استفاده از پانل های خورشیدی:

در بخش های زیر، ما استفاده های مختلف از پانل های خورشیدی را توضیح می دهیم. اگر بیشتر به مزایای علاقه مندید، مقاله ما را در مورد مزایا و معایب انرژی خورشیدی ببینید.

تولید برق:

ما می توانیم از انرژی خورشیدی برای تولید برق استفاده کنیم. این روند می تواند در سطح داخلی یا صنعتی انجام شود. یک سیستم انرژی خورشیدی در خانه می تواند در هنگام استفاده از خانه شما کمک کند. در مقیاس صنعتی، می توانیم از خورشیدی استفاده کنیم تا برق را برای توده ها فراهم کنیم. در این مورد، مهندسان یک آرایه خورشیدی بزرگ را ایجاد می کنند که یک نیروگاه خورشیدی را تشکیل می دهد.

منبع تغذیه از راه دور:

مزیت کلیدی پانل های خورشیدی توانایی تولید برق در مکان های دور افتاده است. تامین انرژی کافی برای خورشید فراهم می شود، پانل های خورشیدی می توانند برق را به مناطق دورافتاده ارائه دهند. این می تواند جوامع دور افتاده را بدون پیوند مستقیم به شبکه برق کشور کمک کند. این همچنین می تواند به تأسیسات تحقیقاتی از راه دور کمک کند که ممکن است غیرممکن یا غیرممکن باشد برای اجرای کابل برق به.

منبع تغذیه قابل حمل:

شبیه به منبع تغذیه دور، پانل های خورشیدی می تواند به عنوان یک راه حل قدرتمند قابل حمل استفاده شود. این به نفع فعالیتهای تفریحی است. اگر می خواهید تلفن خود را هنگام کمپینگ و یا بازدید از ساحل بپردازید، یک شارژر قابل حمل تلفن همراه یک راه حل ایده آل است.

آب گرم:

اکثر مردم می دانند که فناوری خورشیدی می تواند برای تولید برق استفاده شود. اما آیا می دانستید که می توانید از آنها برای آب گرم استفاده کنید؟ شما می توانید با کمک یک نوع خاص از دستگاه به نام “پانل خورشیدی آب گرم” انجام دهید. پانل های خورشیدی داغ داغ در تنظیمات داخلی محبوب تر هستند. صاحبان خانه می توانند این دستگاه ها را برای تولید آب داغ از خورشید نصب کنند. به عنوان آب گرم می تواند در یک خانواده شلوغ تقاضا باشد، بخاری های پشتیبان اغلب برای تکمیل این سیستم ها استفاده می شود. این بخاری های پشتیبان در شب بسیار مفید است، زیرا آب کافی برای گرم کردن آب وجود ندارد.

شارژ باتری:

یکی دیگر از استفاده کلیدی از پانل های خورشیدی، شارژ باتری ها است. مهندسان می توانند سیستم برق خورشیدی را با یک سیستم پشتیبان باتری جایگزین کنند. پانل های خورشیدی می توانند پس از اتمام باتری در طول روز برای تامین منبع برق در شب، شارژ شوند. این یک روند مهم است زیرا سلول های خورشیدی نمی توانند در شب هنگام تاریک تولید برق کنند. این همان اصل مربوط به روشنایی باغ خورشیدی است. در طول روز، لوازم روشنایی خورشیدی می تواند باتری های داخلی را شارژ کند. در نتیجه، هنگامی که خورشید پایین می آید، آنها به اندازه کافی برق دارند تا یک لامپ را در تاریکی روشن کنند.

کریشاندان سینگ
کریشاندان سینگ، تحلیلگر ارشد (انرژی تجدید پذیر) در انرژی مادون قرمز (تا سال 2017)
پاسخ داده شده ژانویه 12، 2018 · نویسنده دارای 256 پاسخ و نمایش پاسخ است
در اصل جواب داده شده است: کار پانل خورشیدی چیست؟
به عنوان یک منبع انرژی جایگزین امیدوار کننده برای چندین دهه، سقف تاج خورشیدی و علائم کنار جاده، به عنوان کمک به حفظ فضاپیما طراحی شده است. اما چگونه پانل های خورشیدی کار می کنند؟ به عبارت ساده، یک پنل خورشیدی با اجازه دادن به فوتونها و یا ذرات نور، به دست آوردن الکترونهای آزاد از اتمها، ایجاد جریان برق می شود. پانل های خورشیدی در واقع شامل بسیاری از واحدهای کوچکتر به نام سلول های فتوولتائیک می باشند. (فتوولتائیک صرفا به معنی تبدیل نور خورشید به برق است.) بسیاری از سلول ها برای ایجاد یک پنل خورشیدی به یکدیگر متصل می شوند. هر سلول فوتوولتاییک اساسا یک ساندویچ از دو تکه ماده نیمه رسانا است که معمولا سیلیکون است – همان چیزهایی که در http://microelectronics استفاده می شود. برای کار، سلول های فتوولتائیک نیاز به ایجاد میدان الکتریکی دارند. شبیه یک میدان مغناطیسی است که به علت قطبهای متضاد اتفاق می افتد، میدان الکتریکی هنگامی اتفاق می افتد که مخازن مخالف جدا شوند. برای به دست آوردن این زمینه، تولیدکنندگان “سمپل” سیلیکون با مواد دیگر، دادن هر تکه ای از ساندویچ یک بار الکتریکی مثبت یا منفی است. به طور خاص، آنها فسفر را به لایه بالای سیلیکون می رسانند، که الکترونهای اضافی را با بار منفی به آن لایه اضافه می کند. در ضمن، لایه پایین یک دوز بور به دست می آید که باعث می شود الکترونها کمتر یا یک بار مثبت باشند. این به میدان الکتریکی در اتصال بین لایه های سیلیکونی افزوده می شود. سپس، هنگامی که یک فوتون نور خورشید الکترون را آزاد می کند، میدان الکتریکی این الکترون را از اتصال سیلیکون فشار می دهد. چند عنصر دیگر سلول این الکترونها را به قدرت قابل استفاده تبدیل می کنند. صفحات رسانای فلزی در دو طرف سلول الکترونها را جمع کرده و آنها را به سیمها منتقل می کنند. در آن لحظه، الکترونها می توانند مانند هر منبع دیگر برق جریان پیدا کنند.