وقتی من سال دوم سال تحصیلی خود را در کلاس 101 طراحی کردم، فکر کردم همه چیز را می دانم که باید در مورد اصول طراحی گرافیک بدانم.

من می خواستم درس های خسته کننده ای را در مورد رنگ ها، اشکال و آسان Adobe Photoshop و آموزش های نرم افزاری طراحی گرافیک که پیشتر از من بوده است را کنار بگذارم و از طریق فرایند طراحی پیشرفته گرافیک به سمت راست حرکت کنم.

شوخی بود روی من طراحی گرافیک در واقع بسیار پیچیده است و من تقریبا به همان اندازه که فکر می کردم، نمی دانستم. به ناامیدی من، من صرف یک ترم تمام وقت داشتم تا روانشناسی رنگی را به جای یادگیری نحوه تسلط بر هنر طراحی گرافیک صرف کنم.

با این حال، خبر خوب برای شما. شما مجبور نیستید یک ترم را صرف یادگیری اصول اولیه طراحی گرافیک کنید، فقط باید چند دقیقه اینجا را صرف کنید. درست است، من اینجا هستم که به شما بگویم همه چیزهایی که شما باید در مورد طراحی گرافیک بدانید، و سپس برخی.

طراحی گرافیک چیست؟
اگر شما مثل من هستید، مطمئن هستم که بسیاری از شما این را می خوانید فکر می کنید درک درستی از طراحی گرافیکی دارید. بیلبوردها، آرم ها، مجلات، بازی های ویدئویی، گرافیک برداری، گرافیک شطرنجی: همه چیزهایی که به فکر طراحی گرافیک می افتند. اما واقعا چطور است؟ این یک حرفه است، بله، اما اگر کمی عمیق تر حفاری کنیم، این واقعا یک هنر است – بیان زیبایی شناسی – برای بسیاری.

برای آن دسته از شما که تعریف فنی را ترجیح می دهید، ما برای شما نیز این کار را کرده ایم:

تعریف طراحی گرافیک
طراحی گرافیک هنر یا حرفه ارتباطات بصری است که تصاویر، کلمات و ایده ها را ترکیب می کند تا اطلاعات را به مخاطب انتقال دهد، به ویژه برای ایجاد یک اثر خاص. به عبارت دیگر، طراحی گرافیک طراحی ارتباطی است؛ این راه انتقال ایده ها از طریق تصاویر و طراحی است.

اما تصور کنید یا نه، طراحی گرافیک یک مفهوم سیاه و سفید نیست. برای درک مفهوم طراحی گرافیک، مهم است که یک درک جامع از عناصر و اصولی که طراحی را تشکیل می دهند، داشته باشید.

عناصر طراحی گرافیک
عناصر هنر واحد های اساسی هر طراحی بصری هستند که ساختار طراحی را تشکیل می دهند و پیام های بصری خود را انتقال می دهند. عناصر طراحی گرافیکی عبارتند از:

خط – اساسی ترین عناصر طراحی. خطوط می توانند منحنی، راست، ضخیم، نازک، دو بعدی، سه بعدی – هر چه که باشد! یک خط به سادگی یک عنصر طراحی است که توسط یک نقطه در فضا تعریف شده است.

شکل – یک شکل یک منطقه تعریف شده دو بعدی است که توسط خطوط ایجاد شده است. انواع مختلف اشکال شامل اشکال هندسی، انتزاعی و اشکال است که همه آنها عناصر اصلی طراحی هستند.

رنگ – رنگ یک عنصر است که به ویژه در جذب توجه مهم است، زیرا روانشناسی پشت احساسات که رنگ می تواند تحریک وجود دارد. سه ویژگی اصلی برای رنگ وجود دارد: رنگ (خانواده رنگ)، ارزش (چگونگی نور یا تاریکی رنگ) و اشباع (خلوص رنگ).

تایپوگرافی – تایپوگرافی هنر تنظیم نوع است. این یکی بسیار مهم است زیرا می تواند تا حد زیادی بر پیام های طراحی تاثیر بگذارد. وزنهای مختلف (bold، regular، or light)، همراه با اندازه متنوع، رنگ و فاصله، می توانند قدرت را به مفهومی که طراح در حال تلاش برای برقراری ارتباط است، اضافه کند.

بافت – بافت در طراحی اشاره به این دارد که چگونه همه چیز به نظر می رسد که احساس می کنند اگر لمس می شوند. به عنوان مثال، بافت می تواند خشن، صاف، براق، نرم، سخت، و غیره بافت یکی دیگر از عنصر مورد استفاده برای جلب توجه است. این می تواند به عناصر دیگر مانند اشکال، رنگ ها، تصاویر و نوع اضافه شود.

اندازه – اندازه ساده است که چقدر کوچک یا بزرگ است. در طراحی، اندازه به عنوان نشانه ای از اهمیت و همچنین می تواند علاقه بصری به طراحی با استفاده از اندازه های متضاد ایجاد کنید.

فضایی – فضا اشاره به حوزه های طراحی است که خالی هستند. این مناطق عبارتند از: هر فاصله یا ناحیه بین، در اطراف، در زیر یا در بالای سایر عناصر طراحی. طراحان به طور عمدی فضایی را در طراحی قرار می دهند تا تاکید بیشتری روی زمینه طراحی داشته باشند.

 

رابطه گرافیک و معماری چیست ؟