بهترین دستگاه های برش و حکاکی لیزری 2020

حکاکی لیزری فایبر، که به عنوان دستگاه مارکینگ لیزری نیز شناخته می شود، به شما بسیار کمک می کند و تطبیق پذیری بیشتری نسبت به حکاکی لیزری معمولی دارد. اما چگونه دستگاه حکاکی لیزر فایبر مناسب خود را پیدا کنید؟

در این راهنما، ما بهترین حکاکی های لیزر فایبر موجود در بازار (در حال حاضر) را، از لیزرهای مقرون به صرفه تا گران قیمت، معرفی می کنیم. اگر در این فناوری تازه کار هستید، ابتدا توضیح می دهیم که حکاکی لیزری فایبر چیست، چه تفاوتی با سایر تکنیک ها دارد، چرا بهتر است و برای چه کاری می توانید از آنها استفاده کنید.

حکاکی لیزری فایبر چیست؟

دستگاه حکاکی لیزری با پرتاب کردن پرتوهای بسیار متمرکز انرژی بر روی مواد کار می کند. پرتو لیزر سطح مواد را  ذوب و تبخیر می کند و شکاف دائمی یا “علامت” از خود بر جای می گذارد. با این روش، پرتو لیزر به جای اینکه مستقیماً از دیودهای لیزر بر روی مواد پرتاب شود، ابتدا از فیبرهای نوری عبور می کند. فیبر نوری یک میله شیشه ای بسیار نازک، انعطاف پذیر و شفاف است. میله شیشه ای پرتو بسیار کمی از لیزر را جذب می کند، در عوض آن را در داخل منعکس می کند. همانطور که نور از فیبرهای نوری عبور می کند، با فوتون پمپاژ می شود و در نتیجه انرژی شدیدی ایجاد می شود. سپس این انرژی از طریق عدسی پمپ می شود که آن را برای حکاکی دقیق مواد متمرکز می کند.

چرا از حکاکی لیزری فایبر استفاده کنیم؟

چرا از لیزر فایبر برای حکاکی استفاده می کنید، در حالی که می توانید یک دستگاه حکاکی لیزری معمولی را با قیمت بسیار ارزان تر خریداری کنید؟ بیایید مزایای متعدد آن را بررسی کنیم:

  • یکی از مزایای اصلی این است که به علت افزایش قدرت این دستگاه، می توان از آنها بر روی مواد بیشتری استفاده کرد. در حالی که سایر انواع لیزر ارزان‌تر را فقط می‌توان بر روی مواد نرم استفاده کرد، لیزر مارکینگ فایبر به راحتی می‌تواند فلزات سختی مانند فولاد را حکاکی کند.
  • فایبرهای نوری به دلیل خاصیت هدایت نور، کیفیت پرتو بالاتر و فوکوس بیشتری را ارائه می دهند. این امر حکاکی های لیزری فایبر را بسیار دقیق می کند، بسیار بیشتر از سایر منابع لیزری.
  • همچنین حکاکی لیزری فایبر یک تکنیک بسیار بادوام است، زیرا یک منبع لیزر فیبر طول عمر معمولی 100000 ساعت قبل از شکست دارد. این بیش از 10 سال کار تمام وقت است! آنها همچنین هزینه تعمیر و نگهداری و اجرای پایینی دارند، بنابراین بسیار کارآمدتر از گزینه های دیگر هستند.

کاربردها

این دستگاه ها از نظر موادی که می توانند با آنها کار کنند بسیار متنوع هستند. می توانید از آنها برای حکاکی طیف وسیعی از فلزات از جمله فولاد، فولاد ضد زنگ، نقره، مس، برنج، آلومینیوم و آلیاژها استفاده کنید. همچنین آنها را می توان روی انواع مواد غیر فلزی، از چرم و نایلون گرفته تا پلاستیک، PVC، ABS و غیره استفاده کرد. ماده اصلی که آنها برای آن مناسب نیستند چوب است، که برای آن بهتر است از یک روتر CNC استفاده کنید زیرا لیزرها چوب را به طور تمیز نشان نمی دهند.

این تطبیق پذیری باعث می شود که دستگاه های مارکینگ لیزری برای علاقه مندان و متخصصانی که در طیف گسترده ای از مناطق و صنایع مختلف کار می کنند مفید باشند. آنها معمولا برای مارکینگ چیزهایی مانند جواهرات، زیور آلات، سخت افزار، قطعات فلزی، قطعات پلاستیکی و …استفاده می شوند.

 

شرکت الماس صنعت برتر  پيشرو در تولید و واردات انواع دستگاه های برش و حکاکی لیزر فلزات و غیر فلزات، لیزر فايبر مارکينگ، لیزر مارکینگ co2، تمیزکننده لیزر، دستگاه جوش لیزر و لوازم جانبی.