د بار رنگ رنگی برای یک اتاق در خانه خود را در فروشگاه DIY خود انتخاب کرده اید، فقط برای پیدا کردن آن که یک بار روی دیوار آن کاملا سایه ای نیست که انتظار دارید؟ یا یک لباس یا پیراهن خریداری کردید که وقتی خانه را می بینید متفاوت است؟

بسیاری از متغیرها بر چگونگی نشان دادن رنگ – از طریق یک اتاق، زمان روز و اینکه آیا نور طبیعی یا مصنوعی است، تاثیر می گذارد.

شما همچنین ممکن است فقط رنگ سایه اشتباه را انتخاب کنید! اما به احتمال زیاد، شما در حال تجربه ناهنجاری علمی به نام Metamerism. این جایی است که شما رنگی دارید که به وضوح تحت شرایط روشنایی مختلف تغییر می کند. این نه تنها رنگ و لباس را تحت تاثیر قرار می دهد؛ نزدیک به هر شی را می توان به عنوان metameric توصیف کرد.

متامری چیست؟

در چاپ و بسته بندی ما باید اثر متامری را در هنگام فرموله کردن آنچه که جوهر برای استفاده و چه رنگدانه ها در ترکیب با تلاش برای رسیدن به رنگ دقیق مطابقت دارد، در نظر بگیریم.تصور کنید سناریویی که در آن یک نام تجاری جدید یک محصول جدید را فقط برای پیدا کردن زمانی که آن را به قفسه فروشگاه می رسد رنگ نام تجاری به طرز چشمگیری تحت شرایط روشنایی خرده فروشی است.

ما نمی توانیم عکس ” لباس ” را که در سال 2015 به ویروس رفته بود، فراموش کنیم – بینندگان درباره اینکه آیا رنگ آیتم های تصویر شده سیاه و سفید، آبی یا سفید و طلا است، مخالفت کرد.پاسخ بیش از رسانه های اجتماعی بیش از پیش مورد استفاده قرار گرفت – میلیون ها نفر از هشتگ ها استفاده می کردند: #BlackAndBlue و #WhiteAndGold در آنچه که آنها دیدیم، وزن می گیرند.

استانداردهای صنعتی زیادی برای شرایط مختلف نور وجود دارد. این ها از نور روز تا نور فلورسنت به نور روشنایی در اتاق نشیمن ما در خانه وجود دارد.

خرده فروشان همچنین دارای طیف وسیعی از شرایط نورانی هستند که طی سال ها توسعه یافته اند – اضافه کردن گزینه هایی که ما باید در هنگام تنظیم یک استاندارد رنگی در نظر بگیریم.

شرایط روشنایی

پاسخ های درست یا غلطی در مورد وضعیت نور وجود ندارد. آثار هنری برای صنعت چاپ و بسته بندی به طور معمول برای شرایط D50 (روز روشن) تنظیم می شود. اما ما پس از آن باید در مورد جایی که محصول در نهایت مشاهده می شود فکر می کنم.

همگام Color Viewer (SCV) برای کمک به تشخیص metamerism طراحی شده است. این دستگاه رنگ هماهنگی را با مقایسه رنگ ها در کنار چهار منبع مختلف نور بررسی می کند:

نور روز

• رهبری

ذخیره نور

• رشته نوری نور خانه

اگر یک خرده فروش باشد، پس کدام یک؟ یا حتی یک محیط انبار با نور CWF (Cool White Florescent).

تنظیم استانداردهای جدید

بخشی از آنچه که ما در ColourLab در Schawk انجام می دهیم هنگامی که یک استاندارد رنگ برند را در نظر می گیریم همه این متغیرها را در نظر می گیریم. ما با مشتریان خود مشورت می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که اطلاعات صحیح داشته باشیم و سپس دستورالعمل های رنگیمان را بررسی کنیم تا مطمئن شویم که چگونه رنگ در تمام شرایط نور مربوطه رفتار خواهد کرد.

این به این معنی است که ما می توانیم ریز پردازنده های خود را تنظیم و تنظیم کنیم تا جبران هر تغییر رنگی که برای مشتریان نام تجاری ما گران قیمت باشد.

 

تاریخچه چاپ چگونه بود