10 دقیقه وقت بگذارید تا 5 نوع ماشین لیزر مارکینگ را یاد بگیرید

لیزر مارکینگ یک فناوری انقلابی است که در حال حاضر برای کاربردهای بسیار متنوعی استفاده می شود.

این روش در اشکال مختلف از حکاکی، بازپخت، کف کردن گرفته تا تکنیک های رنگ آمیزی و حذف کاربرد دارد.

انتخاب اینکه چه تکنیک و چه ماشینی برای هر برنامه مورد نظر استفاده شود، چیزی است که بیشتر مردم باید به دنبال جواب آن باشند.
این به این دلیل است که سطوح مختلف نیازهای متفاوتی دارند و ماشین‌های مختلف برای استفاده به روش‌های مختلف طراحی شده‌اند.

بنابراین حدود 10 دقیقه از وقت خود را صرف کنید و اجازه دهید الماس صنعت برتر به شما نشان دهد که چگونه نوع ماشین مورد نیاز خود را برای برنامه های خود تشخیص دهید.

لیزر مارکینگ چیست؟

لیزر مارکینگ فرآیندی است که یک ماده را با استفاده از پرتو لیزر متمرکز برچسب گذاری می کند. هنگامی که پرتو لیزر با سطح ماده تعامل می کند، ظاهر ناحیه مشخص شده را تغییر می دهد تا طرح دلخواه را به نمایش بگذارد.

این امر از طریق تغییر رنگ حاصل می شود، که زمانی اتفاق می افتد که پرتو لیزر کم توان به ناحیه مشخص شده برخورد کند. لیزر مارکینگ امکان ایجاد علائم با کنتراست بالا را بدون ایجاد اختلال در سطح مواد واقعی ایجاد می کند.

این تفاوت اصلی بین لیزر مارکینگ و حکاکی لیزری است که یک فرآیند کاهشی است که بر روی سطح فرورفتگی ایجاد می کند.

این مقاله در مورد چیست

خرید دستگاه مارک لیزری به هیچ وجه نیازی به احساس یا ظاهر فنی ندارد.

در واقع، اکثر موارد بازاریابی به سادگی خریداران بالقوه را با جزئیاتی که در هنگام انتخاب برای خرید ماشین‌های مارک لیزری نیاز ندارند، غرق می‌کنند.

با این حال، تقریباً همیشه باید برای انتخاب ماشینی که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد، تحقیق کنید.

پنج نوع اصلی نشانگر لیزری وجود دارد.

نوع ماشین آلات مورد نیاز شما برای مواد مختلف متفاوت خواهد بود. به این دلیل که حکاکی لیزری را می توان بر روی انواع مختلفی از مواد از جمله انواع فلز، پلاستیک، شیشه، چوب، کاغذ، سرامیک و حتی سنگ انجام داد.

بنابراین انتخاب تجهیزات نامناسب برای خرید می تواند یک فرآیند دردناک و پرهزینه باشد.

به دلیل زمان، حمل و نقل و مشکلات گارانتی که ممکن است هنگام تغییر دستگاه مناسب مورد نیاز خود به وجود بیاید، اگر دقیقاً متوجه نشده باشید که چه چیزی نیاز دارید، بیشتر است.

نگاهی گذرا به تکنولوژی

اصطلاح لیزر در اصل مخفف عبارت “تقویت نور توسط انتشار تحریک شده تابش” است.

لیزرها دارای سه ویژگی متمایز هستند که با هم برای ایجاد مارکینگ دائمی بر روی طیف گسترده ای از مواد استفاده می شوند.

  • پرتوهای بسیار تک رنگ؛ این بدان معنی است که پرتوها از امواج نوری تشکیل شده اند که از یک طول موج منفرد دقیق هستند
  • جهت دهی برجسته؛ این بدان معنی است که پرتوها دارای امواج نوری موازی هستند که در طول مسافت با هم برخورد نمی کنند یا پخش نمی شوند.
  • انسجام بالا؛ به این معنی که امواج با یکدیگر در فاز هستند.

دستگاه حکاکی لیزری از سه قسمت اصلی یعنی لیزر، کنترلر و سطح تشکیل شده است. لیزر مانند یک مداد عمل می کند که یک پرتو تک رنگ با کیفیت بالا ساطع می کند که به کنترل کننده اجازه می دهد تا الگوهای روی سطح را ردیابی کند. کنترل کننده جهت، شدت، سرعت و گسترش پرتو لیزر را در حین کار بر روی سطح مدیریت می کند.

سه نوع اصلی از تکنیک های حکاکی وجود دارد که توسط انواع مختلف حکاکی های لیزری استفاده می شود.

تکنیک های مارکینگ

آنها شامل جدول X-Y، تکنیک استوانه ای و تکنیک آینه گالوو هستند.

جدول X-Y
رایج ترین تکنیک جدول X-Y است. در این تکنیک، اکثر مدل‌ها قطعه کار (سطح) را ثابت دارند و اپتیک‌های لیزر در جهت X و Y اطراف آن حرکت می‌کنند و بردارهایی را روی سطح می‌کشند. مدل‌های دیگر دارای تغییراتی هستند که در آن لیزر ثابت است و قطعه کار حرکت می‌کند، یا قطعه کار در محور X و لیزر در محور Y حرکت می‌کند و بالعکس. این همان چیزی است که به عنوان حالت برداری شناخته می شود.

لیزر مارکینگ استوانه ای
این تکنیک برای قطعات کار استوانه ای مانند لوله ها (یا قطعات کار مسطح نصب شده در اطراف یک استوانه) است. در این تکنیک، لیزر یک مارپیچ ظریف را، معمولاً روی یک استوانه چرخان، با پالس لیزر روشن/خاموش عبور می‌دهد که تصویر مورد نظر را به صورت شطرنجی تولید می‌کند.

آینه گالوو
در روش سوم، هم لیزر و هم قطعه کار ثابت هستند. آینه های گالوو از مکانیزم بازتابی برای حرکت پرتو لیزر بر روی سطح قطعه استفاده می کنند. حکاکی های لیزری با استفاده از این فناوری می توانند در حالت شطرنجی یا برداری کار کنند.

نقطه مارکینگ

این نقطه ای است که پرتو لیزر با سطح کار تماس می گیرد. همیشه باید در صفحه کانونی سیستم نوری لیزر، معمولاً همان نقطه کانونی پرتو لیزر باشد. این نقطه معمولاً بسیار کوچک است، شاید کمتر از کسری از میلی متر. به طور معمول مشخصه طول موج نوری پرتو است و تنها مواد درون آن به طور قابل توجهی تحت تاثیر قرار می گیرند زمانی که پرتو لیزر به سطح برخورد می کند.

انرژی ارسال شده توسط لیزر ساختار شیمیایی را تغییر می دهد یا ماده را در نقطه کانونی تبخیر می کند و در نتیجه علامت مورد نظر را آشکار می کند.

تفاوت اصلی در انواع ماشین های لیزری مورد استفاده در کاربردهای مارکینگ، طول موج هایی است که هر یک از آنها پشتیبانی می کند و قدرت که سرعت عملکرد را تعیین می کند.

طول موج های مختلف به این معنی است که انواع مختلف ماشین ها برای سطوح مختلف مارکینگ مناسب خواهند بود.

با این حال، به طور کلی، سیستم های لیزر مارکینگ مزایای مشخصی نسبت به سایر انواع مارک گذاری دارند.

آنها زمان توقف را کاهش می دهند، استفاده از مواد مصرفی را حذف می کنند یا به شدت کاهش می دهند، کنتراست بالا و علائم دائمی ایجاد می کنند و در نهایت باعث کاهش هزینه ها و نگهداری پیشگیرانه می شوند.

عواملی که باید در ارزیابی صحیح سیستم لیزر مارکینگ لحاظ شوند

هنگام انتخاب مدل ایده آلی که برای استفاده مورد نظر خود می خواهید، موارد زیر بهترین مواردی است که باید در نظر بگیرید.

سطوح مارکینگ متحرک یا ثابت

اگر به ماشینی نیاز دارید که در یک خط پردازش برای پردازش مداوم قطعات گنجانده شود، مدل‌هایی که می‌توانند علامت‌گذاری قطعات متحرک را با سرعت از پیش تعیین‌شده داشته باشند، یک انتخاب عالی هستند زیرا راندمان بالایی در فرآیند ارائه می‌دهند.

سرعت خط

با توجه به خواص متفاوت طول موج و توان لیزر، سیستم های مختلف بسته به سرعت تولید قطعه، نتایج متفاوتی را ارائه می دهند. خطوط تولید با سرعت بالا به نشانگرهای با وات بالا نیاز دارند تا به طور موثر تمام قطعات در حال فرآیند را مارکینگ کنند.

مواد مورد مارکینگ

همانطور که بعدا خواهیم دید، نشانگرهای لیزری می توانند روی سطوح مختلف کار کنند. نشانگری که استفاده می کنید به شدت به مواد مارکینگ شده ای که می خواهید روی آن کار کنید بستگی دارد. به عنوان مثال، لیزرهای فایبر با فلزات بسیار خوب هستند، در حالی که لیزرهای CO2 با غیر فلزات عالی هستند.

شرایط محیطی

برخی از ماشین‌ها به محیط‌های کاری که تمایل زیادی به گرد و غبار، ضربه و لرزش دارند، حساس هستند، در حالی که برخی دیگر مقاوم هستند و می‌توانند این محیط‌ها را تحمل کنند.

حجم کاری مورد انتظار

برخی از دستگاه های لیزر سرعت پایینی دارند و ممکن است با حجم کاری بالا به خوبی کار نکنند. به عنوان مثال، هنگام مارکینگ فلزات، کار با لیزرهای فایبر در دراز مدت نسبت به لیزرهای CO2 مقرون به صرفه تر است.

خدمات پس از فروش ارائه شده است

گاهی اوقات، راه اندازی و عملکرد دستگاه ممکن است مشکل باشد. اگرچه اغلب نشانگرهای لیزری نگهداری نسبتاً کم و عمر طولانی دارند، کار با تامین کننده ای که دارای تخصص محلی است یا می تواند کمک فوری ارائه دهد، هنگام انتخاب تجهیزات برای خرید، توجه خوبی است.

 

آشنایی با پنج نوع نشانگر لیزری

1- لیزر فایبر

فناوری مارکینگ لیزر فایبر در زمان های اخیر به یکی از محبوب ترین فناوری های مارک گذاری مستقیم قطعات در سراسر جهان تبدیل شده است.

با سطوح توان بین 20 تا 50 وات، دستگاه های فایبر لیزر مارکینگ برخی از قوی ترین دستگاه های مارک لیزری در بازار هستند.

این ماشین‌ها برای حکاکی یا حکاکی عمقی ایده‌آل هستند، با نتایج عالی روی فلزات سخت‌تر یا زمانی که برای دستیابی به وضوح بالا به سیستم‌های پرقدرت با اندازه نقطه کوچک‌تر نیاز دارید.

کیفیت پرتو بالا و اندازه نقطه کوچک با لنزهای بزرگتر به لیزر فایبر برای کاربردهای مارکینگ دسته ای کوچک یا برش فلزات بسیار نازک استفاده می شود.

لیزر مارکینگ فایبر

برنامه های کاربردی

روش های مختلفی برای استفاده از لیزر فایبر وجود دارد.

مارکینگ رنگ:

این نوعی مارکینگ است که با تغییر سرعت، توان، فرکانس و عرض پالس، سایه های مختلف رنگ را روی یک ماده ایجاد می کند. بهترین نتایج در مارکینگ رنگ روی فولاد ضد زنگ و آلومینیوم به دست می آید، به خصوص اگر نشانگر لیزری فایبر موپا داشته باشید.

شکل دیگری از مارکینگ رنگ، حذف رنگ است، که در آن می توانید با حذف رنگ روی مواد پوشش داده شده، مارکینگ کنید تا یک ماده زیرین با رنگ متفاوت ظاهر شود. این فناوری بیشتر برای اتصالات، برچسب ها و مواد بسته بندی استفاده می شود.

آنیلینگ:

این سخت شدن سطح فلز با استفاده از لیزر است که همچنین انواع مختلفی از رنگ ها را در آنچه که به عنوان مارک لیزری رنگی شناخته می شود تولید می کند. سایه های مختلف سبز، قرمز و زرد را می توان در این فرآیند با مواد مختلف به دست آورد.

کف کردن:

شامل نوعی درمان است که ناحیه مورد نظر را سبک تر از بقیه قسمت در حال پردازش می کند.

کربن سازی:

کربن‌سازی تخریب پیوندهای کربنی برای ایجاد سایه‌هایی از مناطق مشخص‌شده تیره‌تر بدون تأثیر بر سطح مواد است. بیشتر برای پلاستیک های سبک و مواد آلی استفاده می شود.

مارکینگ شب و روز:

از فناوری لیزر فایبر می توان برای نشان دادن علائمی استفاده کرد که به راحتی در روز خوانا و در شب روشن می شوند. این می تواند برای چنین برنامه هایی مانند استفاده در داشبورد، بازتابنده ها، پلاک شماره، ساعت، بهداشت و ایمنی و علائم درب مفید باشد.

مزایا

  • نشانگرهای لیزری فایبر کیفیت پرتو بسیار خوبی را تولید می کنند که در سطوح مختلف قابل استفاده است. به دلیل سطح بالای فیلتراسیون پرتوهای نور تک رنگ، تغییر قدرت یک نوع پرتو می تواند به شما امکان کار بر روی سطوح مختلف را بدهد.
  • نشانگرهای لیزری فایبر دوام بالایی دارند.
  • برخی از مدل‌ها در طرح‌های مدولار ساخته شده‌اند که انعطاف‌پذیری بسیار بالایی در ناحیه علامت‌گذاری که می‌توانند روی آن کار کنند، و توانایی کارکردن خوب با سطوح علامت‌گذاری پیچیده را می‌دهند.
  • آنها معمولاً مصرف برق اقتصادی دارند، با نرخ تبدیل فوتوالکتریک حدود 25٪ که یکی از بهترین ها در صنعت است.
  • بسته به هدف مورد نظر با تغییر وات دستگاه انتخاب شده می توانید به عمق های مختلف حکاکی لیزری دست یابید.
  • نشانگرهای لیزری فایبر نیز از سریع ترین ماشین های مارکینگ هستند که می توانید استفاده کنید.

معایب

  • وقتی موادی را که بسیار ضخیم یا انعکاس زیاد است مارکینگ کنید، نمی تواند سریع کار کند. همچنین نمی تواند بر روی اکثر فلزات حکاکی بسیار عمیق انجام دهد.

2- لیزر سبز

دستگاه های مارک لیزر سبز برای مارکینگ مواد با بازتاب بسیار بالا طراحی شده اند. آنها همچنین روی بسترهای بسیار حساس مانند ویفرهای سیلیکونی کار می کنند و سهولت کار بسیار خوب و دقت بالایی را نشان می دهند. آنها در طیف نور مرئی سبز نزدیک به IR (در 532 نانومتر) و محدوده توان 5-10 وات کار می کنند.

آنها برای پلاستیک های نرم، بردهای PCB، تراشه های مدار مجتمع و برای خط کشی یا مارکینگ سلول های خورشیدی با ترکیبات مختلف مواد عالی هستند.

مزایای ذاتی طول موج 532 نانومتر شامل جذب بیشتر در بسیاری از انواع مواد و کاهش انرژی حرارتی است که به آن اجازه می‌دهد زیرلایه‌هایی را علامت‌گذاری کند که سایر طول موج‌های بالاتر به سادگی نمی‌توانند. نشانگرهای لیزر سبز همچنین اندازه نقاط بسیار تنگ تا 10 میکرومتر را ارائه می دهند.

لیزر مارکینگ سبز

مزایا

  • نشانگرهای لیزری سبز به دقت بسیار بالایی دست می‌یابند که به فونت‌های کمتر از 1 میلی‌متر با عرض بسیار کوچک تا 10 میکرومتر امکان علامت‌گذاری ریز را می‌دهد.
  • انتقال حرارتی بسیار کم به سطوح کار، که برای مواد بسیار حساس ایده آل است.
  • نشانگرهای لیزر سبز برای مارکینگ نیمه هادی ها، PCB، سرامیک ها و رزین های اپوکسی ایده آل هستند.
  • آنها را می توان در مارکینگ حذف پوشش با پوشش لایه نازک، کار بر روی موادی که به اشکال دیگر پرتوهای مادون قرمز واکنش نشان نمی دهند، استفاده کرد.
  • طراحی قوی مکانیکی و نوری به ماشین‌ها اجازه می‌دهد در محیط‌های صنعتی با سرعت بالا کار کنند که گرد و غبار، شوک و لرزش رایج هستند.

معایب

  • آنها گران هستند و برای مارکینگ عمق ایده آل نیستند.

3- لیزر UV

اشعه ماوراء بنفش (UV) نواری از طیف الکترومغناطیسی با طول موج 10 نانومتر تا 400 نانومتر را نشان می دهد. آنها کوتاه تر از نور مرئی هستند اما از اشعه ایکس طولانی تر هستند.

فرابنفش با طول موج بلند یک تشعشع یونیزان محسوب نمی شود، زیرا فوتون های آن انرژی لازم برای یونیزه کردن اتم ها را ندارند. با این حال، می تواند باعث واکنش های شیمیایی شود که باعث درخشش یا فلورسانس مواد می شود.

در نتیجه، اثرات شیمیایی و بیولوژیکی اشعه ماوراء بنفش بسیار گسترده تر از گرمایش ساده است و بسیاری از کاربردهای عملی اشعه ماوراء بنفش به دلیل برهمکنش آن با مولکول های آلی امکان پذیر است.

از لیزرهای گازی، لیزرهای حالت جامد و دیودها می توان برای ساخت ماشین هایی استفاده کرد که پرتوهای فرابنفش ساطع می کنند و لیزرهایی در دسترس هستند که کل محدوده UV را پوشش می دهند.

از زمانی که لیزر اگزایمر کشف شد، امکان استفاده از نور ماوراء بنفش شدید وجود داشت. محققان خواص منحصر به فرد این منبع نور جدید را کشف و کشف کردند. با کشف و بهینه سازی پدیده های مختلف مربوط به انرژی UV و فعل و انفعالات مواد، کاربردهای عملی پدیدار شد.

ماشین های مارک لیزر UV جلوه ای از این فناوری هستند.

آنها معمولاً در طول موج لیزر UV 355 طراحی می شوند و می توانند طیف گسترده ای از مواد را مشخص کنند. آنها برای کاربردهای “مارکینگ سرد” مناسب هستند، جایی که لیزرهای تولید کننده گرما قابل استفاده نیستند. UVC می تواند موادی مانند پلاستیک، سرامیک و شیشه را بدون نیاز به مواد افزودنی مارکینگ کند. با توجه به پرتو با کیفیت بالا، UVC ها می توانند الکترونیک، برد مدار و میکروچیپ را مارکینگ کنند. آنها همچنین برای استفاده در پانل های خورشیدی و مارکینگ دقیق تجهیزات پزشکی (به عنوان مثال مارکینگ سیلندرهای اندازه گیری و سرنگ) عالی هستند.

لیزر مارکینگ uv

برنامه های کاربردی در صنعت پزشکی و داروسازی برای مارکینگ تجهیزات مقاوم در برابر حرارت کم مانند پلاستیک استفاده می شود. در صنعت الکترونیک برای مارکینگ برد مدارها و ریزتراشه ها با فونت های با کیفیت بالا <1mm استفاده می شود.

مزایا

  • می تواند شیشه را بدون خطر ریز شکستگی مارکینگ کند
  • UVCها در مصرف برق کارآمد هستند

معایب

4- لیزر CO2

ماشین‌های لیزر مارکینگ CO2 معمولاً سیستم‌های علامت‌گذاری لیزری لوله‌های مهر و موم شده با پرتوهای هدایت‌شونده گالو هستند که برای علامت‌گذاری سطوح غیرفلزی مانند چوب، شیشه، کوارتز و سرامیک طراحی شده‌اند. آنها همچنین می توانند پارچه ها و سایر مواد آلی را که در طول موج 10600 نانومتر کار می کنند مارکینگ کنند.

از این ماشین ها برای تولید بارکد، شماره سریال و آرم روی فلزات و سطوح دیگر استفاده می شود.

هنگام لیزر مارکینگ بر روی فلز لخت با استفاده از لیزر CO2، از یک عامل مارکینگ ویژه (اسپری یا خمیر) برای درمان فلز قبل از حکاکی استفاده می شود. هنگامی که پرتو لیزر اعمال می شود، گرمای لیزر عامل مارکینگ را به فلز متصل می کند و در نتیجه یک علامت دائمی کنتراست بالا ایجاد می کند.

ماشین ها سریع و مقرون به صرفه هستند. آنها از قدیمی ترین نوع حکاکی ها و نشانگرها هستند و همچنین می توانند مواد آلی مانند چوب، سرامیک مانند کاشی، سنگ و غیره را مارکینگ کنند.

سیستم های لیزر CO2 را می توان از طیف گسترده ای از برنامه ها مانند Windows و Linus استفاده کرد و استفاده از آنها بسیار آسان است.

لیزر مارکینگ co2

برنامه های کاربردی

  • لیزرهای CO2 عمدتاً در بسته بندی مواد غذایی، دارو یا الکل، مدارهای مجتمع، لوازم الکتریکی، ارتباطات سیار، ریزتراشه ها و قطعات الکترونیکی استفاده می شوند.
  • به دلیل طول موج، منابع لیزر CO2 مهر و موم شده بهترین نتایج را بر روی مواد آلی مانند چوب، کاغذ یا چرم و برخی پلیمرهای پلاستیکی به دست می آورند. لیزرهای CO2 برای برخی مارکینگ شیشه نیز مناسب هستند.

مزایا

  • خوب برای فلزات پوشش داده شده، مانند رنگ آلومینیوم یا برنج رنگ شده، نیازی به پیش تصفیه ندارند.
  • لیزرهای CO2 برای غیر فلزات مناسب هستند و علائم خوبی روی موادی مانند چوب، چرم، کاغذ، پلاستیک، شیشه، سرامیک و اکریلیک ایجاد می‌کنند.

معایب

  • اگر یک دستگاه لیزر CO2 با قدرت زیاد می خواهید، می تواند بسیار گران باشد. پیشنهاداتی برای این ماشین ها از 1400 دلار تا 10000 دلار در آمازون وجود دارد.
  • نرخ تبدیل فوتوالکتریک در فرآیند تنها 10٪ است و مصرف انرژی بالا است.
  • ماشین های مارکینگ لیزر CO2 در هنگام کار با فلزات، توان عملیاتی بسیار کمتری نسبت به لیزرهای فایبر نشان می دهند. این به این دلیل است که برای پوشش یا پیش تصفیه با یک عامل مارک فلزی به زمان نیاز است.
  • عمر کاری لوله شیشه ای لیزر Co2 کمتر از 2000 ساعت است، طول عمر لوله لیزری فلزی RF CO2 بیش از 20000 ساعت خواهد بود اما قیمت بالا است.
  • نگهداری لیزرهای CO2 نیز پرهزینه تر است و نیاز به عملیات بیشتر است.

لیزر MOPA

ماشین های مارک لیزری MOPA از نظر طراحی و چشم انداز بسیار شبیه به مارکرهای لیزر فایبر هستند.

با این حال، فناوری داخلی متفاوت است و قابلیت های متفاوتی را ارائه می دهد.

ماشین‌های MOPA با استفاده از رویکرد تقویت‌کننده توان نوسانگر اصلی، بازدهی توان بالایی را ارائه می‌دهند. در این فناوری، “MO” یک پرتو بسیار منسجم تولید می کند و از یک “A” نوری برای افزایش قدرت پرتو با حفظ خواص اصلی آن استفاده می شود. در مقایسه با گزینه Q-switched (لیزر فایبر) که فقط تا 500 کیلوهرتز می رسد، می تواند به دامنه های تا 2700 کیلوهرتز برسد.

اسیلاتور اصلی نیازی به قدرتمند بودن ندارد و نیازی به کارکرد با راندمان بالا ندارد زیرا راندمان عمدتاً توسط تقویت کننده قدرت تعیین می شود.

چندین تقویت کننده توان لیزری را می توان توسط یک نوسانگر اصلی معمولی کاشت که می تواند تطبیق پذیری خوبی در یک مرکز تولید ایجاد کند.

این ماشین‌ها با علامت‌گذاری چند رنگ قابل تکرار روی فولاد ضد زنگ، علامت‌گذاری سیاه با کنتراست بالا روی آلومینیوم آنودایز شده و علامت‌گذاری کنتراست بالا روی پلاستیک‌ها به نتایج عالی دست می‌یابند.

لیزر مارکینگ موپا

برنامه های کاربردی

  • از آنجایی که بیشتر بدنه‌های تلفن همراه از آلومینیوم آنودایز ساخته شده‌اند، لیزر MOPA عمدتاً برای نشان دادن اعداد IMEI و بارکد با کنتراست بالا بر روی بدنه استفاده می‌شود.
  • تولیدکنندگان صنایع دستی نیز می توانند طرح های بسیار زیبایی را با استفاده از رنگ های سبز، صورتی، بنفش، آبی، قرمز و مشکی روی استیل ضد زنگ تولید کنند.
  • از آنجایی که لیزر MOPA می تواند عرض پالس را برای دستیابی به نتایج مختلف مارکینگ تنظیم کند، بنابراین برای مارک پلاستیکی نیز انتخاب خوبی خواهد بود.

مزایا

  • می تواند فولاد ضد زنگ را در رنگ های مختلف مارکینگ کند.
  • شما به سوزش یا ذوب کمتری در ناحیه لبه سطوح کار شده بخصوص در حین حکاکی دست خواهید یافت.
  • توسعه گرمای کمتر در حین بازپخت کردن مارکینگ روی فلز، که منجر به رفتار خوردگی بهتر، استحکام کششی و دوام قطعات می شود.
  • بر روی برخی از پلاستیک‌ها نشانه‌های همگن و گاهی با کنتراست بالاتر می‌دهد.
  • هنگام کار با پلاستیک کف کمتری به شما می دهد

معایب

  • فناوری MOPA مدت زیادی است که وجود داشته است، اما تحقیقات هنوز در این زمینه ادامه دارد، بنابراین بهترین ماشین‌ها هنوز طراحی نشده‌اند.
  • ماشین‌های MOPA تقریباً همیشه گران‌تر از نشانگرهای لیزر فایبر سوئیچ Q هستند.
  • چوب، شیشه و برخی از انواع پلاستیک ها هرگز با لیزرهای MOPA کار نمی کنند، همانطور که در مورد نشانگرهای پالس سوئیچ Q یا ثابت وجود دارد.
  • هزینه لیزرهای با عرض پالس متغیر به دلایل زیر بسیار پیچیده تر است: یافتن تنظیمات صحیح قدرت، سرعت، فرکانس پالس و پر کردن خط برای هر ماده ای با لیزر MOPA می تواند یک چالش باشد.

نتیجه

با تجهیز به نکاتی که در این مقاله جمع آوری کرده اید، اکنون این امکان برای شما وجود دارد که یک نگاه گذرا و کارهایی که می خواهید با نشانگرهای لیزری انجام دهید، انجام دهید و تصمیم بگیرید که چه نوع ماشینی را بخرید.

از آنجا، اکنون موضوع انتخاب مدل‌هایی است که بهترین گزینه‌ها را از نظر جیب‌پسندی، ویژگی‌ها، تحرک، خدمات پس از فروش و غیره در اختیار شما قرار می‌دهند.

لیزرهای فایبر با فلزات عالی هستند، لیزرهای CO2 برای غیر فلزات بهترین هستند. نشانگرهای لیزر UV برای ایجاد علامت های فلورسنت بر روی مواد مقاوم در برابر حرارت کم مانند پلاستیک های نرم عالی هستند، در حالی که MOPA با مارکینگ رنگی روی فولاد ضد زنگ و مارکینگ سیاه روی آلومینیوم آنودایز تطبیق پذیری می دهد.

 

شرکت الماس صنعت برتر  پيشرو در تولید و واردات انواع دستگاه های برش و حکاکی لیزر، لیزر فايبر مارکينگ، تمیزکننده لیزر، دستگاه جوش لیزر و لوازم جانبی.