رنامه سازی دارای ده ها نمونه است که به شما در درک برنامه های C کمک می کند. با این حال، اگر شما آن را مانند یک رمان می خوانید بدون اینکه آن را در سیستم خود اجرا کنید، شما آن را اشتباه انجام می دهید.

اگر می خواهید یک ویژگی جدید از برنامه نویسی C یاد بگیرید، سعی کنید کد مربوط به آن ویژگی را بنویسید. اگر نمیتوانید، کد را از Programiz کپی کنید و آن را در سیستم خود اجرا کنید. سپس سعی کنید آن را درک کنید. هنگامی که شما آن را درک می کنید، کد را تغییر دهید، آن را متفاوت کنید و دوباره آن را اجرا کنید.

یاد بگیرید که از یک ابزار اشکالزدایی استفاده کنید

یک ابزار اشکال زدایی یا اشکال زدایی یک نرم افزار (که در حال حاضر در IDE در دسترس است) است که به برنامه نویسان اجازه می دهد برنامه را در هر نقطه متوقف کند و به شناسایی و اصلاح خطاها کمک کند.

هنگامی که اشکالاتی در برنامهتان دارید، به جای خراش دادن سر خود برای پیدا کردن اشکال، می توانید از اشکال زدا استفاده کنید تا برنامه را در هر نقطه متوقف کنید و ارزش متغیرها را برای شناسایی اشکال پیدا کنید.

دانستن اینکه چگونه از یک اشکال زدایی استفاده کنید یک مهارت مهم است که هر برنامه نویس باید یاد بگیرد.

این ویژگی را به نحوی که در نظر گرفته شده یاد بگیرید

تصور کنید یک وضعیت: ممکن است یک مشکل با یک آرایه حل شود. همچنین شما می توانید همان مشکل را با یک ساختار حل کنید. از لحاظ فنی هر دو درست هستند، کدام روش را استفاده می کنید؟

برای پاسخ به این سوال، باید بدانید که چه زمانی از آرایه استفاده می کنید و چه زمانی برای استفاده از یک ساختار استفاده کنید.

فرض کنید شما به C از یک زبان دیگر تغییر می دهید، بگذارید بگوییم C #. شما نمی خواهید کدهای سبک C # با نحو C در برنامه C خود بنویسید.

پیوستن به انجمن های C

هنگامی که از نوشتن برنامه های C ساده استفاده می کنید، به جوامع آنلاین و انجمن ها ملحق شوید. شما می توانید دیگر برنامه نویسان را در جایی که می توانید و برای کمک به شما کمک می کند زمانی که گیر کرده اید.

Communities Programiziz توصیه می کند برای پیوستن به:

  • انجمن تخصصی gle برای برنامه نویسان C – این یک جواهر برای مبتدیان برنامه نویسی C است.
  • Codechef – تمرین سوالات، چالش ها و جامعه بزرگ برنامه نویسان
  • StackOverflow – محبوب ترین نرم افزار پرسش و پاسخ در وب سایت

همیشه از برنامه نویسی خوب پیروی کنید

عمل برنامه نویسی خوب قوانینی غیر رسمی است که می تواند کیفیت را بهبود بخشد و زمان توسعه نرم افزار را کاهش دهد.

برخی از شیوه های برنامه نویسی ذکر شده در تمام زبان های برنامه نویسی معتبر هستند در حالی که برخی از آنها فقط برای برنامه نویسی C معتبر هستند.

با قالب بندی سازگار باشید.

تعداد فضاهای استفاده شده در برنامه در C مهم نیست. با این حال، به این معنا نیست که شما باید از فضای مختلف در مکان های مختلف استفاده کنید. همچنین، استفاده از indentation مناسب به طوری که کد ساده تر می شود درک کرد.

از یک بیانیه در هر خط استفاده کنید.

با کد زیر اشتباه است؟

 شمارش int؛  شناور squareRoot = 10.0؛  printf ("ریشه مربع =٪ f"، squareRoot)؛

در واقع، کد کاملا معتبر است. اما این بهتر نخواهد بود

int count; float squareRoot = 10.0; printf(“Square root = %f”, squareRoot);

هدف این است که کد را بنویسید که برنامهنویسان همکار شما بتوانند آن را درک کنند.

نامگذاری کنوانسیون و تضمین!

نام و نام خانوادگی را به متغیرها و توابع بدهید و با آن سازگار باشید.

 int a، b؛

در اینجا a و b دو متغیر هستند و من هیچ نظری ندارم که آنها چه کار می کنند. در عوض شما می توانید نام را مانند:

 تناسب اندام، قدرت؛

همچنین، هنگام نامگذاری، یک کنوانسیون را دنبال کنید. مثلا:

 int base_number، powerNumber؛ 

هر دو قرارداد: استفاده از _ برای جدا کردن کلمات و استفاده از حرف بزرگ بعد از کلمه اول محبوب است. با این وجود، از هر دو در یک برنامه استفاده نکنید؛ یکی را انتخاب کنید و با آن سازگار باشید.

عادت به استفاده از نظرات را شروع کنید

نظرات بخشی از کد است که کامپایلر نادیده گرفته می شود.

شما می توانید نظرات خود را در برنامه خود برای توضیح آنچه که شما در تلاش برای دستیابی به برنامه خود را استفاده کنید. این به برنامه نویس همکار شما کمک می کند تا کد را درک کند.

شما می توانید با استفاده از // از نظرات در برنامه نویسی C استفاده کنید. مثلا:

// My first C program #include <stdio.h> int main() { printf("Hello, World!\n"); // displays Hello, World! on the screen return 0; }

“توصیف کد شما مانند تمیز کردن حمام است – شما هرگز نمی خواهید این کار را انجام دهید، اما این واقعا یک تجربه دلپذیر را برای شما و مهمانان شما ایجاد می کند.”

– رایان کمپبل

ما در Programiz فکر می کنیم C یک زبان فوق العاده برای یادگیری است.

اگر شما یک مبتدی هستید، زبان خوبی برای شروع برنامه نویسی یادگیری است. و اگر شما برنامه نویس حرفه ای با یک برنامه دقیق هستید، آن را در اوقات فراغت خود یاد بگیرید؛ قطعا به برس شما بر اساس اصول برنامه نویسی کمک خواهد کرد.