کاربرد دستگاه لیزر مارکینگ بر روی سیم و کابل

منظور از سیم و کابل، سیمی است که جریان را هدایت می کند. تعداد زیاد کابل ها که به صورت عمودی و افقی از هم عبور می کنند، سبب اشتباه در تشخیص آنها می شوند. سیم ها یک ماده ضروری برای کاربران در فرآیند مصرف برق هستند. کیفیت آنها ارتباط مستقیمی با ایمنی برق هزاران خانوار دارد.

علامت گذاری لیزری برای سیم برق

در گذشته، روش اصلی مارکینگ برای کابل ها، کدگذاری جت جوهر بود و نشانه گذاری ها به راحتی می افتادند و محو می شدند.  سیم کشی یک مجموعه معمولاً مدت طولانی باقی می ماند که ممکن است بیش از ده سال یا حتی بیشتر باشد. این کابلها به دلیل در معرض هوا بودن و یا مدفون بودن در زمین، علائمشان از بین می روند و ادامه کار سخت می شود.

برای همین، تولیدکنندگان کابل به محصولی نیاز دارند که مارکینگ دائمی داشته باشد که رنگ آن نریزد و محو نشود. دستگاه لیزر مارکینگ می تواند این مشکل را حل کند.

مکانیسم واکنش دستگاه لیزر فايبر مارکینگ تریومف با فرسایش فتوشیمیایی، یعنی تکیه بر انرژی لیزر برای شکستن پیوندهای بین اتم ها یا مولکول ها، تبدیل آنها به مولکول های کوچکتر و سپس تبخیر انجام می شود. نقطه فوکوس بسیار کوچک است، بنابراین می توان از آن برای علامت گذاری بسیار ظریف و علامت گذاری مواد ویژه استفاده کرد. این اولین انتخاب برای مشتریانی است که الزامات بالاتری برای اثرات علامت گذاری دارند. علامت گذاری لیزری عالی است و هرگز از بین نمی رود و محو نمی شود، و کاملاً معایب روش های کدگذاری سنتی را برطرف می کند.

دستگاه لیزر مارکینگ فايبر  با خنک کننده هوا خنک می شود که این کار باعث تغییر شکل مواد پردازش شده نمی شود و از قابلیت اطمینان بالایی برخوردار است. این دستگاه، اندازه کوچک و کیفیت نور خروجی بالایی دارد. علامت گذاری لیزری پردازش غیر تماسی، بدون آلودگی، سرعت علامت گذاری سریع و نوشتن واضح و دائمی است. این بهترین انتخاب برای علامت گذاری کابل است.

 

شرکت الماس صنعت برتر  پيشرو در تولید و واردات انواع دستگاه برش و حکاکی لیزری، لیزر فايبر مارکينگ، تمیزکننده لیزری، دستگاه جوش لیزری و لوازم جانبی.