسان. تجهیزات مارکینگ لیزری دارای سیستم Plug and Play و نرم افزار لیزری است که کار با آن و یادگیری استفاده از آن آسان است.
  • سرعت بالا. برای برخی از کاربردها، سرعتی که این تجهیزات می تواند به آن برسد بسیار جالب است. می تواند به سرعت کاری تا 8000 میلی متر بر ثانیه برسد.
  • تولید و طراحی خود. در ماشین‌های مارک لیزری الماس صنعت، تمام جزئیات با دقت در نظر گرفته شده است تا از همان لحظه اول کار کنند.

سیستم های لیزر CO2

دستگاه های حکاکی لیزری CO2 برای حکاکی دائمی و با کیفیت بر روی انواع سطوح عالی هستند. پرتو لیزر دستگاه مارکینگ لیزر Co2 تحمل بسیار کم را ارائه می دهد که نه تنها سازنده تر، بلکه بسیار دقیق تر است. این لیزر از نظر محیطی پایدارتر است، انواع دیگر لیزرها تنها می توانند درصد کمی از توان منبع تغذیه شما را به فوتون تبدیل کنند، اما لیزر Co2 حدود 40 تا 60 درصد انرژی مصرفی خود را تبدیل می کند. هزینه نگهداری کمتری دارد، دستگاه لیزر مارکینگ CO2 نیازی به نگهداری زیاد ندارد، بنابراین ما هزینه ها را کاهش می دهیم و راندمان تولید را بهبود می بخشیم. سهولت استفاده از این دستگاه خودنمایی می کند.

تجهیزات دستگاه لیزر برش CO2 فقط باید الگوهای برش را روی کامپیوتر طراحی کنند و شما می توانید طرح مورد نظر خود را حکاکی کنید. امکان اجرای حکاکی با اشکال و طرح های مختلف مانند حروف، کدها، لوگوها، نقشه ها یا اشکال وجود دارد. سیستم‌های مارکینگ ما یک اتصال سریال و/یا USB 2.0 برای انتقال داده دارند، این ارتباط بین رایانه شخصی کاربر را تسهیل می‌کند.

چه موادی را می توانیم حکاکی کنیم؟

دستگاه های حکاکی لیزری CO2 به دلیل اینکه مواد زیادی وجود دارد که می توانیم با آنها کار کنیم بسیار متنوع هستند:

چوب . یکی از جالب ترین مواد، زیرا چوب به ما اجازه می دهد تا با لیزر، حکاکی و برش دهیم تا بهترین طرح های خود را انجام دهیم. تخته سه لا یا ام دی اف به دلیل هزینه کم آن بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، اما بامبو می تواند گزینه سازگارتر با محیط زیست برای کار باشد.

اکریلیک و پلاستیک. برای ساختن برخی از طرح‌ها می‌توانیم به برش یا حکاکی اکریلیک یا موارد مشابه، حروف، کدها، زیورآلات، جواهرات و … علاقه مند باشیم. گزینه های دیگر را می توان اجرا کرد. همچنین، انواع بسیاری از اکریلیک ها و پلاستیک ها وجود دارد که می توانیم با لیزر CO2 با آنها کار کنیم.

شیشه. در مورد شیشه فقط می‌توانستیم آن را حکاکی کنیم، اما نمی‌توانیم آن را برش دهیم. می‌توانیم زیرسیگاری‌ها، لیوان‌های شراب، مجسمه‌های شیشه‌ای را تزئین کنیم. علاوه بر این، با لوازم جانبی چرخشی برای حکاکی اشیاء استوانه ای، مانند بطری یا موارد مشابه ایده آل است.

چرم. هم امکان برش و هم حکاکی وجود دارد. جالب برای ساخت برچسب ها و لوازم چرمی و ایجاد طرح ها یا کلمات، ما همچنین می توانیم کیف پول، کیف، علائم، کمربند، آثار هنری و غیره را سفارشی کنیم.

مهر لاستیکی. برای استفاده با دستگاه های لیزر چندان شناخته شده نیست، اما همینطور است. اساسا استفاده از دستگاه لیزر CO2 را برجسته می کنیم. در لاستیک برای ساختن مهرهای خودمان، که برای قرار دادن آدرس استفاده می شود، تاریخ یا لوگوی شرکت ما و نه تنها این، ما می توانیم امکانات دیگری را که لاستیک به ما ارائه می دهد کشف کنیم.

فلز. اگرچه مناسب ترین ماده برای برش با لیزر CO2 نیست، اما بیشتر برای حکاکی  مناسب است. اجرای طرح های ما بر روی سطوح مختلف فلزی.

کارتن. یک متریال بسیار مقرون به صرفه و مناسب هم برای برش و هم برای حکاکی.  جعبه هایی با آرم ما.

کاغذ و مقوا. این دو ماده نیز بسیار ارزان هستند و امکانات زیادی را ارائه می دهند، چند نمونه می توانند اینها باشد: کارت ویزیت، الگوهای نقاشی و غیره.

صنعت بازاریابی. این امکان را به ما می دهد تا لوگوی شرکت، نام، کارت ویزیت و انواع موادی را که می توانند ثبت کنیم اجازه انتشار یا شناخت شرکت شما در بازار را بدهید.

در نتیجه:

پس از دانستن کمی بیشتر در مورد هر دو سیستم، می‌توان نتیجه گرفت که هر سیستمی مزایا و معایب خود را دارد. با در نظر گرفتن این که لیزر CO2 یک فناوری قدیمی است و جایگزین فایبر در سال های اخیر به لطف سرعت عملکرد، کاهش قابل توجه هزینه و عملکرد بالاتر نسبت به CO2، جایگاه خود را به دست آورده است. اکنون که در مورد هر دو بیشتر می دانیم، همه چیز به نوع کاری که می خواهید از آن استفاده کنید، انواع برنامه هایی که می خواهید اجرا کنید و بخشی که می خواهید از دستگاه های لیزر استفاده کنید بستگی دارد، باید انتخاب کنید که کدام یک برای شما مناسب است.

 

شرکت الماس صنعت برتر  پيشرو در تولید و واردات انواع دستگاه برش و حکاکی لیزری، لیزر فایبر مارکینگ، تمیزکننده لیزر، دستگاه جوش لیزر و لوازم جانبی.