آزمایشکنندگان برق نامناسب
برقدارهای حرفه ای از انواع آزمایشکنندگان برای بررسی طیف گسترده ای از عملکرد الکتریکی در سیم کشی برق و مسکونی استفاده می کنند و صاحب خانه های DIY همچنین برخی از این ابزار را مفید می دانند. یادگیری برای شناسایی این آزمایشکنندگان، درک عملکرد آنها و یادگیری نحوه استفاده از آنها، کارایی خود را در هنگام کار بر روی سیم کشی برق به میزان زیادی گسترش می دهد.

برخی از تسترها دستگاه های چند منظوره هستند که بیشتر یا بیشتر از وظایف تست های آزمایش الکتریکی بیشتر عمل می کنند، در حالی که دیگران دستگاه های تک تابع هستند که برای یک تابع آزمایش می کنند. برای اندازه گیری ولتاژ در هر دو مدار AC و DC، می توان از تست های مختلف الکتریکی برای تست آمپر، پیوستگی، مدار کوتاه و مدار باز، قطبیت و بیشتر استفاده کرد. برخی از این اصطلاحات برای اکثر صاحب خانه ها نا آشنا هستند، اما برای DIYer که برای کار روی سیم کشی خانه کار می کند، مهم است که بدانید چگونه ولتاژ زندگی را آزمایش کنید. تعدادی از دستگاه های شرح داده شده زیر این تابع را انجام می دهند.

02
از 09
تسترهای ولتاژ غیر تماس (تستهای القایی)
تستهای غیر ولتاژ تماس (همچنین به عنوان تستهای القایی شناخته می شوند) احتمالا محرمانه ترین تست کننده ها هستند و مطمئنا ساده ترین کاربرد آنهاست. تستر غیر تماس می تواند بدون نیاز به لمس هر گونه سیم یا قطعات، ولتاژ سیم یا دستگاه را بررسی کند. این دستگاه مانند یک مینی جادویی است که در انتهای آن نوک کوچک است که ولتاژ را در مواردی مانند سیم کشی برق، خروجی ها، قطع کننده های مدار، کابل لامپ، سوکت های نور و سوئیچ ها حس می کند. شما می توانید خواندن را فقط با چسباندن نوک تستر به یک اسلات خروجی و یا حتی دست زدن به خارج از سیم یا کابل برق.

آزمایش کننده های Inductance از یک باتری برای قدرت دستگاه استفاده می کنند و اکثر مدل ها به شما در مورد ولتاژ موجود با نور قرمز در نوک تستر و همچنین صدای وزوز اطلاع می دهند. آنها با کلیپ دستی جیبی تکمیل می شوند تا شما بتوانید آن را به قلب خود نزدیک کنید و همیشه آن را برای اهداف ایمنی آماده کنید. اساسی ترین این ابزار اطلاعات ساده “خاموش” را فراهم می کند، نشان می دهد تنها در صورتی که ولتاژ وجود داشته باشد یا خیر. انواع پیچیده تر (و گرانتر) اندازه گیری اولیه ای از میزان ولتاژ موجود را فراهم می کنند، هرچند اندازه گیری تقریبا دقیق نیست همانطور که توسط چند سنج یا دیگر آزمایش کنندگان ولتاژ ارائه شده است (شرح داده شده در زیر).

از آنجا که این یک دستگاه باتری است، مهم است که باتری به طور کامل شارژ شود تا تستر به درستی کار کند. همیشه دستگاه را در یک خروجی یا سوئیچ آزمایش کنید که می دانید “زنده” است تا تأیید شود که تستر به درستی کار می کند.

این تستر است که بیشتر صاحبان خانه باید داشته باشند. اگر چه تنها یک تابع کار می کند – برای تشخیص و تقریبا اندازه گیری ولتاژ – این مهم ترین آزمون برای صاحبان خانه DIY است.

03
از 09
آزمایشکنندگان ولتاژ نئون
تستر ولتاژ نئون
© GE
تسترهای ولتاژ نئون، یا آزمایشکنندگان مدار نئون، به همان اندازه ساده هستند. آنها یک بدن کوچک با یک نور نئون در داخل و دو سیم پیچ کوتاه با یک پروب فلزی در هر انتهای است. تستهای ولتاژ نئون به شما فقط می گویند که آیا ولتاژ وجود دارد یا خیر آنها به شما نمی گویند چقدر ولتاژ در یک مدار است. بر خلاف تستر ولتاژ بدون تماس، این کار نیاز به اتصال سیم های مدار، پایانه های پیچ یا اسلات های خروجی را با پروب های سیم داشته باشد. این دستگاه از یک باتری استفاده نمی کند، و این یک ابزار بسیار قابل اعتماد است.

برای استفاده از یک تستر ولتاژ نئون، فقط یک تستر تست را به یک سیم داغ، ترمینال پیچ یا اسلات خروجی لمس کنید و پروب دیگر را به یک تماس خنثی یا زمین لمس کنید. لامپ نئون کوچک در نوک ابزار با روشن شدن اگر موجود در حال حاضر وجود دارد. تستر همچنین می تواند بررسی کند که آیا خروجی به درستی متصل است: اگر تستر هنگامی که پروب ها در شکاف داغ قرار می گیرد و شکاف های خنثی در خروجی روشن می شود، روشن می شود، اما زمانی که پروب از خنثی تا اسلات زمین ، این بدان معناست که خروجی به درستی پایه نیست.

این یک ابزار بسیار آسان برای استفاده است، اما باید با احتیاط رفتار شود: اگر شما به طور تصادفی هر یک از پروب های فلزی را در طول آزمایش لمس کنید و ولتاژ در مدار وجود داشته باشد، می توانید یک شوک ایجاد کنید. هنگام استفاده از یک تستر مدار نئون، پروب های ابزار را با پوشش پلاستیکی نگه دارید.

از آنجا که این تستر بسیار ارزان است، اکثر صاحبان خانه باید یکی را داشته باشند، حتی اگر آنها همچنین یک تستر غیر تماس داشته باشند. اگر تستر غیر تماس شما یک باتری شکست خورده یا یک مشکل داخلی داشته باشد، تستر نئون یک روش قابل اعتماد برای بررسی جریان است. همچنین یک روش خوب برای بررسی وجود دارد تا اطمینان حاصل شود که تستر بدون تماس درست کار می کند.
ادامه 4 از 9 زیر.

04
از 09
مدار آنالایزر مدار
آنالایزرهای مدار پلاگین، آزمایشکنندگان ارزان و آسان برای استفاده هستند که می توانند به شما در مورد کارکرد مدار الکتریکی هنگامی که شما آن را به یک خروجی وصل می کنید به شما بگویند. این تسترها برای تست اتصالات برق معمولی طراحی شده اند، اما فقط رسانه های دارای پایه دارای سه اسلات هستند. با توجه به اینکه هیچ سیم زمینی به تی متصل نیست، می توان با استفاده از تسترها دو لایه قدیمی تر را آزمایش کرد

 

ارت سنج پیشرفته چیست