یکی از رادیکال ترین جنبش های هنر معاصر، هنر “گرافیتی” (همچنین ” هنر خیابانی “، ” هنر اسپریکان “، ” هنر مترو ” یا ” هنر آیرزل ” نامیده می شود) معمولا به تصاویر تزئینی که توسط رنگ یا وسایل دیگر به ساختمان ها اعمال می شود، حمل و نقل عمومی یا سایر اموال. اگر چه گفته می شود از قرن های گذشته کلاسیک یا حتی دوران ماقبل تاریخ حاصل می شود، این اصطلاح اساسا توصیف جنبش پس از 1960 برای تزئین / نابود کردن محیط شهری از طریق استفاده از رنگ اسپری آئروسل و نشانگرها است که در نیویورک و فیلادلفیا ظاهر شد و از آن زمان تا کنون ارتباطات قوی با زیرزمینی برقرار کرده استفرهنگ هیپ هاپ و B-boying. B-boys، اولین نمونه هایی از هیپ هاپ، به نظر می رسد هنر گرافیتی را به عنوان وسیله ای برای ابراز سرخوردگی خود با زندگی مورد استفاده قرار می دهد. با استفاده از قلم های مارکر، اسپری های اسپری، اسپری صنعتی، اکریلیک و استنسیل روی انواع سطوح، بومهای خود شامل قطارهای مترو، دیوارها، بطری های صنعتی، مترو و بیلبوردها بود. گرچه گرافیتی هنر (و در سراسر اروپا و ژاپن) رایج است، اما مرکز تاریخی آن نیویورک است. باید توجه داشته باشید که در بسیاری از کشورها این نوع هنر عمومی به عنوان خرابکاری محسوب می شود و به عنوان یک جرم جنایی مجازات می شود.

برای یک فرم امن تر از بیان عمومی، به خیابان عکاسی نگاه کنید .

انواع هنرهای گرافیتی

چندین روش طبقه بندی این ژانر وجود دارد:

هنر خیابانی
در اوایل قرن بیستم، هنرهای گرافیتی توسط باندهای در لاهه، فیلادلفیا و نیویورک مانند خوک های ساحره ، La Familia و جمجمه Savage مورد استفاده قرار گرفت تا قلمرو خود را نشان دهند.

هنر خیابانی آنارشیست هنر هنرهای
گرافیتی شخصی که تا حد زیادی بزرگترین رده است، اغلب به عنوان کار فعالان سیاسی یا اجتماعی با برنامه های فرهنگی پیچیده توصیف می شود، در حالی که شکاکان آن را حفظ می کنند که بیشتر از بیان خودکشی آنارشیست نیستند. این هنرمندان پیشگام مانند Cornbread، Topcat 126، Cool Earl، TAKI 183، Tracy 168 و سمپاش های هیپ هاپ مانند سبک هنری نیویورک Jean-Michel Basquiat، و همچنین کارهای گرافیتی معروف انگلیس را پذیرفته اند. هنرمند به نام .

هنر اعتراضی سیاسی
این دسته از اعتراضات معتبر سیاسی، از طریق نقاشی های شهری نقاشی شده در بلفاست و دری توسط معترضان پروتستان و کاتولیک در طول مشکلات ایرلند شمالی و با کارهای مشابه در دیوار برلین قبل از سقوط آلمان شرقی شوروی به تصویر کشیده شده است.

تکنیک های هنر گرافیتی

” برچسب زدن ” به عمل ساده اعمال “برچسب” یا امضای به یک سطح اشاره دارد، اگر چه این برچسب ها در ظاهر بسیار محتمل و خوشنویسی هستند. ژان میشل باسویو از تگ SAMO (همان گاو قدیمی) استفاده کرد.

” پرتاب کردن ” بزرگتر از “برچسب” است و معمولا رنگ آمیزی به سرعت در بیش از دو یا سه رنگ است.

” قطعه ” (شاهکار) یک تگ بسیار دقیق است، با پیچیدگی بیشتر و طیف وسیع تر رنگ. اگرچه این “قطعه ها” اغلب به عنوان آثار هنری بصری بسیار چشمگیر هستند، اما آنها می توانند در عرض چند دقیقه توسط هنرمند نقاشی رقیب با یک “پرتاب” ساده از بین بروند.

یک ” بمب افکن ” یا ” غلتک “، کار بزرگ بلوک شکل است که اغلب با رنگ نقر انجام شده و اجرا می شود به سادگی برای پوشش یک منطقه بزرگ به منظور جلوگیری از دیگر نقاشی های دیواری نقاشی از نقاشی بر روی دیوار همان.

” بالا به پایین ” آثار هنر گرافیتی است که کل ماشین مترو را پوشش می دهد. این دهه 1970 در میان هنرمندان گرافیتی مترو نیویورک محبوب شد.

” گرافیتی استنسیل “، با استفاده از برش برای ایجاد سریع شکل های پیچیده، ابتدا در اوایل دهه 1980 ظاهر شد، حسن نیت ارائه میدهد از هنرمند نقاشی دیواری پاریس بلک رید و بعدها Banksy.

” Wildstyle ” یک فرم دقیق تر از هنرهای گرافیتی است که معمولا با حروف همپوشانی و نقاط اتصال مشخص می شود، برچسب “پیچیده تر و گاه غیر قابل تشخیص” یا تصویر را ایجاد می کند.