تولید کنندگان روکش چرمی برای مبلمان مسکونی و تجاری اهمیت قوام رنگ در محصولات خود را می فهمند. مشتریان آنها برای تولید محصولات خود به این قوام وابسته هستند. سازندگان مبلمان انتظار دارند که بتوانند هزاران قطعه یکسان را برای توزیع به توزیع کنندگان خود تولید کنند ، که اغلب به صورت مجموعه ده ها یا صدها فروخته می شوند. بدون رنگ آمیزی مداوم بر روی مقادیر زیادی از چرم ، این به سادگی امکان پذیر است. برای تولید کنندگان چرم ، این بدان معنی است که اگر آنها به طور مداوم چرم رنگی تولید نکنند ، سهم بازار را به شرکتی که می تواند از دست بدهند.

مشکلات زیر پوستی چرمی روی همرنگی رنگ اثر می گذارد
دستیابی به یک رنگ رنگ ثابت روی بستر چرمی ساده تر از آنچه گفته شده است. تفاوت های ساختاری مانند دانه ، whorls و برابر مانع یا حتی پراکنده شدن رنگ می شود. 1 – قرابت الکتریکی چرم همچنین می تواند بر قوام رنگ و همچنین خصوصیات الکتریکی خود مخلوط رنگ تأثیر بگذارد. از آنجا که مخلوط های رنگی مختلف اشکال مولکولی مختلفی دارند و بنابراین خصوصیات الکتریکی دارند ، هیچ راه حل “یک اندازه متناسب با همه” وجود ندارد. هر مخلوط رنگ باید مطابق با خاصیت منحصر به فرد آن استفاده شود.

علاوه بر این ، مخلوط های آماده نشده رنگ می توانند بر پراکندگی رنگ و سرعت آن تأثیر بگذارند .2 درجه حرارت نادرست در طول فرآیند رنگرزی می تواند از اشباع رنگ جلوگیری کند. غوطه وری در محلول های رنگ آمیزی با pH بیش از حد اسیدی یا اساسی می تواند نفوذ رنگ را کاهش دهد. خیلی کوتاه یا طولانی بودن چرخه درام می تواند سایه ای ضخیم تر یا عمیق تر از حد مطلوب ایجاد کند. فاکتورهای دیگری مانند کیفیت آب ، شستشو و پیش درمانی ، آلودگی اتاق رنگ و فرآیندهای پس از رنگ مانند خشک کردن نیز می توانند روی رنگ تأثیر بگذارند.

کنترل کیفیت رنگ چرم
ده ها یا صدها قطعه مبلمان اداری باید از همان چرم رنگ ساخته شود. اعتبار تصویر: کاربر فلیکر توماس کوئین
اسپکتروفتومتر اطمینان از کنترل کیفیت رنگ چرم
با وجود بسیاری از چالش های ذاتی در این ماده ، تولید کنندگان چرم بدون فرآیندهای کنترل دقیق سختگیر محصولات حمل و نقل را ریسک می کنند که توسط مشتریان آنها رد می شود. محصولات برگشتی می توانند هزینه های قابل توجهی از جمله هزینه پردازش مجدد را اضافه کرده و باعث ایجاد خسارت در اعتبار شهرت شوند. برای اطمینان از اینکه محصولات مطابق انتظارات مشتری عمل می کنند ، تولید کنندگان چرم به طور فزاینده ای به اندازه گیری رنگ اسپکتروفتومتری روی می آورند تا تعیین کنند که آیا هر دسته از چرم به طور مداوم در استانداردهای تحمل رنگ قرار می گیرد. با استفاده از اسپکتروفتومترها ، تولید کنندگان می توانند خطر حمل و نقل چرم غیرقابل قبول به سازندگان مبلمان را از بین ببرند.

اسپکتروفتومترها با ارزیابی طول موج نور منعکس شده ، رنگ را به سادگی و کارایی اندازه گیری می کنند. در حالی که علم نوری اندازه گیری ها پیچیده است ، فرایند اندازه گیری به طرز چشمگیری ساده است. نمونه های چرمی در محفظه ابزار قرار می گیرند ، سپس یک تکنسین دکمه ای را روی صفحه نمایش فشار می دهد. این دستگاه یک نور کنترل شده از نور ساطع می کند و بازتاب آن را تجزیه و تحلیل می کند ، سپس ابزار به تکنسین اطلاع می دهد که آیا این نمونه در استانداردهای تحمل است. کل روند چند ثانیه طول می کشد. تولید کنندگان همچنین می توانند از اسپکتروفتومترهای دستی برای اندازه گیری سریعتر استفاده کنند. این ابزارها را می توان به طور مستقیم روی ورق های بزرگ چرم استفاده کرد ، و نیاز به برش نمونه ها را از بین می برد.

کنترل کیفیت رنگ چرم
اسپکتروفتومترها بالاترین سطح کنترل کیفیت رنگ را در تولید چرم امکان پذیر می سازند. منبع تصویر: کاربر فلیکر Sebastiaan ter Burg
قدرت نرم افزار کنترل کیفیت رنگ
اثربخشی اندازه گیری اسپکتروفتومتری برای تولید مبلمان چرمی تا حد زیادی به نرم افزار کنترل کیفیت رنگ بستگی دارد. این نرم افزار قادر است استانداردهای تحمل متعددی را برای مقایسه ذخیره کند و به تولید کنندگان این امکان را می دهد تا رنگ دقیق درخواست های مشتری را اندازه گیری کنند. برای اطمینان از صحت رنگ ، عددی بیان می شود تا آن را در یک زبان رنگ کاملاً فهمیده خوانا کنید. علاوه بر این ، نرم افزار اندازه گیری رنگ قادر است به طور متوسط ​​اندازه گیری های متعدد را با هم انجام دهد. این در هنگام اندازه گیری مقادیر زیادی از چرم برای تعیین اینکه آیا تمام ورق ها مطابق با استانداردهای تحمل قرار می گیرند مفید است ، و نه فقط بخش های کمی از آن.

کیفیت HunterLab
با بیش از شش دهه تجربه در طراحی راه حل های کنترل کیفیت رنگ برای تولید کنندگان چرم و صنعت بزرگ نساجی ، این تخصص را دارد که به شرکت شما کمک کند تا سطح بالاتری از سازگاری رنگ در محصولات شما را بدست آورد.

 

تاثیر پوست بر انسان