مهر و موم لب به لب

مهر و موم مهر و موم شده است فرآیند پیوستن به دو بخش از لوله های شیشه ای با هم – پایان و پایان است. این تمرین، پیوستن دو لوله با اندازه مشابه را نشان می دهد. تنوع این مهر و موم می تواند پیوستن به دو لوله قطر مختلف است که در بخش مهر و موم این آموزش توضیح داده شده است . دو گزینه مهر و موم لب به لب ارائه شده در اینجا. اول نیاز به مهارت های چرخشی خوب دارد.

گزینه 1 – روش چرخش

  1. برش دو قطعه لوله را به 8 “- 12” طول و آتش له کردن انتهای.
  2. مونتاژ موی خود را به یک لوله وصل کنید.
  3. لوله دوم را با یک چوب پنبه مهر و موم کنید یا از پایین صفحه آزمایشگاه از درس قبلی استفاده کنید.
  4. مشعل خود را روشن کنید و شعله را تنظیم کنید.
  5. هر دو انتهای لوله شیشه ای (به طوری که در صورت آتش سوزی) در شعله قرار گیرند. آنها باید نزدیک باشند اما هنوز لمس نکنند.
  6. هنگامی که لوله به پایان می رسد قرمز داغ، هر دو از شعله را حذف کنید، متوقف کردن چرخش، و لوله ها را با هم فشار دهید، تماس بگیرید همه در اطراف. اگر لوله ها به خوبی هماهنگ نیستند، ممکن است لازم باشد شروع به کار کنید.

  7. منطقه مستطیلی را در شعله قرار دهید، به طور مستقیم روی مهر و موم متمرکز شده و سپس چرخش و ضربه زدن، نگه داشتن ID و OD، برای کار کردن درز / خط اولیه به یک قطعه مداوم از شیشه.
  8. زنگ می زند به یاد داشته باشید، یک کار شیشه ای تا زمانی که ظروف ضدعفونی نشده است کامل شود!
  9. کار خود را بررسی کنید – قطعه نهایی را روی یک سطح صاف کنید و اطمینان حاصل کنید که هیچ انحرافی وجود ندارد و هیچ بخشی از لوله های متصل به زمین همیشه زمین را ترک نمی کند.

 

نکته: پس از رسیدن به مرحله 6 (با فشار دادن یا “ضربه زدن”) لوله ها با ایجاد یک مهر و موم، برخی از شیشه شیشه ها کمی بعد از جدا شدن لوله ها از هم جدا می شوند. استدلال این است که هنگامی که لوله ها با هم انداختن، ضخامت دیواره شیشه در نقطه تماس وجود دارد. با کمی کشیدن لوله ها از هم جدا می شوند، دیوارهای شیشه ای به ضخامت اصلی خود باز می گردند، و ساختن مهر و موم را آسان تر می کند. با این حال، خیلی سخت نیست. شما می خواهید برای ایجاد یک نقطه یا بخش نازک در لوله، ایجاد یک مهر و موم ضعیف ضعیف.

گزینه 2 – روش ثابت

این گزینه چرخش نیاز ندارد

این شیشه شیشه نیاز به نگه داشتن و دستکاری مشعل در اطراف یک لوله شیشه ای است که در یک ایستگاه استاندارد آزمایشگاه استاندارد ثابت نگه داشته:

      1. لوله # 1 را به صورت عمودی در یک حلقه قرار دهید. پایان لوله باید در مورد چانه بالا باشد. شلنگ ضربه را به انتهای قطعه وصل کنید.
      2. مشعل را به شعله ی تیز تنظیم کنید و آن را یک دست نگه دارید. لوله 2 را در دست دیگر خود نگه دارید. لوله # 2 باید مهر و موم شده یا مسدود شود.
      3. شعله را در انتهای لوله شماره 1 به عقب و جلو سوار کنید، تمرکز کنید روی نیمه عقب لوله.
      4. در عین حال، لوله شماره 2 را بالای لوله شماره 1 نگه دارید و زاویه کمی آن را گرم کنید، همانطور که در مرحله 3 است.
      5. ابتدا لوله # 2 را بکشید، ابتدا با پشت لوله شماره 1 تماس بگیرید و شعله را به عقب و جلو در انتهای لوله ادامه دهید.
      6. ادامه لوله 2 را به لوله شماره 1 برسانید و تماس کامل را در اطراف محدوده ایجاد کنید. با تمرین، مراحل 5 و 6 در یک حرکت سریع، صاف و پیوسته تکمیل می شوند. اگر لوله ها به خوبی هماهنگ نیستند، ممکن است لازم باشد شروع به کار کنید.
      7. با استفاده از یک شعله ی کوچک تیز، مهر و موم را با گرم کردن بخش های کوچک مهر و موم در یک زمان کار کنید.
      8. زنگ می زند به یاد داشته باشید، یک کار شیشه ای تا زمانی که ظروف ضدعفونی نشده است کامل شود!
      9. کار خود را بررسی کنید – قطعه نهایی را روی یک سطح صاف کنید و اطمینان حاصل کنید که هیچ انحرافی وجود ندارد و هیچ بخشی از لوله های متصل به زمین همیشه زمین را ترک نمی کند.

 

نکته: گرمایش مناطق بزرگ شیشه ای با استفاده از این تکنیک ممکن است در مرحله ی 6 مانع کنترل شما شود. گرما را در حدود 20 درصد از قطر لوله در یک زمان قرار می دهد تا بهترین نتایج را به شما بدهد.

آموزش شیشه گری درس دوازدهم