مرحله 1: شن و ماسه

این همه با مواد خام آغاز می شود که در مورد ما شن و ماسه است. بیشتر پانل های خورشیدی از سیلیکون ساخته شده است که جزء اصلی ماسه ساحلی طبیعی است. سیلیکون به میزان زیادی در دسترس است، و این دومین عنصر موجود در زمین است. با این حال، تبدیل شن و ماسه به سیلیکون با درجه بالا، هزینه بسیار بالایی دارد و یک فرآیند فشرده انرژی است. سیلیکون خلوص بالا از شن و ماسه کوارتز در کوره قوس در دمای بسیار بالا تولید می شود.

مرحله 2: شمش

سیلیکون جمع شده است، معمولا به شکل سنگهای جامد است. صدها تن از این سنگ ها در دمای بسیار بالا به هم متقابل می شوند تا به شکل سیلندر شکل بگیرند. برای رسیدن به شکل مطلوب، یک کوره استوانه ای فولادی استفاده می شود. در فرایند ذوب، توجه توجه شده است به طوری که تمام اتم ها کاملا در ساختار مورد نظر و جهت گیری هم تراز شده است. بور به فرایند افزوده می شود که قطبش الکتریکی مثبت سیلیکون را می دهد.

سلولهای کریستالی مونو از یک کریستال تک سیلیکون تولید می شود. مونو سیلیکون دارای راندمان بالاتر در تبدیل انرژی خورشیدی به برق است، بنابراین قیمت پانل های تک بلوری بیشتر است.شمش

سلول های پلی سیلکون از ذوب شدن چندین بلور سیلیکون با هم تشکیل شده اند. شما می توانید آنها را با نگاه شیشه ای خراب که توسط بلورهای مختلف سیلیکون ارائه می شود شناسایی کنید. پس از خنک کردن شمش، سنگ زنی و پرداخت انجام می شود، ترک ذره با طرف تخت.

مرحله 3: وفلس

ویفر ها گام بعدی در فرایند تولید را نشان می دهند. شمش سیلیکون به دیسک های نازک تقسیم می شود، همچنین ویفر ها نامیده می شود. اره سیم برای برش دقت استفاده می شود. لایه ای از ویفر شبیه یک تکه کاغذ است.

از آنجا که سیلیکون خالص براق است، می تواند نور خورشید را منعکس کند. برای کاهش میزان نور خورشید از دست رفته، یک پوشش ضد انعکاسی بر روی ویفر سیلیکون قرار داده می شود.

مرحله 4: سلول های خورشیدی

فرایندهای زیر یک ویفر را به یک سلول خورشیدی تبدیل می کند که قادر به تبدیل انرژی خورشیدی به برق است.سلول خورشیدی

هر یک از ویفر ها در حال درمان می باشد و در هر سطح، هادی های فلزی اضافه می شوند. هادی ها وفادار به یک ماتریس مانند شبکه بر روی سطح می دهند. این تبدیل انرژی خورشیدی به برق را تضمین می کند. این پوشش جذب نور خورشید را تسهیل می کند، نه بازتاب آن.

فسفر در یک اتاق فرمی مانند یک لایه نازک روی سطح ویفر ها پخش می شود. این سطح را با جهت گیری الکتریکی منفی شارژ می کند. ترکیبی از بور و فسفر باعث اتصال مثبت و منفی می شود که برای عملکرد مناسب سلول های PV بسیار مهم است.

مرحله 5: از سلول خورشیدی به پنل خورشیدی

سلول های خورشیدی با هم، با استفاده از اتصالات فلزی برای اتصال سلول ها، به یکدیگر وصل می شوند. پانل های خورشیدی از سلول های خورشیدی تشکیل شده اند که در یک ساختار ماتریسی با یکدیگر متحد شده اند. پیشنهاد استاندارد فعلی در بازار عبارتند از:

  • 48 پانل سلولی – مناسب برای سقف های مسکونی کوچک.

  • پانل های 60 سلولی – این اندازه استاندارد است.

  • پانل های 72 سلولی برای نصب در مقیاس بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند.

پس از جمع آوری سلول ها، یک لایه نازک (حدود 6-7 میلی متر) از شیشه در طرف مقابل، به سمت خورشید اضافه می شود. صفحه پشتی از مواد بسیار با دوام، مواد پلیمری ساخته شده است. این باعث می شود آب، خاک و مواد دیگر از ورود به پانل از پشت جلوگیری شود. پس از آن، جعبه اتصال برای افزودن اتصالات داخل ماژول اضافه می شود.

این همه می آید زمانی که قاب مونتاژ شده است. قاب همچنین محافظت در برابر ضربه و آب و هوا را فراهم می کند. استفاده از یک قاب همچنین امکان نصب پانل را به طرق مختلفی، به عنوان مثال با بست نصب می کند.

EVA (اتیلن وینیل استات) چسب است که همه چیز را با هم مرتبط می کند. بسیار مهم است که کیفیت انکپسولنت بالا باشد تا به شرایط خشن در هوا آسیب نرساند.

مرحله 6: تست ماژول ها

هنگامی که ماژول آماده است، تست انجام می شود تا اطمینان حاصل شود که سلول ها به عنوان انتظار می رود. STC (شرایط آزمون استاندارد) به عنوان نقطه مرجع استفاده می شود. پانل در تستر فلش در مرکز تولید قرار می گیرد. تستر معادل تابش 1000W / m2، دمای 25 درجه سلسیوس و یک جرم هوا 1.5g را ارائه می دهد. پارامترهای الکتریکی ضبط می شود و شما می توانید این نتایج را بر روی صفحه مشخصات فنی هر پانل پیدا کنید. رأی ها، قدرت خروجی، کارایی، ولتاژ، جریان، ضربه و تحمل دما را نشان می دهد.

به غیر از STC، هر تولید کننده از NOCT (درجه حرارت نامی عامل سلول) استفاده می کند. پارامترهای استفاده شده بیشتر نزدیک به سناریو “زندگی واقعی” هستند: دمای عملیات ماژول باز با شعاع 800 وات / متر، درجه حرارت محیط 20 درجه سانتیگراد، سرعت باد 1 متر بر ثانیه. باز هم رتبه بندی NOCT را می توان در ورق مشخصات فنی یافت.

تمیز کردن و بازرسی مرحله نهایی تولید قبل از اینکه ماژول آماده برای ارسال به خانه یا کسب و کار باشد.

تحقیق و توسعه در صنعت انرژی خورشیدی با هدف کاهش هزینه های خورشیدی و افزایش بهره وری است. صنعت ساخت پانل های خورشیددر

پپحال تبدیل شدن به رقابتی می باشد و پیش بینی می شود که از منابع معمول انرژی مانند سوخت های فسیلی بیشتر شود

کاربرد پنل خورشیدی