متن خوب می تواند به معنی تفاوت بین چیزی عادی و چیزی فوق العاده باشد – حتی اگر شما فقط با طراحی شروع می کنید. همه چیزهایی که نیاز دارید، علاقه به تایپوگرافی است و شما شروع به توجه بیشتری خواهید کرد، بیشتر خواهید دید و قادر به انجام کارهای بیشتری خواهید بود. این راهنما فرض می کند شما با فضای کاری فلش حرفه ای آشنا هستید و دانش پایه ای برای کار با فایل های FLA دارید. دانش متوسطی از ActionScript برای بخش هایی از این راهنمای یادگیری مورد نیاز است که در مورد نحوه ایجاد اثرات گرافیکی به صورت برنامه نویسی مورد نیاز است.

ادوبی فلش پلیر کنترل نحوه نوشتار شما در یک فایل SWF را دارد، یعنی چگونگی نمایش آن (یا کشیده شده) در زمان اجرا. Adobe Flash Professional CS5 گزینه های ضدعفونی پیشرفته موجود در اکشن اسکریپت 2 و اکشن اسکریپت 3، و همچنین جدید فلش متن موتور (FTE) و چارچوب چیدمان متن (TLF) را ارائه می دهد که به شما کنترل بیشتری بر رندر و طرح بندی فونت می دهد.

متن کلاسیک، چارچوب چیدمان متن و موتور متنی فلش
فلش حرفه ای CS5 دارای دو نوع فیلد متن است: متن کلاسیک و چارچوب چیدمان متن (TLF) متن. متن TLF نوع جدیدی از فیلد متن است که توسط چارچوب چیدمان متن طراحی شده است.

چارچوب چیدمان متن یک چارچوب ActionScript Extensible است که در بالای ActionScript 3 Flash Text Engine ساخته شده است. TLF شامل طیف گسترده ای از گزینه های قالب بندی پایین سطح است که در متن کلاسیک موجود نیست، از جمله پشتیبانی از ویژگی های پیشرفته تایپوگرافی، ویژگی های چند بخش و متن، زبان های شرق آسیا، زبان های راست به چپ و متن دو طرفه.

متن کلاسیک در تمام نسخه های فلش پلیر پشتیبانی می شود. متن TLF و متن ایجاد شده توسط موتور فلش متن در فلش پلیر 10 و بعد از آن پشتیبانی می شوند.

 

فونت مناسب طراحی گرافیک