ntel در ژوئیه 1968 توسط مهندسان آمریکایی رابرت نویتس و گوردون مور تاسیس شد. بر خلاف راه اندازی شرکت Archetypal Silicon Valley با ریشه های افسانه ای آن در گاراژ بنیانگذار جوان، اینتل درهای خود را با 2.5 میلیون دلار در بودجه ای که Arthur Rock، سرمایه گذار آمریکایی که سرمايه داری را به خطر می اندازد، به نمایش گذاشت. بنیانگذاران اینتل تکنولوژیست های باتجربه بود که شهرت داشتند. Noyce coinventor در سال 1959 از مدار سیگنال مجتمع بود زمانی که او مدیر کل Fairchild Semiconductor، یک بخش از Camera and Instrument Fairchild بود. مور رهبر تحقیق و توسعه در Fairchild Semiconductor بود. بلافاصله پس از تاسیس، اینتل، Noyce و مور از دیگر کارکنان Fairchild، از جمله آمریکایی آمریکایی آمریکایی تاجر Andrew Grove استخدام کرد. Noyce، Moore و Grove به عنوان رئیس و مدیر عامل شرکت (CEO) در طول سه دهه اول تاریخ شرکت شرکت کردند.

محصولات اولیه
محصولات اولیه اینتل تراشه های حافظه شامل اولین نیمه هادی فلزی اکسید 1101 بود که به خوبی فروش نمی کرد. با این حال، مادربزرگ و مادربزرگ خود، 1103، یک گیگابایتی کارت حافظه پویای دسترسی تصادفی (DRAM)، موفقیت آمیز بود و اولین تراشه برای ذخیره اطلاعات قابل توجهی بود. این اولین بار توسط شرکت تکنولوژی آمریکایی Honeywell Incorporated در سال 1970 برای جایگزینی تکنولوژی حافظه اصلی در رایانه های آن، خریداری شد. از آنجا که DRAM ارزان تر بود و قدرت کمتری نسبت به حافظه اصلی استفاده می کرد، به سرعت به دستگاه های حافظه استاندارد در رایانه های سراسر جهان تبدیل شد.

مکث
خاموش کردن صدا
زمان باقی مانده -3: 42
تمام صفحه
به دنبال موفقیت DRAM خود، اینتل در سال 1971 به شرکت عمومی تبدیل شد. در همان سال، اینتل چیپ حافظه قابل برنامه ریزی قابل خواندن (EPROM) را معرفی کرد، که تا سال 1985 موفق ترین محصول این شرکت بود. همچنین در سال 1971، مهندسین اینتل تد هوف فدریکو فغین و استن مازور، یک ریزپردازنده چهار بیتی عمومی و اولین ریز پردازنده تک تراشه 4004، تحت قرارداد با سازنده ماشین حساب ژاپنی Nippon Calculating Machine Corporation، اختراع کرده اند، که اینتل می تواند تمامی حقوق مربوط به فن آوری.

چیزهای واقعی حمایت از حقیقت و باز کردن تمام محتوای Britannica.
دوره آزمایشی رایگان خود را امروز شروع کنید
تمام تلاش های اولیه اینتل موفق نبودند. در سال 1972، مدیریت تصمیم گرفت تا با خرید Microma به بازار رو به رشد دیجیتال وارد شود. اما اینتل هیچ درک واقعی از مصرف کنندگان نداشت و شرکت ساعت سازی را در سال 1978 با 15 میلیون دلار از دست داد. در سال 1974، اینتل 82.9 درصد از بازار تراشه DRAM را کنترل کرد، اما با افزایش شرکت های نیمه هادی خارجی، سهم بازار این شرکت در سال 1984 به 1.3 درصد کاهش پیدا کرد. در آن زمان، اینتل از تراشه های حافظه منتقل شد و روی آن تمرکز کرد کسب و کار میکروپروسسوری: در سال 1972، 8008 پردازنده مرکزی مرکزی هشت بیتی (CPU) تولید کرد. 8080، که 10 برابر سریعتر از 8008 بود، دو سال بعد آمد. و در سال 1978 این اولین میکروپروسسور 16 بیتی خود یعنی 8086 ساخته شد.

 

تاریخچه شرکت IKEA