اصول طراحی وب سایت و بهترین شیوه ها امروزه به خوبی شناخته شده اند. به عنوان مثال: در یک قیف فرآیند، وضعیت پیشرفت باید به آسانی در صفحات آن قابل مشاهده باشد. ما باید از اشتباهات جلوگیری کنیم، اما هنگامی که خطاها رخ می دهند، راهنمایی های لازم را برای کمک به کاربران در حل آنها ارائه می دهیم.

بسیاری معتقدند که اصول اساسی و دستورالعمل هایی که در طراحی وب سایت ها قابل اجرا هستند، باید در هنگام طراحی سیستم عامل های موبایل مورد استفاده قرار گیرند. پس از همه، طراحی وب از صفحات HTML مبتنی بر متن، به استانداردهای وب امروزه تکامل یافته است. بنابراین، ممکن است انتظار داشته باشیم که سایتهای موبایل که از همان دستورالعمل ها پیروی می کنند، به راحتی به همان میزان موفقیت با کاربران که وب سایت های دسکتاپ به دست آورده اند، دست یابند.

با این حال، طراحی سایت های تلفن همراه هنوز در دوران کودکی خود است. همانطور که Jakob Nielsen در سال 2009 در مورد قابلیت استفاده از تلفن همراه اشاره کرد، میزان موفقیت کاربران هنگام استفاده از دستگاه های تلفن همراه برای دسترسی به سایت های تلفن همراه به طور متوسط ​​تنها 64٪ است، که بسیار کم در مقایسه با میزان موفقیت متوسط ​​80٪ برای کاربران که دسترسی به وب سایت ها بر روی یک کامپیوتر . به نظر می رسد که تفاوت فاکتور شکل، تاثیر قابل توجهی بر میزان موفقیت تعاملات کاربران داشته باشد، و بنابراین باید بر روی نحوه طراحی سایت های موبایل نیز تأثیر بگذارد.

اصول جدید و بهترین شیوه ها ناگزیر به نظر می رسند زیرا طراحی وب سایت همراه ادامه می یابد. به عنوان اولین قدم برای دستیابی به این تکامل، من در مورد اینکه چگونه برخی از سایت های موفق در حال استفاده از وب سایت های دسکتاپ متفاوتند، بررسی شده است. بر اساس تجزیه و تحلیل من از چند verticals، از جمله خطوط هوایی، تجارت الکترونیک، شبکه های اجتماعی و سرگرمی، و سایت های سفر، من 10 راه حل که سایت های تلفن همراه باید از وب سایت های دسکتاپ متفاوت است.

1. اولویت بندی محتوا
در حالی که وب سایت های دسکتاپ اغلب شامل طیف گسترده ای از محتوا هستند، سایت های تلفن همراه معمولا تنها از مهم ترین توابع و ویژگی ها، به ویژه آنهایی که اهرم زمان و مکان …
در مقایسه با طراحی وب سایت برای رایانه های رومیزی، معمولا برای رزولوشن صفحه نمایش 1024 x 768 بزرگترین چالش در طراحی وب سایت برای یک گوشی هوشمند با رزولوشن صفحه نمایش 320 × 480، چگونگی مقابله با این تفاوت چشمگیر در صفحه نمایش است اندازه بدون قربانی کردن تجربه کاربر. در حالی که وب سایت های دسکتاپ اغلب شامل طیف گسترده ای از محتوا هستند، سایت های تلفن همراه معمولا شامل تنها مهم ترین توابع و ویژگی ها، به خصوص کسانی که زمان و مکان را اهرم می کنند، به عنوان مثال صفحات دسکتاپ و تلفن همراه Orbitz در شکل 1 و 2 نشان می دهد. طرح های سایت موبایل باید اولویت را به ویژگی ها و کاربران محتوا بیشتر مورد نیاز است هنگام مشاهده سایت با استفاده از یک دستگاه تلفن همراه. داشتن بینش در مورد نیازهای مشتریان شما از دیدگاه توسعه محتوا، و همچنین معماری سایت و طرح بندی صفحه نمایش، بسیار متفاوت است.

شکل 1 – ویژگی های وب سایت دسکتاپ Orbitz
امکانات وب سایت دسکتاپ Orbitz
شکل 2 – ویژگی های سایت موبایل Orbitz
امکانات سایت موبایل Orbitz
2. عمودی به جای چرخش افقی
ناوبری عمودی ناوبری افقی را بیش از 90٪ از سایت های تلفن همراه من تجزیه و تحلیل کرده است.
ناوبری افقی مانند آن در سایت شهری Outfitters که در شکل 3 نشان داده شده است، یک ابزار به طور گسترده ای پذیرفته شده برای ساخت و ارائه محتوا در وب سایت های دسکتاپ است. کاربران کاربران یک نوار ناوبری را از چپ به راست اسکن می کنند و سپس یک لینک برای رفتن به بخش دیگری از سایت کلیک می کنند. یک پست الکترونیکی UIE با عنوان “چالش انتقال به ناوبری افقی” توسط جاشوا پورتر، در مورد مزایای استفاده از یک نوار ناوبری افقی در بالای صفحه به جای قرار دادن ناوبری در کنار یک صفحه بحث کرد. هنگامی که یک نوار ناوبری در بالای صفحه قرار دارد، کاربران معمولا به راحتی به محتوای صفحه تمرکز می کنند و به صورت بصری به نوار ناوبری در سمت آن جذب نمی شوند. با این حال، ناوبری عمودی ناوبری افقی را در بیش از 90٪ از سایت های تلفن همراه من تجزیه و تحلیل، از جمله سایت تلفن همراه Outfitters شهری نشان داده شده در شکل 4 جایگزین شده است.

شکل 3 – نوار ناوبری افقی در وب سایت دسکتاپ Urban Outfitters
نوار ناوبری افقی در وب سایت دسکتاپ Urban Outfitters
شکل 4 – ناوبری عمودی در سایت تلفن همراه Outfitters شهری
ناوبری عمودی در سایت موبایل شهری Outfitters
3. میله ها، زبانه ها، و بیش از حد متن
ما در صفحات تلفن همراه بسیار متنوع تر می بینیم. … لینک ها به شکل نوار ها، زبانه ها و دکمه ها ظاهر می شوند.
Hypertext جزء امضاء اینترنت و وب است، همانطور که شکل 5 نشان می دهد. با این حال، ما در متن تلفن های همراه بسیار کمتر می بینیم. این صفحات دیگر مرتبط نیستند، اما این لینک ها به شکل نوار، زبانه و دکمه ظاهر می شوند، همانطور که در شکل 6 نشان داده شده است. دلیل آن این است که بهینه سازی طراحی تلفن همراه برای استفاده کاربران از دستگاه های تلفن همراه با آنها انگشتان

Hypertext ایده آل است که کاربران روی لینک ها با استفاده از یک ماوس بر روی یک کامپیوتر کلیک کنند، اما استفاده از لینک با استفاده از انگشتان دست خود را روی یک دستگاه تلفن همراه لمسی آسان نیست. کاربران می توانند به آسانی یک لینک را فعال کنند که قصد ندارند روی آن ضربه بزنند و به صورت تصادفی بر روی یک صفحه ناخواسته فرود بیایند. این می تواند به تجربه کاربر بد منجر شود

 

مهمترین تایپگراف کیست