نواع چرم
پوست از پوست بسیاری از حیوانات ساخته می شود ، اما به طور عمده گاو ، بز ، گوسفند و خوک ساخته می شود. اگرچه انواع زیادی از انواع چرم وجود دارد ، معمولاً چرم را می توان در یکی از سه دسته قرار داد: –

آنیلین
نیمه آنیلین
رنگدانه (محافظت شده)
نوع انتخابی شما به ظاهر مورد نظر شما ، محصول و کاربردی که محصول دریافت می کند بستگی دارد: –

چرم آنیلین طبیعی ترین ظاهری است که دارای یک سطح طبیعی قابل مشاهده است اما در برابر خاک بسیار مقاوم است

چرم نیمه آنیلین ، دارای پوشش سطح سبک است

چرم رنگدانه ای ، با دوام پلیمری ، با دوام ترین اما کمتر طبیعی است

… بنابراین اگر شما در حال خرید یک مجموعه چرمی هستید و یک خانواده جوان به دست آورده اید ، یک مجموعه آنیلین احتمالاً برای شما مناسب نیست! اگر به برچسب برچسب روی چرم مورد نظر خود دقت کنید ، باید بگوید که این نوع چرم چیست – در غیر این صورت از فروشنده سؤال کنید!

بنابراین اکنون کمی در مورد سه نوع چرم می دانید ، اما برای اینکه دریابید چه چیزی یک آنیلین یا رنگدانه چرمی ایجاد می کند و چرا برخی ماندگاری بیشتری نسبت به سایرین دارند ، بیشتر از آنچه فکر می کنید بازدید کنید.

بیشتر از این که چشم را ببیند …

در اینجا باید بتوانید فنی ترین جنبه های اصلی انواع چرم را بیابید … حتی می توانید به بخش ما مراجعه کنید تا چگونگی شناسایی چرم های مختلف …

چرم آنیلین طبیعی ترین چرم به نظر می رسد با خصوصیات سطح منحصر به فرد باقی مانده برجسته قابل مشاهده است. چرم آنیلین فقط با یک رنگ و نه با سطح پوشش پلیمری و رنگدانه. برای تقویت ظاهر آن می توان از یک پوشش سطح سبک استفاده کرد و محافظت کمی در برابر سرریزها و خاک ایجاد کرد. چرم آنیلین

چرم نیمه آنیلین با ماندگاری ظاهری طبیعی ، از آنیلین با دوام تر است. افزایش دوام با استفاده از یک پوشش سطح سبک که حاوی مقدار کمی رنگدانه است فراهم می شود. این تضمین کننده رنگ ثابت و مقاومت در برابر لکه است.

چرم رنگدانه بادوام ترین است و در بیشتر مبلمان اثاثه یا لوازم داخلی و تقریباً همه اثاثه یا لوازم داخلی استفاده می شود. دوام توسط یک پوشش سطح پلیمری تهیه شده است که حاوی رنگدانه ها است.

پوشش سطح به سازنده اجازه می دهد تا کنترل بیشتری روی خواص چرم داشته باشد ، به عنوان مثال. مقاومت در برابر ضرب و شتم یا محو شدن.

ضخامت پوشش سطح ممکن است متفاوت باشد اما اگر متوسط ​​ضخامت بیش از 0.15 میلی متر باشد ، به دلیل قوانین حمایت از مصرف کننده ، این محصول به عنوان چرم در انگلستان قابل فروش نیست.

چرم رنگدانه دانه ای کامل قبل از استفاده از پوشش سطح ، سطح دانه دست نخورده باقی می ماند.

چرم رنگدانه دانه اصلاح شده سطح دانه برای جلوگیری از نواقص قبل از استفاده از پوشش سطح ساییده می شود. یک الگوی دانه تزئینی سپس به سطح منقوش می شود.

(قابل تشخیص از چرم رنگدانه دانه ای کامل تا چشم غیر مسلح)

بخش چرمی شکاف دار قسمت میانی یا پایین پوشش با یک پوشش پلیمری اعمال شده و برای تقلید یک دانه از چرم منبت کاری شده است. انشعابات نهایی فقط باید در مصارف کم استرس استفاده شوند زیرا آنها از چرم دانه کمتری هستند.

(قابل تشخیص از چرم رنگدانه دانه ای کامل تا چشم غیر مسلح)

دانه عتیقه (دو رنگ یا مالش) جلوه ای از سطح ویژه برای تقلید از ظاهر “فرسوده” منحصر به فرد پوستهای سنتی ایجاد شده است. این کار با استفاده از یک روتختی متضاد که به طور یکنواخت یا جزئی از آن استفاده می شود برای آشکار کردن رنگ زیر رنگی حاصل می شود ، حاصل می شود.

چرم کشیده

(همچنین به عنوان موم یا روغنی جذب کننده نیز شناخته می شود) چرمی با ظاهری طبیعی که هنگام کشش در هنگام سایش رنگ روشن می شود تا با گذشت زمان جلوه منحصر به فرد فرسوده ای ایجاد کند.

نوبوک

چرم آغشته به آنیلین که به آرامی روی سطح دانه ساییده شده است تا یک تکه یا چرت مخملی ایجاد کند. در بعضی موارد ، الگوی دانه هنوز قابل مشاهده است. چرت زدن به دلیل ساختار فیبر محکم در لایه دانه بسیار خوب است.

سوئد

شکافی که برای ایجاد یک چرتکه مشخص متوقف شده است. چرت ممکن است از نظر ظاهری متفاوت باشد اما به دلیل ساختار الیاف شل تر ، چرتهای روی nubuck مناسب نیست.

مقررات
دانه کامل به چرمی اطلاق می شود که ماسه انداخته نشده یا گود شده است.

ماسه سنگ زدن یا رفع فشار ، عیوب سطح را از چرم جدا می کند ، مگر در مورد nubuck که در آن buffing بسیار سبک است.

برجسته سازی فرایندی است که گرما را به یک الگوی دانه مصنوعی وارد چرم می کند. در صورت عدم ماسه زدن یا گشاد شدن ، این چرم ها هنوز هم دانه کامل به حساب می آیند. این فرآیند معمولاً برای پوستهای رنگدانه اعمال می شود اما در آنیلین و نیمه آنیلین نیز قابل استفاده است.

برای اصطلاحات بیشتر به واژه نامه مراجعه کنید.

چگونه می توان گفت
وقتی می توان نوع چرم را تشخیص داد ، نمی توانید با آموزش و تجربه مناسب ضرب و شتم کنید ، اما با احتیاط و صبر هر کسی می تواند این کار را انجام دهد!

چه احساسی به شما می دهد؟
گذشته از ظاهر ، چگونگی احساس چرمی و دست زدن به آن ، سرنخ خوبی برای نوع آن است. پوست چربی آنیلین مانند پوست واقعی – سبک و انعطاف پذیر است – در حالی که یک پوست شدید به رنگدانه (محافظت شده)

 

تفاوت چرم اصل و غیر اصل