روانشناسی رنگ نشان می دهد که رنگ های مختلف می توانند واکنش های روانی ایجاد کنند. به عنوان مثال، اغلب تصور می شود که رنگ بر خلق و خوی تاثیر می گذارد. گاهی اوقات این واکنش ها به شدت رنگ مرتبط است، در حالی که در موارد دیگر آنها محصول تجربه و تاثیرات فرهنگی هستند.

چطور رنگ سبز شما را احساس می کند؟ برای بسیاری از مردم آن ارتباطات قوی با طبیعت دارد و بلافاصله به سبیل پر از علف، درختان و جنگل می آورد. شاید به این دلیل که سبز به شدت با طبیعت مرتبط است، اغلب آن را به عنوان یک رنگ طراوت و آرام توصیف می کند.

سبز، که رنگ طبیعت است، استراحت، آرامش بخش، شاد و سلامت است.” – پل برانتون
روانشناسی رنگ سبز
تصویر توسط سیندی چانگ، Verywell
روانشناسی رنگ سبز

سبز یک رنگ سرد است که نماد طبیعت و جهان طبیعی است.
سبز همچنین نشان دهنده آرامش، موفقیت، سلامتی و حسادت است.
محققان همچنین دریافته اند که سبز می تواند توانایی خواندن را بهبود بخشد. برخی از دانش آموزان ممکن است دریابند که یک ورق شفاف کاغذ سبز بیش از مواد خواندن باعث افزایش سرعت خواندن و درک مطلب می شود.
سبز به مدت طولانی نمادی از باروری است و زمانی انتخاب رنگ دلخواه برای لباس های عروسی در قرن 15 بود. حتی امروز، M & M سبز (یک آب نبات شکلات آمریکایی) گفته می شود یک پیام جنسی ارسال کند.
سبز اغلب در تزئینات برای اثر آرام بخش آن استفاده می شود. به عنوان مثال، مهمانان منتظر ظاهر شدن در برنامه های تلویزیونی اغلب در “اتاق سبز” برای استراحت صبر می کنند.
فکر می کنم سبز استرس را از بین می برد و به بهبودی کمک می کند. کسانی که دارای یک محیط کار سبز هستند، معده کمتری دارند.
چگونگی استفاده از سبز در زبان: شست سبز، سبز با حسادت، سبز هورن.

سبز شما را چگونه احساس می کند؟ آیا سبز با کیفیت و شرایط خاصی ارتباط می دهید؟

در مورد برخی از پاسخ های زیر که خوانندگان در طول سالها با ما به اشتراک گذاشته اند، بیشتر درباره آنچه که دیگران در مورد رنگ سبز می گویند بیشتر بدانیم.
سبز آرام است

خوانندگان اغلب نشان می دهند که رنگ سبز دارای اثر آرام بخش است. “من خواندن جایی که سبز یک رنگ آرام بخش است، یا یک رنگ است که کمک می کند تمرکز و یا چیزی،” یک پاسخ دهنده پیشنهاد کرد.

“سبزی های تیره بسیار آرام بخش هستند. متوجه شدم که هر زمان که احساس عصبی یا اضطراب در مورد چیزی می کنم، نشستن در اتاق نشیمن سبز تاریک من باعث آرامش من می شود” خواننده دیگری توضیح داد. “من حدس می زنم که به همین دلیل است که آنها” اتاق های سبز “برای بازیگران برای نشستن قبل از اینکه در صحنه شرکت کنند، احتمالا به آنها کمک می کند تا بیشتر احساس امنیت و آرامش کنند.”
سبز هیجان انگیز است

در حالی که برخی رنگ سبز و آرامش پیدا می کنند، دیگران متوجه می شوند که احساس هیجان را به آنها می دهد. “سبز به من عجله می بخشد، من همه چیز را در سبز خریدم، و مانند تصاویر با مقدار زیادی از سبز در آنها. من شخصیت های با موهای سبز، چشم ها، لباس به طور خودکار دوست دارم، من یک عجله آندورفین، من فکر می کنم، به من می دهد، گفت:” یک بیننده . .

این امر به ویژه در مورد سایه های سبز بسیار پر جنب و جوش صادق است. “من عاشق یک سبز واقعا روشن و پر جنب و جوش! به نظر می رسد بسیار پر انرژی و انگیزه”. خواننده توضیح داد: “من توضیح دادم، همیشه احساس می کنم الهام گرفته و بارگیری شده است هر زمان که من در اطراف یک چاشنی روشن یا آهک سبز هستم،” خواننده توضیح داد.

چند پاسخ دیگر که مردم به اشتراک گذاشتند عبارتند از:
سبز رنگ صمیمیت است

“وقتی کسی را می بینم که رنگ سبز را رنگ می کند، احساس می کنم او مهربان، مفید، مراقب و دلسوز است. این رنگی است که فقط شفقت را منتشر می کند.” – یگانه
سبز طبیعی است

“سبز به من یک نشانه رشد طبیعت است. هنگامی که متوجه رنگ سبز آن احساس آرامش و آرامش می کنم.” – برندن

رنگ سبز من به دنیای طبیعی من را یادآوری می کند. من دوست دارم سبز را به دکور داخلی و کمد خود اضافه کنم زیرا احساس می کند که خیلی نزدیک به طبیعت است.” – بتی
سبز خوش بین است

“مهربان، مهربان، مهربان، پر انرژی، آرام، سلطنتی، زیبا، غنی، سالم، بازیگوش، محترم، مسئول، ثروتمند، محتاط، صلح آمیز، گرم، پایدار، بلند، تمیز، پایدار، آرام، قوی، قوی و دلسوز. این رنگ مورد علاقه من، تمام سایه ها و رنگ ها است. “- جو

“سبز رنگی است که من نماد یک شروع جدید هستم.من گیاه تازه سبز را از خاک میبینم هر زمان که تلاش می کنم انگیزه ای برای مقابله با یک هدف جدید یا شروع به چیزی که سبز را احاطه کرده است بسیار مفید باشد. “- ایوان
یک کلمه از Verywell

از آنجا که سبز رنگ به طبیعت خیلی مرتبط است، مردم اغلب آن را طبیعی، تازه و آرام توصیف می کنند. با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که تمام واکنش ها به رنگ، از طریق تأثیرات فرهنگی و تجربیات فردی شکل می گیرد. دفعه بعد که می بینید که رنگ سبز رنگی است، چه در یک اتاق، در یک نقاشی، و چه در یک محیط در فضای باز، لحظه ای را در نظر بگیرید که انواع احساسات و خلق و خوی که رنگ آن را تحریک می کند.