1926
مؤسس IKEA Ingvar Kamprad متولد شد و در مزرعه Elmtaryd، روستای Agunnaryd، در Småland در جنوب سوئد بزرگ شد. اینوف کاپراد به عنوان یک پسر جوان می دانست که می خواهد یک کسب و کار را توسعه دهد. حوادث مختلف در طول تربیت او به او قدرت قوی برای ایجاد منابع خود و مستقل بودن را داد.

1943
اولین کسب و کار تجاری به نام IKEA آغاز شد، در ابتدا یک کسب و کار سفارش پستی، فروش مداد، کارت پستال و دیگر کالاها. این نام از حروف اولی از آنفار کاپراد و المطاری و آگنارید حاصل می شود.

1948
تولید مبلمان برای بسیاری از کشاورزان در Småland یک تجارت اضافی بود. مبلمان در کسب و کار IKEA به عنوان مکمل کالا عمومی معرفی شده است. این موفقیت است و Ingvar Kamprad شروع به بررسی راه حل های نوآورانه مانند طراحی مبلمان، خودآموزی و تبلیغات می کند.

1951
اولین کاتالوگ سالانه مبلمان IKEA در سوئد منتشر شده است.

1953
یک نمایشگاه در سالمت باز می شود. در اینجا مشتریان می توانند قبل از سفارش سفارش محصولات خود را ببینند و تجربه کنند و Ingvar می تواند شخصا مشتریان را ملاقات کند و از آنها یاد بگیرد.

1955
کسب و کار IKEA شروع به طراحی مبلمان خود می کند. با گذشت زمان، بسته بندی تخت و خودآموزی بخشی از این مفهوم می شود.

1958
اولین فروشگاه IKEA در شهرمتمولت سوئد باز می شود. بسیاری در مورد ایده باز کردن یک فروشگاه بزرگ مبلمان در یک روستای کوچک در جنگل عمیق Småland شک دارند. اما به نظر می رسد، مردم آماده هستند برای سفر به نقاط دور به بازدید از فروشگاه و خرید مبلمان جذاب با قیمت های پایین.

بازدید از فروشگاه IKEA روز به روز برای خانواده ایجاد می شود، ایجاد یک نیاز و فرصت برای خدمات منحصر به فرد مانند یک رستوران خودمختار و یک اتاق بازی تحت نظارت.

اواخر دهه 1950 در اوایل دهه 1960
فروشگاه های مبلمان سنتی اغلب خریداری شده و نمایش داده می شود که سازندگان مبلمان تولید می کنند و مشتریان باید بدانند که فروشگاه های مبلمان موجود در انبار یا می توانند سفارش دهند. اینفو کاپراس تلاش کرد تا بر مشتریان و کارخانه ها تاثیر بگذارد. او مشتریان را با محصولات طراحی، عملکرد و قیمت پایین جذب می کند. او کارخانه ها را با سفارشات بزرگ جذب می کند. سفارشات بزرگتر به معنای کاهش قیمت های خرید بود؛ بنابراین امکان کاهش قیمت های فروش، مشتریان بیشتری و حجم فروش بیشتر را فراهم می کند. این یک انقلاب بود. بدون توجه به آن، بزرگترین تغییر در تاریخ در توزیع مبلمان اتفاق افتاده است.

Ingvar بر این باور بود که تلویزیون تبدیل به یک بخش حیاتی از زندگی در خانه می شود. او در تولید تلویزیون در Helsingborg سرمایه گذاری کرد. او درباره آینده تلویزیون حرف اول را می زد، اما اختلافات بین فروشندگان مبلمان و تولید تلویزیون ها را دست کم گرفته بود. ماجراجویی تلویزیونی چنین افتخار بزرگی بود که کل بقا کسب و کار تهدید شد.

دهه 1960
رقبا، که از فشار قیمت شدید از فروشگاه IKEA قدردانی نکردند، تأمین کنندگان را مجبور کرد تا تحویل خود را متوقف کنند. اینوف کاپراد به دانمارک برای پیدا کردن تامین کنندگان جدید تبدیل شد و در سال 1961 نیز به لهستان. از آن به بعد صنعت چوب لهستانی شریک اصلی شرکت های IKEA بوده است.

گسترش بین المللی کسب و کار IKEA با تاسیس فروشگاه های کوچک شروع به کار در نروژ در سال 1963 و در سال 1969 در دانمارک آغاز می شود.

فروشگاه گل سرسبد در Kungens Kurva، جنوب استکهلم، در سال 1965 افتتاح شد. این تاسیس سرمایه گذاری عظیمی بود.

حفظ یک فرهنگ قوی IKEA به عنوان یکی از مهمترین عوامل موفقیت موفقیت IKEA شناخته شده است.

1968
رشد سریع نیز برای راه حل های اداری جدید نیاز دارد. اولین کامپیوتر، اندازه اتاق، خریداری شد. در دهه 1970، کامپیوتری سازی امکان معرفی محصولات ارسالی به کامپیوتر را در فروشگاه ها فراهم می کند. در اوایل دهه 1980 اولین سیستم ایمیل معرفی شد.

1971
فروشگاه گل سرسبد در Kungens Kurva، در جنوب استکهلم که در سال 1965 افتتاح شد، در سال 1970 به آتش کشیده شد و در سال 1971 بازسازی شد. بر اساس تجربه های خوب مشتریان، بخش مهمی از محدوده مبلمان خود، یک ذخیره سازی خودمختار منطقه معرفی شده است. ظرفیت خدمت به مشتریان به طور قابل توجهی افزایش می یابد.

1973
اولین فروشگاه IKEA خارج از اسکاندیناوی در Spreitenbach، سوئیس، و چند سال بعد توسط فروشگاه های آلمان تاسیس شده است.

طیف وسیعی از سوئدیهای خانوادگی سوئد به علت سیاست مالی کشور و خطر مجبور شدن به فروش شرکت های خود در صورت ارثی، ترک سوئد را ترک می کنند. اینوف کاپراده و خانواده اش، و همچنین برخی از کارهای دفتر IKEA، از الملت در سوئد به Humlebæk در دانمارک حرکت می کنند.

1976
کتابفروشی “عهد نمایندگی مبلمان” اینفو کاپراده منتشر شده است. خطوط افتتاحیه عبارتند از: “ما تصمیم گرفته ایم که یک بار و برای همه با بسیاری از مردم ارتباط برقرار کنیم. برای مشتری هم خوب است که در درازمدت برای ما خوب است. این یک هدف است که تعهدات را بر عهده دارد.”

این وظیفه شامل 9 پایان نامه است که در آن «سود به ما منابع می دهد»، «سادگی یک فضیلت است» و «انجام آن به شیوه ای متفاوت است». پایان کار پایان نامه است: “بیشتر چیزها باقی می ماند”.

 

تاریخچه شرکت نوکیا