لیزر مارکینگ CO2

در این صفحه، نمونه‌های مارکینگ و ویژگی‌های  لیزر مارکینگ CO2 را توضیح می‌دهیم که برای کاربردهایی مانند مارکینگ رزین و کاغذ یا فیلم‌های پردازش عالی هستند.

ویژگی های سیستم مارکینگ لیزر CO2

ماشین های مارکینگ CO2 با تحریک الکترونیکی انتشار گاز دی اکسید کربن، علائم دائمی را روی سطح مواد غیر فلزی و آلی ایجاد می کنند. آن‌ها سطوح را با استفاده از نقاط کوچک علامت‌گذاری می‌کنند که با به حداقل رساندن خطر بریدگی شعاعی و ترک‌خوردگی، ظاهر یکدست‌تر مواد را تسهیل می‌کند.

سیستم‌های نشان‌گذاری CO2 به یک تیر گالووی قدرتمند مناسب برای کاربردهای سنگین مجهز شده‌اند. این ماشین‌های مارکینگ به هیچ مواد مصرفی نیاز ندارند و آنها را قادر می‌سازد تا فرآیندهای بسته‌بندی و برچسب‌گذاری را با تشکیل حداکثر 1300 کاراکتر در ثانیه در محیط‌های خودکار سرعت بخشند.

مزایای خرید لیزر مارکینگ co2

  • تطبیق پذیری مارکینگ مواد: لیزر CO2  برای حکاکی مواد آلی مانند چوب، لاستیک، کاغذ و سرامیک عالی هستند.
  • انعطاف‌پذیری نصب: این سیستم‌های حکاکی لیزری CO2  قادر به استفاده هم به شکل میز ثابت و هم نصب مارکینگ به شکل متحرک هستند.
  • عملکرد قدرتمند: لیزرهای CO2 قدرتمند و کارآمد هستند و آنها را به گزینه ای عالی برای کاربردهای صنعتی سنگین و چرخه کاری بالا تبدیل می کند.
  • علامت گذاری با سرعت بالا: حکاکی های لیزر CO2 نسبت به سایر ماشین ها سرعت مارکینگ بیشتری دارند و محصولات بیشتری را در زمان کمتری تولید می کنند.
  • مقرون به صرفه بودن: شما می توانید دستگاه های مارک لیزر CO2 را با قیمت کمتری نسبت به سایر فناوری های مارک گذاری دائمی خریداری کنید.

برنامه های کاربردی

لیزرهای CO2 طولانی ترین طول موج را در بین تمام لیزرهای معمولی دارند، بیش از ده برابر بیشتر از لیزرهای طول موج استاندارد.
علاوه بر کاغذ و رزین، به لطف روش علامت گذاری مبتنی بر حرارت، امکان مارکینگ چوب، لاستیک و مواد شفاف مانند شیشه و پلاستیک PET نیز وجود دارد. از طرف دیگر، مارکینگ فلز سخت است زیرا نور لیزر تقریباً هیچ واکنشی ندارد (جذب نمی شود).

 

co2

لیزر حکاکی CO2 می توانند سطوح بسیاری از جمله این مواد غیرفلزی را حکاکی کنند:

چوب
پلاستیک
شیشه
مقوا
لاستیک
کاغذ
چرم
اکریلیک
پارچه
چوب پنبه

نمونه هایی از مارکینگ co2 بر روی متریال مختلف

مکانیسم و ویژگی های لیزر CO2

لیزرهای CO2 لیزرهای گازی هستند که از گاز CO2 به عنوان رسانه خود استفاده می کنند. گاز CO2 پر شده و در لوله تخلیه محصور می شود که در آن الکترودهای مورد استفاده برای تخلیه الکتریکی مرتب شده اند. پلاسما در داخل گاز توسط یک تخلیه الکتریکی تولید می شود و نور تولید شده با حرکت به جلو و عقب بین آینه بازتابی کل و جفت کننده خروجی تقویت می شود و به عنوان لیزر خروجی می شود.

ویژگی: لیزر CO2 همچنین می تواند برای برنامه های برش استفاده شود

لیزرهای CO2 از گرما بر روی هدف استفاده می کنند که علاوه بر علامت گذاری، امکان استفاده برای کاربردهای برش مانند نگهدارنده برش، برش دروازه و نیمه برش برچسب را فراهم می کند. در مقایسه با برش مکانیکی با استفاده از ابزارهای برش، برش لیزر CO2 دارای مزیت جلوگیری از افت کیفیت بر اساس سایش ابزار و بدون تعمیر و نگهداری است.

حکاکی فلز با لیزر CO2

دستگاه های لیزر برش و حکاکی CO2 می توانند به طور مستقیم انواع فلزات پوشش داده شده مانند آلومینیوم آنودایز شده یا فولاد ضد زنگ با پوشش پودری را حکاکی کنند. با این حال، فلزات لخت طول موج یک لیزر CO2 را منعکس می کنند، به این معنی که مارکینگ مستقیم معمولاً به یک منبع لیزر فایبر نیاز دارد. خوشبختانه برای دارندگان لیزر CO2، گزینه عالی دیگری نیز وجود دارد. فلزات لخت مانند آبکاری تیتانیوم یا نیکل را می توان قبل از حکاکی با لیزر CO2 با یک ترکیب مارکینگ فلزی از قبل پردازش کرد.

فرآیند پیش تصفیه بسیار ساده است و در حالی که در واقع هیچ یک از مواد فلزی را حذف نمی کند، یک علامت برجسته بادوام و دائمی بر روی محصولات فلزی شما باقی خواهد گذاشت. اپراتورها به سادگی محلول علامت گذاری را اعمال می کنند – برخی از محصولات رایج شامل CerMark، Enduramark و LaserBond – اجازه می دهند خشک شود و سپس حکاکی را به طور معمول انجام می دهند. گرمای لیزر محلول را به فلز متصل می‌کند و در نتیجه یک علامت دائمی سیاه، نقره‌ای یا درخشان از دستگاه لیزر CO2 ایجاد می‌شود.

 

شرکت الماس صنعت برتر  پيشرو در تولید و واردات انواع دستگاه برش و حکاکی لیزری، لیزر فایبر مارکینگ، تمیزکننده لیزری، دستگاه جوش لیزری و لوازم جانبی.