در چشم انداز دیجیتال امروز، بیش از هر زمان دیگری مردم از تایپوگرافی، طراحی و چگونگی جهان اطرافشان آگاه هستند. گری هیستویت این را در Helvetica ثبت می کند، یک مستند در مورد چگونگی تاثیر فونت ها بر زندگی روزمره ما. مهمتر از همه، Helvetica در گفتگوهای بزرگتر درباره فرهنگ بصری جهانی اظهار نظری می کند و جزئیات آن را در مورد تاثیرات بصری طراحی و نحوه پیگیری و توجه بیشتر به آن می داند.

“جهان کامل از فونت های زیبا است – انتخاب یک حق برای یک پروژه بعدی شما می تواند یک هدف شگفت انگیز است.”
هنگام کار با یک آژانس بازاریابی دیجیتال، مهم است که آماده شدن برای بحث در مورد فونت ها در طول روند خلاقانه باشد. و شما ممکن است از جمله کلمات بدون سرصفحه، اسلب serif یا اسکریپت بشنوید – اما این یک دسته از mumbo jumbo نیست، این علم است!

در اینجا پنج نکته برای کمک به شما در درک فونت ها و چرا آنها بسیار مهم هستند.

1. فونتها در مقابل چاپگرها
فونت ها، قلمها … تفاوت چیست؟ در اینجا ساده ترین توضیح برای یادآوری است:

فونت یک گروه بندی از انواع تایپیک است که ویژگی های مشابه دارند.
یک متن به یک عضو خانواده فردی آن فونت اشاره دارد.
به عنوان مثال گوتام را ببینید

اهمیت تایپوگرافی

Gotham دارای بسیاری از اصطلاحات مربوط به متن است، اما هر کدام از آنها در فونت والدین گوتام قرار دارند. به طور خاص، Gotham Italic یک فونت است؛ آن را همه چیز Gotham شبیه است اما کمی متفاوت است. آن را به عنوان یک خانواده شاد بزرگ فکر کنید – هر یک از حروف منحصر به فرد و خاص است اما همه آنها یک نام فونت دارند.

نکته فونت: دانستن نوع تایپ فاکسهایی که شما مجبور به استفاده از آن هستید یا مایل به استفاده از آن هستند، به شما در ایجاد حضور دیجیتالی خود پایه خوبی خواهید داد.

2. بازیکنان بزرگ را بدانید
تعداد زیادی از فونتها در نوک انگشتان ما وجود دارد، اما ابتدا اجازه دهید درباره دستههای اصلی فونتها در آنجا صحبت کنیم.

Serif: Serif طرح ریزی کمی در پایان سکته مغزی است که معمولا در انتهای حروف مشاهده می شود. اگر نگاه کنید، برخی از فونتها روی آنها کمی پائین خواهند داشت. این چیزی است که آن را به عنوان یک فضای Serif مشخص می کند. این اجازه می دهد تا چشم را از طریق احکام به راحتی جریان.

بدون سرصفحه: فونتهایی که بدون هیچ “پا” یا “سرف” ندارند. نگاهی به نمودار:

اهمیت تایپوگرافی

شما به وضوح می توانید تفاوت بین یک فونت Sans Serif و یک فونت Serif را ببینید. فونت های بدون سیف اغلب مدرن، مرسوم، مدرن و ساده هستند، با این حال آنها تمایل دارند که در اندازه های کوچکتر بخوانند.

اسکریپت: این نوع فونت برای جذابیت ظریف، سبک و حرفه ای شما شناخته شده است. شما اغلب این نوع فونت را برای دعوت نامه های عروسی، دیپلم یا گواهی ها مشاهده می کنید. از این نوع فونت کم استفاده کنید. طراحی شده برای استفاده به عنوان کپی بدن و یا استفاده در فضاهای کوچک نیست.

نمایش: شما اغلب این نوع فونت را در پوسترهای فیلم، روزنامه ها، آگهی ها و غیره مشاهده می کنید. این هدف عمدی طراحی شده است تا توجه شما را جلب کند یا به یک منطقه مشخص توجه کند. این یک فونت دیگر است که برای مقادیر زیاد مورد استفاده قرار نمی گیرد – کمی طول می کشد.

نامه های دست: این نوع از فونت دارای ویژگی های دستی ارائه شده است. شاید آنها به نظر میرسند که یک کودک آن را نوشته است، یا به نظر میرسد کسی از نشانگر Sharpie یا تخته سفید استفاده میکند تا چیزی کم شود. طراحان دوست دارند فونت هایی مانند این را استفاده کنند زیرا آنها عنصر انسانی را به طراحی اضافه می کنند – چیزی که مردم می توانند به آن ارتباط داشته باشند.

نکته فونت: بسیاری از فونت های بزرگ وجود دارد، اما در ذهن داشته باشید، آنچه دریافت می کنید را پرداخت می کنید. اطمینان حاصل کنید که فونت شما انتخاب شده با کیفیت بالا است. برای بررسی دقیق تر به اصطلاحات تایپوگرافی بیشتر، این پست وبلاگ را بررسی کنید.

 

تایپگرافی چیست