در حالی که بیشتر مردم چرم را با گاوها مرتبط می کنند ، واقعیت این است که بسیاری از حیوانات مختلف برای ساختن چرم کشته می شوند. پس از برداشتن پوست حیوان ، از طریق فرآیندی به نام “برنزه” که از مواد شیمیایی قوی استفاده می شود برای جلوگیری از تجزیه پوست جلوگیری می شود.

حیوانات قیمت نهایی چرم را می پردازند – اما روند برنزه شدن هم برای محیط زیست و هم برای افراد سمی است.

قربانیان حیوانات
طیف گسترده ای از گونه های جانوری برای ساخت چرم مورد استفاده قرار می گیرد – مهمترین آنها گاو ، بلکه خوک ، بز ، گوسفند ، تمساح ، مارها ، پرتوهای نیش ، مهر و موم ، اموس ، گوزن ، ماهی ، کانگورو ، اسب ، گربه و سگ. حتی حیوانات کودک نیز از صنعت چرم فرار نمی کنند – با پوسته های گوساله ها ، بچه ها و بره ها به دلیل نرمی که دارند بسیار ارزشمند به نظر می رسند.

صدها هزار گوساله “بابی” روزانه که در صنعت لبنیات متولد می شوند ، هر سال در استرالیا ذبح می شوند و در آن پوست های خود را برای تهیه کفش ، کیف و سایر محصولات برای صنعت مد استفاده می کنند. حتی گوساله های متولد نشده (به نام “باریک”) که مادران باردار آنها در کشتارگاه ها کشته می شوند ، ممکن است پوست شود. پوست این حیوانات زودرس خصوصاً به دنبال لطافت آن است.

قربانیان بسیاری در صنعت چرم وجود دارند
فقط یک محصول جانبی؟
این تصور غلط رایج است که چرم صرفاً یک محصول جانبی تولید گوشت است. در حالی که درست است که معمولاً گوشت حیوانات نیز می توانند بفروشند (از جمله در مورد گاو و گوسفند) ، پوست آنها هنوز هم می تواند بخش قابل توجهی از درآمد حاصل از فروش اجزای بدن آنها را تشکیل دهد و به کل زنده بودن تجاری کمک کند. از شرکت بنابراین ، متأسفانه ، چرم به عنوان یک محصول مشترک در صنعت گوشت است و ممکن است به افزایش تقاضا برای افزایش حیوانات و کشتن حیوانات کمک کند.

حیوانات در استرالیا بزرگ شده و کشته شدند
برای حیواناتی مانند گاو و گوسفند که به دلیل گوشت و چرم خود در استرالیا کشته می شوند ، زندگی آسان نیست. در صنایع سودآور گرفتار شده ، آنها از همان حمایت قانونی كه به بیشتر حیوانات دیگر داده می شود ، محروم شده اند. در نتیجه ، این حیوانات حساس به طور معمول در معرض رویه های دردناکی از قبیل گچ گیری ، دفع هوادهی ، مارک گذاری و قاطر قرار می گیرند – اغلب بدون هیچگونه تسکین درد. این حیوانات همچنین در ایستگاههای بزرگی و دورافتاده پرورش یافته اند که نظارت و مراقبت از آنها بسیار نادر است – و حیوانات آسیب دیده و بیمار ممکن است مجبور شوند برای مدت طولانی دردهای رنج آور ، بدون درمان و بدون توجه به رنج بکشند.

و درنهایت ، تمام حیواناتی که از چرم خود استفاده می شوند باید با استرس ذبح روبرو شوند.

حتی یکی از نمادین ترین حیوانات استرالیا – کانگورو – هر سال توسط میلیون ها نفر شلیک می شود که از پوست آنها برای ساخت کفش ورزشی ، دستکش ، لوازم جانبی و سوغاتی استفاده می شود. به طرز عجیبی ، علاوه بر قتل های تجاری کانگوروهای بزرگسالان ، هزاران جوجه وابسته به “خسارت وثیقه” این قتل عام وحشیانه تبدیل می شوند ، یا در زندان کشته می شوند یا وقتی مادرانشان به خاطر گوشت و پوست خود کشته می شوند ، گرسنه می مانند.

چرم وارداتی – سرنوشتی شدید برای حیوانات
استرالیا همچنین محصولات چرمی و چرمی را از طیف گسترده ای از کشورها وارد می کند – از جمله برخی بدون قوانین رفاه حیوانات ، و سوابق ناگوار از ظلم حیوانات. تجارت چرم هند یکی از بزرگترین در جهان است و گاوهایی که با کشتار خود راهپیمایی می کنند دچار سوء استفاده وحشتناک و مرگ می شوند. از آنجا که بسیاری از استان ها ذبح گاوهای “مقدس” را منع کرده اند ، این حیوانات مجبور هستند مسافت های طولانی را در مرزها طی کنند تا در استان ها و کشور های همسایه به طرز وحشیانه ای کشته شوند. سفر ناخوشایند مرگ بسیاری از این حیوانات آرام خواهد بود. حیوانات خسته شده را می توان با فلفل قرمز و تنباکو در چشمان خود مورد ضرب و شتم و شکنجه قرار داد تا باعث شود آنها پیاده روی کنند.

گاوها در هند مجبور به قدم زدن هزاران کیلومتر برای ذبح شدن هستند. هنگامی که حیوانات فرسوده از بین می روند ، آنها مورد ضرب و شتم قرار می گیرند و مواد تحریک کننده به چشم آنها مالیده می شود تا دوباره حرکت کند. منبع تصویر: PETA
گاوها در هند مجبور به قدم زدن هزاران کیلومتر برای ذبح شدن هستند. هنگامی که حیوانات فرسوده از بین می روند ، آنها مورد ضرب و شتم قرار می گیرند و مواد تحریک کننده به چشم آنها مالیده می شود تا دوباره حرکت کند. منبع تصویر: PETA
چین – بزرگترین صادر کننده چرم در جهان – سالانه میلیون ها گربه و سگ را به دلیل گوشت و پوست خود می کشد. از آنجا که هیچگونه لزومی برای برچسب زدن به محصولات چرمی وجود ندارد ، می تواند تشخیص دهد که کدام حیوان از جانب آن آمده است و در کدام کشور بزرگ شده و کشته شده است.

هزینه گسترده تر تولید چرم
در حالی که چرم اغلب به عنوان یک الیاف طبیعی شناخته می شود ، روند برنزه کردن می تواند شامل مواد شیمیایی سمی باشد که به طور دائمی ساختار پروتئین پوست را تغییر می دهد.

کارگران برخی از برنزه های بین المللی مستند شده اند که از بیماری های پوستی و بیماری های تنفسی ناشی از قرار گرفتن در معرض مواد برنزه کننده شیمیایی رنج می برند. این مواد شیمیایی همچنین می توانند باعث آلودگی شدید هوا ، خاک و آب شوند و در نتیجه اثرات مخربی را برای انسان محلی ایجاد می کنند