بسیاری از محصولات چرمی اصیل شامل یک برچسب هستند که نشان می دهد این محصول چرم اصل است. تولید کنندگان مشتاق هستند که نشان دهند کالاهای آنها یک معامله واقعی است ، بنابراین برچسب باید به راحتی قابل مشاهده باشد. اگر برچسب می گوید “مواد ساخته شده توسط انسان” یا اگر این محصول هیچ برچسبی نداشته باشد ، حق دارید فرض کنید که این چرم واقعی نیست. اگر تکیه بر برچسب منفرد برای شما خیلی خطرناک است ، بقیه نکات می توانند به شما کمک کنند تا واقعاً واقعی بودن آن را تعیین کنید.

2. نگاهی به ویف
ممکن است ایستاده خنده دار در یک راهروی یک فروشگاه احساس کنید که یک کیف دستی را در دست گرفته است اما بوی محصول نشانگر اصلی آن واقعی است. چرم واقعی بوی مشخصی دارد که با چرم مصنوعی قابل تکرار نیست. با بعضی از کالاهایی که می دانید واقعی باشید ، بنابراین می توانید با بوی متمایز چرم واقعی آشنا شوید.

3. بافت را آزمایش کنید
بسته به کیفیت و نوع آن ، چرم واقعی می تواند درشت یا صاف احساس کند. اگر محصول خیلی صاف باشد یا مانند پلاستیک باشد ، احتمالاً جعلی است. چرم واقعی نیز به طور کلی از لحاظ بافت سازگارتر است زیرا تنظیم آن طبیعی و سخت تر است.

4. لبه ها را بررسی کنید
لبه های پوشاک یا مبلمان چرمی نیز نشانگر خوبی از صحت آن است. چرم تقلبی یک لبه کامل و صاف خواهد داشت که احساس پلاستیک می کند در حالی که چرم اصل دارای لبه ای طبیعی و خشن تر است.

5. مطالعه منافذ
سرانجام ، هنگام تعیین اینکه یک قطعه چرمی واقعی است یا جعلی ، حتما منافذ چرم را بررسی کنید. درست مانند گذشته ، اگر به نظر می رسد بسیار کامل است ، احتمالاً خیلی هم صادق است. چرم واقعی الگوی متناقضی از منافذ دارد زیرا طبیعی است. در مقابل ، چرم تولیدی از الگوی تکراری و مداوم برخوردار است.

برای پیشرفت مهارت های خود در شناسایی faux در مقابل چرم واقعی ، وقت خود را صرف مقایسه چرم هایی که می دانید با آنهایی که می دانید جعلی هستند ، واقعی است. با تمرین می توانید ببینید که آیا قطعه ای که برای خرید خریداری می کنید معامله واقعی است و ارزش آن را دارد.

 

رابطه رنگ و کیفیت چرم