سیستم های اکسیژن و سوخت گاز

گازهای مورد نیاز برای سوختن مشعل ها و مشعل ها ممکن است از طریق سیستم های چند منظوره گاز پیچیده یا چیزی ساده به عنوان یک سیلندر گاز فشرده، تنظیم کننده و مونتاژ شلنگ های انعطاف پذیر عرضه شود. همه قوانین فدرال، ایالتی و محلی باید به هر کدام از سیستم های مورد استفاده متصل شوند. قبل از استفاده از تمام سیستم های گاز باید برای نشت و شرایط عمر ایمن مورد بررسی قرار گیرد.

هر دو سیستم تحویل گاز نیاز به استفاده از لوله های انعطاف پذیر در مشعل یا مشعل. مشعل ها معمولا روی یک پایه ثابت هستند و ممکن است فقط 2 تا 3 فوت لوله داشته باشند. با این حال، مشعل دست یک معامله بزرگ است و به طور متوسط ​​8- 12 فوت از لوله نیاز دارد. Tygon® به خوبی به عنوان مواد لوله انعطاف پذیر عمل می کند. این ممکن است در قالب “دوقلو” با یک محافظ بافته شده محافظ یا آستین (توصیه شده) خریداری شود .

گازهای فشرده

گاز طبیعی یا پروپان، گازهای سوختی است که در کار شیشه بوروسیلیکات کار می کنند. فشار تحویل 5 psi توصیه می شود. اگر منبع گاز شما از یک سیستم شهری (گاز شهری) باشد، شانس این است که شما به میزان قابل توجهی کمتر از 5 پوند درصدی برخورد کنید. شما همچنان قادر خواهید بود شیشه ای را در شیشه نرم و خانواده بوروسیلیکات بکار ببندید، اما بستگی به نوع مهر و موم که دارد، محدود به قطر کمتر از 51 میلی متر است .

هیدروژن معمولا برای کار کوارتز یا سیلیس سیلیس استفاده می شود. محدوده فشار به نوع مهر و موم شده و اندازه کوارتز کار می کند، اما شما می توانید نقطه شروع خوب 5 – 10 psi پیدا کنید.

اکسیژن همیشه به عنوان گاز مخلوط در glassblowing علمی استفاده می شود. فشار اکسیژن در بیشتر برنامه ها از 10 تا 15 psi متغیر است. هوای فشرده قادر به تولید درجه حرارت شعله لازم برای کارکردن شیشه های بوروسیلیکات و کوارتز نیست.

یک سیستم ارسال گاز معمولی می تواند: منبع گاز -> تنظیم کننده -> خط تحویل -> مشعل یا مشعل. دریچه های ایمنی و تعویض باید به لحاظ استراتژیک در سیستم توزیع قرار گیرد. ببینید طراحی یک فروشگاه Glassblowing . توصیه می شود که تمام خطوط تحویل گاز از زیر نیمکت کار برود. خطوط گازي كه از بالا به بالا و يا در بالاي سطح كار قرار دارند، در معرض آتش سوزي و شيشه داغ (مطلوب نيستند)!

آموزش شیشه گری درس پنجم