بدون تردید زمینه های الکترومغناطیسی بالاتر از سطح معینی می توانند اثرات بیولوژیکی را تحریک کنند. آزمایشات با داوطلبان سالم نشان می دهد كه قرار گرفتن در معرض كوتاه مدت در سطوح موجود در محیط و یا خانه هیچ گونه اثرات مخرب آشكاری نمی گذارد. قرار گرفتن در معرض سطوح بالاتر که ممکن است مضر باشد با رهنمودهای ملی و بین المللی محدود می شود. بحث فعلی بر این موضوع تأکید می شود که آیا قرار گرفتن در معرض سطح پایین به مدت طولانی می تواند پاسخهای بیولوژیکی را برانگیزد و بر رفاه افراد تأثیر بگذارد.

نگاهی به عناوین خبری سالهای اخیر امکان تفسیر در زمینه های مختلف نگرانی عمومی را فراهم می آورد. در طول یک دهه گذشته ، بسیاری از منابع میدان الکترومغناطیسی مورد توجه دغدغه های بهداشتی قرار گرفته اند ، از جمله خطوط برق ، اجاق های مایکروویو ، صفحه نمایش رایانه و تلویزیون ، دستگاه های امنیتی ، رادارها و تلفنهای همراه اخیر و ایستگاه های پایه آنها.

پروژه بین المللی EMF
در سال 1996 ، سازمان بهداشت جهانی (WHO) در پاسخ به نگرانی های بهداشت عمومی در مورد اثرات احتمالی سلامتی در معرض قرار گرفتن در معرض تعداد فزاینده و تنوع منابع میدانی الکترومغناطیسی ، اقدام به تحقیق گسترده و چند رشته ای کرد.