حکاکی لیزری، هنر باقی گذاشتن آثار خیره کننده بر روی سطوح سخت از جمله سرامیک، چوب و فلز با استفاده از یک پرتو قدرتمند از طریق تقویت نوری است. این تکنیک شامل شلیک یک پرتو پرانرژی بر روی یک منطقه مورد نظر برای تبخیر مواد و باقی ماندن علائم قابل مشاهده دائمی است. تغییر رنگ ممکن است به دلیل واکنش شیمیایی بین مواد و گرمای ناشی از پرتوهای لیزر، کف کردن، ذغال‌شدن یا فرسایش باشد.

نوع لیزر به مواد بستگی دارد. در سطوح سخت تر، مانند تیتانیوم، اشعه لیزر سطوح را از بین می برد. این به معنای حذف تراشه های میکروسکوپی از سطح است. در مقابل، پرتو، مواد نرم مانند چوب و لاستیک را می سوزاند.

برش لیزری نیز فناوری است که از لیزر برای برش موادی مانند چوب، اکریلیک، پارچه، فلز و کاغذ استفاده می کند. یک کامپیوتر خروجی یک لیزر پرقدرت را هدایت می کند که روی ناحیه بسیار کوچکی از مواد متمرکز می شود. پرتو لیزر مواد را ذوب می‌کند، می‌سوزاند یا تبخیر می‌کند و لبه‌ای با سطحی با کیفیت بالا باقی می‌گذارد.

در حالی که برش و حکاکی لیزری یکی از پیشرفته‌ترین و دقیق‌ترین روش‌های برش و حکاکی است، انتخاب ماشین‌ها موفقیت پروژه را مشخص می‌کند.

دستگاه برش و حکاکی لیزری

لیزر برش و حکاکی CO2 و  لیزر فایبر ما به طور کامل آزمایش شده و مطابق با استانداردهای دقیق است. هر مدل شامل مشخصات با کارایی بالا و کیفیت ساخت عالی است و شامل تحویل و نصب می شود، همانطور که در تمام ماشین آلات ما یک بسته نرم افزاری کامل به همراه آموزش برای ماشین و نرم افزار را نیز شامل می شود.

ما ماشین‌های لیزر زیادی را برای مشتریان بسیاری مانند تابلوسازان، تولیدکنندگان صنایع دستی کوچک، مشاغل خانگی، مدارس و آکادمی‌ها، دانشگاه‌ها، هوافضا، خودرو، سازندگان هدیه شخصی، سازندگان موارد دیگر نصب کرده‌ایم.

در ترکیب با قیمت رقابتی، مقرون به صرفه، عملکرد عالی و خدمات مراقبت های بعدی عالی، مجموعه برش و حکاکی لیزر الماس صنعت برتر یک انتخاب عالی برای هر کاربری است.

دستگاه لیزر CO2 چیست؟

ماشین‌های حکاکی لیزری CO2 در بین صنعتگران، تابلوسازان و سایر صنایعی که موادی مانند چرم، کارت، اکریلیک، تخته سه لا، پارچه و غیره را با دقت و پیچیدگی بالا پردازش می‌کنند، بسیار محبوب هستند.

آرم های سفارشی را روی اکریلیک، چوب، کاغذ، فلزات، پلاستیک و مواد دیگر بسازید. به عنوان استاندارد، لیزر حکاکی CO2 فقط می تواند بر روی فلزات آنودایز شده و پوشش داده شده مارکینگ کند، آنها برش نمی دهند. شما به یک برش فلزی/غیر فلزی نیاز دارید که از اکسیژن به عنوان یک عنصر کمکی برای برش فلزات نازک استفاده کند.

یک لیزر مارکینگ CO2 از یک لوله شیشه ای پر از گاز و تعدادی آینه شیشه ای استفاده می کند تا یک پرتو لیزر متمرکز را از طریق لوله و از طریق سر برش لیزر به سمت پایین شلیک کند. هنگامی که اینجا قرار گرفتید از طریق لنز فوکوس از نازل خارج می شود و به سطح مواد شما برخورد می کند.

عمق و سرعت برش همه در ماشین های ما توسط یک رابط نرم افزاری کنترل می شود. یک ویرایشگر بسیار آسان برای تولید طرح‌های برش لیزری و کنترل تمام جنبه‌های دستگاه، از سرعت و قدرت برش گرفته تا اینکه آیا می‌خواهید حکاکی شطرنجی کنید یا نه.

با دستگاه برش لیزری، می‌توانید مجموعه وسیعی از محصولات از هدایای حکاکی شده با لیزر تا محصولات برش لیزری منحصر به فرد را بدون نیاز به برون‌سپاری کاری تولید کنید.

طیف وسیعی از دستگاه‌های لیزر CO2 ما در طیف گسترده‌ای از اندازه‌ها و پیکربندی‌های بستر از دستگاه‌های کوچک رومیزی گرفته تا دستگاه‌های با فرمت بزرگ با ظرفیت بالا ارائه می‌شوند.

 

لیزر CO2 چگونه کار می کند؟

ماشین‌های مدرن CO2 معمولاً پرتو لیزر را در یک لوله شیشه‌ای مهر و موم شده تولید می‌کنند که با گاز، معمولاً دی اکسید کربن، پر شده است. یک ولتاژ بالا از طریق لوله جریان می یابد و با ذرات گاز واکنش می دهد و انرژی آنها را افزایش می دهد و در نتیجه نور تولید می کند. محصول چنین نور قوی گرما است، گرما آنقدر قوی است که می تواند موادی را تبخیر کند که دارای نقطه ذوب صدها درجه سانتیگراد هستند.

آینه ها و تمرکز
در یک انتهای لوله یک آینه تا حدی بازتابنده و سر دیگر یک آینه کاملاً بازتابنده قرار دارد. نور به عقب و جلو، بالا و پایین در طول لوله منعکس می شود، این باعث افزایش شدت نور در هنگام عبور از لوله می شود.

در نهایت نور به اندازه کافی قدرتمند می شود که از آینه تا حدی بازتابنده عبور کند. از اینجا به آینه اول خارج از لوله و سپس به آینه دوم و در نهایت سوم هدایت می شود. از این آینه ها برای انحراف دقیق پرتو لیزر در جهات مورد نظر استفاده می شود.
آینه نهایی در داخل سر لیزر قرار دارد و لیزر را به صورت عمودی از طریق لنز فوکوس به ماده کار هدایت می کند. لنز فوکوس مسیر لیزر را اصلاح می کند و از فوکوس شدن آن در یک نقطه دقیق اطمینان می دهد. پرتو لیزر معمولاً از قطر حدود 7 میلی متر تا حدود 0.1 میلی متر متمرکز می شود. این فرآیند تمرکز و افزایش شدت نور ناشی از آن است که به لیزر اجازه می‌دهد تا چنین ناحیه خاصی از مواد را بخار کند تا نتایج بسیار دقیقی تولید کند.

دستگاه لیزر فایبر چیست؟

برش لیزری فیبر یکی از آخرین پیشرفت‌ها در فناوری برش لیزری است که سرعت و دقت بی‌سابقه‌ای را به صنعت ساخت فلز ارائه می‌دهد. اما مانند بسیاری از اصطلاحات در صنعت ساخت، برش لیزر فیبر بسیار پیچیده به نظر می رسد. خوب دقیقا چیست؟

دستگاه برش لیزر فیبر از فیبرهای نوری فعال برای ایجاد یک پرتو لیزر و یک فیبر انتقال برای انتقال آن به سر برش دستگاه استفاده می کند. این لیزر فوق داغ به یک پرتو باریک متراکم می شود و برای برش فلزات با ضخامت های مختلف استفاده می شود.

فناوری فیبر در طیف وسیعی از زیرساخت‌ها و کاربردهای تولیدی برای افزایش استحکام و کارایی آن استفاده می‌شود. امروزه انواع مختلفی از دستگاه های برش لیزری مورد استفاده قرار می گیرند و تفاوت اساسی بین آنها در نحوه تولید لیزر است.

برش لیزری فیبر از نوعی لیزر حالت جامد برای ذوب و سوراخ کردن فلزات استفاده می کند و به برشی دقیق و کارآمد می رسد. محیط لیزری برای این فناوری، فیبر نوری است، برخلاف گاز یا کریستال، که نام آن را برش لیزر فیبر داده است.

با دانستن اینکه لیزر یک نور متمرکز است، منطقی است که فیبر نوری می تواند این پرتو را تشدید کند – از این رو، فیبر “واسطه بهره فعال” است که برای بالا بردن لیزر به حالت توان بالاتر استفاده می شود.

برش های لیزری فیبر بسته به ظرفیت تجهیزات می توانند طیف وسیعی از مواد و ضخامت ها را برش دهند. اکثر دستگاه های لیزر فیبر می توانند فولاد ضد زنگ برش را تا ضخامت 10 میلی متر برش دهند.

این نوع برش لیزری معمولاً در تولید و زیرساخت استفاده می شود، زیرا دستگاه های برش لیزر فیبر به طور قابل توجهی گران تر از برش های لیزر CO2 هستند که در بودجه مدارس و کارگاه های کوچک است.

 

 لیزر فایبر چگونه کار می کند؟

فناوری لیزر فیبر با استفاده از تشعشعات تحریک شده، یک پرتو لیزر متمرکز و پرقدرت تولید می کند. یک دیود لیزر نوری را ساطع می کند که برای تقویت به کابل فیبر نوری ارسال می شود. هنگامی که این لیزر قدرتمند به سطح مواد برخورد می کند، نور با شدت بالا جذب شده و به گرما تبدیل می شود که سطح را ذوب می کند.

یک جریان هوای با سرعت بالا که با پرتو لیزر موازی است برای دمیدن هر ماده مذاب استفاده می شود و به قطعه کار امکان برش می دهد.

اولین نقطه تماس لیزر فیبر با مواد باید شدیدتر از فعل و انفعالات بعدی باشد، زیرا به جای بریدن ساده از طریق ماده، این اولین تماس باید آن را سوراخ کند. این کار مستلزم استفاده از یک پرتو پالس پرقدرت است که برای ایجاد سوراخی در مواد کار می کند که تقریباً ده ثانیه طول می کشد برای یک ورق دوازده میلی متری فولاد ضد زنگ. به طور همزمان، جریان هوا با سرعت بالا، زباله ها را پاک می کند تا تصویر واضحی از خروجی نشان داده شود.

به طور معمول، یک دستگاه برش لیزر فیبر از فناوری کنترل دیجیتال کامپیوتری استفاده می کند، که اجازه می دهد تا داده های برش را از ایستگاه کاری طراحی به کمک رایانه دریافت کنید. این فناوری‌ها به کنترل سطح ماده یا خود لیزر برای تولید یک الگو یا طرح خاص کمک می‌کنند.

برش های لیزری فیبر همچنین دارای دو پلت فرم قابل تعویض هستند که بارگیری و تخلیه مواد را آسان می کند. این ویژگی فرآیند برش لیزری سریع را با حفظ دقت و دقت امکان پذیر می کند.

نگهداری دستگاه برش لیزر فیبر نیز آسان است. قطعات نیاز به تعویض و تنظیم کمی دارند که باعث کاهش بار و هزینه های نگهداری می شود. علاوه بر این، لیزرهای فیبر از نیتروژن در فرآیند برش خود استفاده می‌کنند که امکان برش سریع‌تر، دقیق‌تر و کمتر کثیف‌تر را فراهم می‌کند.

برش لیزری CO2 و برش لیزری فایبر در درجه اول در مکانیسم هایی که برای تولید و تمرکز لیزر استفاده می کنند متفاوت هستند. آنها همچنین در طول موج های مختلف عمل می کنند و برای مواد مختلف مناسب هستند. این باعث ایجاد تفاوت های عملی در کارایی و تناسب برای کارهای خاص می شود.

مکانیسم ها و رسانه ها

برش های لیزری CO2 و فیبر از مکانیسم های مختلفی برای برش مواد استفاده می کنند. لیزرهای CO2 از گازهایی مانند دی اکسید کربن، نیتروژن و هلیوم و گاهی اوقات زنون یا هیدروژن استفاده می کنند. دستگاه این گازها را مخلوط و تحریک می کند تا لیزر تولید کند. لیزرهای فیبر از عناصری مانند اربیوم، ایتربیوم، نئودیمیم یا دیسپروزیم استفاده می کنند. مخلوط کردن این عناصر با هم منجر به یک جامد کریستالی به عنوان فیبر می شود و این ماده از طریق فیبر حمل و نقل به داخل سر برش دستگاه هدایت می شود.

طول موج

برش لیزر فیبر و برش لیزر CO2 نیز با استفاده از طول موج های مختلف کار می کنند. لیزر تولید شده توسط دستگاه لیزر فیبر دارای طول موج کوتاه تری نسبت به دستگاه های CO2 است. این به لیزر فیبر قدرت جذب بیشتری می دهد که سرعت برش و کیفیت برش کلی را افزایش می دهد.

مناسب بودن مواد و ضخامت

یکی دیگر از تفاوت های عمده بین دو برش لیزری، موادی است که با آن کار می کنند. برش لیزری فیبر برای برش ورق فلز که برای بسیاری از مشاغل حیاتی است، کاملاً مناسب است. دستگاه های لیزر CO2 برای برش صفحات ضخیم کارآمدتر عمل می کنند.

کارایی و خروجی

از آنجایی که دستگاه لیزر فیبر می‌تواند لیزر برش را سریع‌تر و کارآمدتر تولید کند و مواد ضخیم‌تر را برش دهد، مزایای مالی برای تولیدکنندگان با حجم بالا دارد. لیزرهای CO2 همچنین به حدود ده دقیقه زمان گرم کردن نیاز دارند تا بتوانند به خوبی عمل کنند، که باعث کاهش کارایی و خروجی می شود.

شرکت الماس صنعت برتر  پيشرو در تولید و واردات انواع دستگاه های برش و حکاکی لیزر، لیزر فايبر مارکينگ، تمیزکننده لیزر، دستگاه جوش لیزر و لوازم جانبی.