پوست ما بزرگترین اندام ما است و می تواند بسیار حساس و پاسخگو باشد. گرماي دستي كه در دست گرفته شده است ، احساس يك گونه نرم در برابر ما ، بازوهايي كه شانه ها را در آغوش مي گيرند … همه آنها مي توانند راه زيادي را براي ابراز محبت ما نسبت به شخصي داشته باشند. اما لمس در واقع می تواند بیش از یک لحظه لحظه ای یا ثانویه تسلی خاطر باشد. لمس می تواند آسایش و التیام یابد.

البته تأثیر لمس به وضعیت بستگی دارد. لمس شخص می تواند آرامش بخش یا آرام بخش ، خاموش یا ملایم ، آرام بخش یا تحریک کننده باشد. لمس همچنین می تواند ما را به روش هایی که از کلمات فراتر می رود یا در موقعیت هایی که ممکن است کلمات کمکی نکنند پیوند دهند. مثلاً نوزادان را بگیرید. در یک مطالعه مشخص شد پدرانی که ماساژهای روزانه خود را به نوزادان می دادند ، با کودک خود لذت و گرما بیشتری نشان می دهند. در یک روش دیگر ، نوزادانی که آزمایش خون داده بودند ، توسط مادرانشان در پتوها پوشانده می شدند و یا از پوست گرفته می شدند. نوزادانی که در آغوش گرفته شده بودند ضربان قلب پایین تری داشتند و 82٪ کمتر از گربه هایی که در گهواره هایشان پیچیده و دراز کشیده بودند گریه کردند.

راحتی لمس می تواند در مورد بچه های بزرگتر نیز گسترش یابد. پس از دریافت جلسات ماساژ ، نوجوانان مبتلا به ADHD احساس خوشبختی را ابراز کردند و معلمان آنها از کاهش فعالیت های فیدینگ و غیرقانونی نوجوانان یاد کردند. حتی خود ماساژ نیز مزایایی دارد ، همانطور که با مطالعه افرادی که سعی در مقابله با هوس و اضطراب مرتبط با ترک سیگار دارند ، اثبات شده است. وقتی احساس سیگار کشیدن را احساس کردند ، به افراد امتحان توصیه شد که دست های خود را به هم بپیوندند یا لوب های گوش خود را سکته کنند. تمایل به روشن شدن از تنش مالیده شده است.

برخی ممکن است استدلال کنند که لمس و ماساژ فقط ما را از درد و اضطراب دور می کند. اما چه باید کرد تحقیقاتی را انجام دهیم که ماساژ درمانی را به کاهش فشار خون در بزرگسالان مبتلا به فشار خون بالا یا بهبود عملکرد سیستم ایمنی در زنان مبتلا به سرطان پستان مرتبط سازد؟ برخی تحقیقات نشان می دهد افرادی که در ابتدای زندگی از لمس محروم می شوند ممکن است بعداً تمایل به رفتار خشونت آمیز یا پرخاشگرانه داشته باشند و تحقیقات در موش ها نشان داده است که موش های دارای غریزه مادری قوی (که با لیس زدن و نظافت نوزادانشان اندازه گیری می شود) بیشتر محتمل بوده اند. کودکانی که غریزه مادری قدرتمندی از خود نشان دادند.

بنابراین ، آیا لمس به سادگی یک انحراف دلپذیر و تسکین دهنده است؟ آیا ذهن بر ماده اهمیت دارد یا چیز دیگری؟ مهم نیست که چه موردی باشد ، قدرت لمس کردن را در آغوش بگیرید و آن را به زندگی خود دعوت کنید:

برای مالش وارد شوید. حتی اگر درد و درد ندارید ، به پزشک ماساژ درمانی دارای مجوز مراجعه کنید. امیدوارم آرامش بیشتری داشته باشید.
ماساژ DIY. اگر خسته از تمایل به ماساژ درمانی هستید ، تکنیک های ماساژ خود را مانند مالیدن دست های خود برای گرم کردن آنها و سپس لیوان زدن آنها بر روی چشمان بسته خود امتحان کنید. با آرامش چشم و عضلات صورت ، شستشوی آرام را بر روی خود احساس کنید.
انجام برخی از تحقیقات در مورد آغوش گرفتن. وقتی به یک دوست یا یکی از اعضای خانواده خود خوش آمد می گویید ، بیشتر به جای دست دادن یا لرزش دست خود ، در آغوش بگیرید. چند نوع مختلف آغوش را بکشید – بازوها در دور کمر ، دستها روی تیغه های شانه. کمی در آغوش بکشید و احساس نزدیکی را واقعاً حس کنید.
لمسی یک فعالیت همه ساله است. نوزادان می توانند از لمس و ماساژ ملایم بهره مند شوند ، اما نیاز و میل به تماس انسان با افزایش سن کم نمی شود. بستگان و دوستان قدیمی تر را به یاد بیاورید ، به خصوص کسانی که به تنهایی زندگی می کنند یا همسر یا همسر خود را گم کرده اند.

 

 

کدام حیوان بهترین چرم را دارد