مقاومت

مقاومت الکتریکی یک جزء یا دستگاه مدار به عنوان نسبت ولتاژ اعمال شده به جریان الکتریکی که از آن جریان می یابد تعریف می شود:

اگر مقاومت در طول ولتاژ قابل توجهی ثابت باشد، قانون Om I = V / R می تواند برای پیش بینی رفتار مواد استفاده شود. اگر چه تعریف فوق شامل جریان DC و ولتاژ است، تعریف همان برای استفاده از مقاومت های مقاومت AC است.
این که آیا یک ماده مطابق قانون اوم است یا نه، مقاومت آن را می توان از نظر مقاومت فشاری آن توصیف کرد. مقاومت، و در نتیجه مقاومت، دما وابسته است. در محدودهای معین از درجه حرارت، این وابستگی دما را می توان از یک ضریب مقاومت دما پیش بینی کرد.

هادی ها و عایق ها مقاومت های غیر مقاومت: ترشی الکتریکی
رفتار AC مقاومت مقاومت جامد کربن
فهرست مطالب

مدارهای DC

HyperPhysics ***** برق و مغناطیس R Nave
برگرد

مقاومت و هدایت
انتظار می رود مقاومت الکتریکی یک سیم برای یک سیم طولانی، کمتر برای یک سیم از سطح مقطع عرضی بزرگتر، انتظار می رود، و انتظار می رود بستگی به ماده ای که سیم ساخته شده است. به لحاظ آزمایشی، وابستگی به این خواص یک قاعده ساده برای طیف وسیعی از شرایط است و مقاومت سیم می تواند بیان شود

عامل مقاومت است که ماهیت ماده را در نظر می گیرد مقاومت است. اگرچه دما وابسته است، می توان آن را در یک دمای معین برای محاسبه مقاومت سیم از هندسه داده شده استفاده کرد.

لازم به ذکر است که فرض بر این است که جریان در سطح مقطع سیم، یکسان است و فقط برای جریان مستقیم درست است. برای جریان متناوب پدیده “اثر پوست” وجود دارد که در آن تراکم جریان حداکثر در شعاع حداکثر سیم است و قطرات برای شعاع کوچکتر در سیم. در فرکانس های رادیویی، این عامل اصلی در طراحی می شود زیرا بخش بیرونی یک سیم یا کابل بیشتر جریان را حمل می کند.

معکوس از مقاومت، هدایت نامیده می شود. زمینه هایی وجود دارد که استفاده از رسانایی راحت تر است.

هدایت الکتریکی = σ = 1 / ρ

محاسبه جدول مقاومت مقاومت سیمهای معمولی
دیدگاه میکروسکوپی مقاومت
فهرست مطالب

HyperPhysics ***** برق و مغناطیس R Nave
برگرد

ترکیبیات مقاومت
قوانین ترکیبی برای هر تعداد مقاومت در سری یا موازی می توانند با استفاده از قانون اهم، قانون ولتاژ و قانون فعلی استخراج شوند.

مثال مقایسه
فهرست مطالب

مدارهای DC

HyperPhysics ***** برق و مغناطیس R Nave
برگرد

محاسبه مقاومت
انتظار می رود مقاومت الکتریکی یک سیم برای یک سیم طولانیتر، کمتر برای یک سیم از سطح مقطع عرضی بزرگتر، انتظار می رود و انتظار می رود بستگی به ماده ای که سیم ساخته شده است (مقاومت) باشد. به لحاظ آزمایشی، وابستگی به این خواص یک قاعده ساده برای طیف وسیعی از شرایط است و مقاومت سیم می تواند بیان شود

مقاومت = مقاومت × طول / مساحت
برای سیم طول L =
متر =
فوت
و منطقه A =
cm2
مطابق با شعاع r =
سانتی متر
و قطر
اینچ برای مقایسه مقیاس سیم معمولی
با مقاومت = ρ =
x 10 ^
متر اهم
خواهد مقاومت R =
اهم
اطلاعات را وارد کنید و سپس روی مقدار مورد نظر برای محاسبه در فرمول فعال بالا کلیک کنید. پارامترهای نامشخص به مقادیر معمولی 10 متری از # 12 سیم مسی تبدیل خواهند شد. پس از تغییرات، مقادیر مجبور نشوید تا زمانی که بر روی مقدار مورد نظر برای محاسبه کلیک کنید، سازگار باشید.

سنسورهای سیم U.S. معمولا استفاده می شود
برای سیم مسی
AWG
قطر
(اینچ)
استفاده معمولی
10
0.1019
محدوده الکتریکی
12
0.0808
مدار خانواده
14
0.0640
رهبری را تغییر دهید
سنسورهای استاندارد سیم
مقاومت برخی فلزات
در اوم-متر (10-8 الی) در دمای 20 درجه سانتیگراد.
آلومینیوم
2.65
طلا
2.24
فلز مس
1.724
نقره
1.59
اهن
9.71
پلاتین
10.6
نشیمن
100
تنگستن
5.65
جدول مقاومت
عامل مقاومت است که ماهیت ماده را در نظر می گیرد مقاومت است. اگرچه دما وابسته است، می توان آن را در یک دمای معین برای محاسبه مقاومت سیم از هندسه داده شده استفاده کرد.

 

تلرانس مقاومت چیست