زرد می تواند روشن و شدید باشد، به همین دلیل است که اغلب می تواند چنین احساساتی قوی ایجاد کند. زرد به سرعت می تواند جلب توجه، اما زمانی که استفاده می شود بیش از حد می تواند ساینده است. این می تواند گرم و روشن باشد، اما می تواند منجر به خستگی بصری شود.

روانشناسی رنگ نشان می دهد که رنگ های خاص می توانند روحیه خاصی ایجاد کنند و حتی رفتار و رفاه را نیز تحت تاثیر قرار دهند. اگر چه بعضی از رنگها ممکن است تحت تأثیر تعدادی از عوامل، از جمله تجارب گذشته و انجمن های فرهنگی باشند، برخی احساسات یا خلق و خوی ایجاد می کنند.

“فوق العاده زرد است و برای خورشید است.” -Vincent Van Gogh

در مورد برخی از احساسات و خلق و خوی که زرد می کنید بیشتر بدانید.
روانشناسی زرد
تصویر توسط سیندی چانگ، Verywell
روانشناسی زرد

برخی از ویژگی های کلیدی که اغلب با زرد همراهند عبارتند از:

گرما: نور زرد که اغلب به عنوان شاد و گرم توصیف می شود.
دشوار است به خواندن: زرد همچنین خستگی چشم به دلیل مقدار زیادی از نور است که منعکس شده است. استفاده از رنگ زرد به عنوان پس زمینه بر روی مانیتور کاغذ یا رایانه می تواند در معرض قرار گرفتن در معرض چشم و یا از دست دادن بصری در موارد شدید باشد.
خلع سلاح: زرد همچنین می تواند باعث احساس ناامیدی و خشم شود. در حالی که این یک رنگ شاد در نظر گرفته شده است، مردم بیشتر احتمال دارد خود را در اتاق زرد خود را از دست بدهند، و نوزادان بیشتر در اتاق های زرد گریه می کنند.
انرژی: زرد همچنین می تواند سوخت و ساز را افزایش دهد.
توجه توجه: از آنجا که رنگ رنگ زرد ترین است، آن نیز مهم ترین رنگ است. زرد را می توان در مقادیر کوچک برای جلب توجه، مانند نشانه های ترافیک و یا تبلیغات استفاده می شود.

احساس زردی چگونه زرد را با کیفیت و شرایط خاص مرتبط می کنید؟ به یاد داشته باشید که انجمن هایی که رنگی هستند، لزوما جهانی نیستند. هر دو تفاوت فرهنگی و تجربیات فردی می توانند چگونگی واکنش مردم به رنگ خاصی را شکل دهند.

یاد بگیرید که چگونه دیگران در طول سالها به اشتراک گذاشته شده اند تا دیگران را در زرد پیدا کنید.
زرد انرژی است

همانطور که در نقل قول های زیر از خوانندگان ما نشان داده شده، زرد اغلب به عنوان رنگ انرژی بالا درک می شود. اغلب در موقعیت ها و محصولات مورد استفاده برای ایجاد حس هیجان یا انرژی استفاده می شود. روشن است و بلافاصله چشم را جذب می کند. این ممکن است به نظر می رسد تازه، شدید، قریب به اتفاق، و یا حتی پر سر و صدا و قدرتمند در انرژی خود.

“کاملا اشباع زرد فقط مناسب برای قرار گرفتن در معرض کوتاه است، زیرا اثر تحریک کننده آن بسیار قدرتمند است که می تواند به سرعت انرژی احساسی تولید کند. من می دانم که احتمالا به دیواره های زرد LEGO به شبکه خواهم رفت. به عنوان در یک سبد سبز از شلاق (پروانه) یافت، ملایم و شاد است. “- TheOddStrange
زرد باعث می شود من احساس شاد و پر انرژی داشته باشم، من دوست دارم آفتاب آفتابی و چگونگی آن را دوست دارم، من مانند یک تابستان گرم می شوم، شاید گاهی اوقات شگفت انگیز است، اما بعد از آن، من مصرف انرژی”

زرد می تواند مهاجم باشد

در حالی که می تواند یک رنگ پر انرژی باشد، این شدت نیز می تواند نزولی باشد. گاهی اوقات زرد می تواند بسیار مهاجم و حتی ضد آن باشد. در مقادیر زیاد، ممکن است مردم هنگام تحرک احساس تحریک یا حتی خشمگین کنند.

“من موافقم که سطح تهاجم و سرخوردگی در رابطه با زرد است. دیوارهای مدرسه من همه زرد هستند و از آنجا که ساختمان جدید باز شده است، در راهروها تضاد بیشتری وجود دارد، با زرد ترین در کلاس های درس زرد دیده می شود در آنها را با دانش آموزان ناامید بیشتر می گیرند. “- یاسمین
“متوجه شدم که زرد بسیار تحریک کننده است. وقتی که من در اتاق زرد هستم، سطح تحرک من افزایش می یابد، یا قبل از اینکه به آن برسد، یک روحیه خوب دارم. یکی از دلایلی که من اعتقاد دارم این است که بسیار ناراحت کننده است که من “یک چرخش و زرد بسیار افقی است، و در نوع خود یک چهره رنگی است که بسیاری از ویژگی های آن در طبیعت به طور طبیعی نادیده گرفته می شود. زرد قطعا یک رنگ استثنایی است. “-آلیسون

زرد پیچیده است

البته، اثرات زرد می تواند بسیار متنوع و پیچیده باشد. هیچ کس به همین شکل به این رنگ پاسخ نمی دهد. در حالی که برخی افراد ممکن است آن را روشن و روشن، دیگران ممکن است آن را grating و ناراحت. برخی ممکن است آن را با یک روز گرم تابستان مرتبط، در حالی که دیگران ممکن است یادآور خاطرات یا انجمن های بد باشد.

“من عاشق زرد” این یک رنگ شاد با گل و آفتاب است. اما آشپزخانه ما زرد است، و من متوجه می شوم که معاون من، که دارای خلق و خوی کوتاه است، تقریبا همیشه در آشپزخانه از دست می دهد. او نیز بسیار بی تجربه و استدلال می کند، و من همیشه متاسفم که این رنگ دیوار است. مهمان همچنین تمایل بیشتری به خوردن غذا در میز آشپزخانه بیش از ما در اتاق ناهار خوری (سفید) یا خارج از آن لذت می بریم. “-